וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת אזהרה: הגנים, בתי הספר היסודיים והחטיבות ייפתחו מחר ב-11:00

2.1.2017 / 17:43

הסתדרות המורים הודיעה על השביתה במוסדות החינוך בעקבות "אי-תשלום שכר מלא לאלפי עובדי הוראה", על רקע רפורמת "אופק חדש". הלימודים בחינוך המיוחד ובתיכונים יתקיימו כרגיל

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

(ריאיון בנושא מחאת המורים באולפן וואלה! NEWS, אוקטובר 2016)

הלימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים יחלו מחר (שלישי) בשעה 11:00 בבוקר, בעקבות שביתת אזהרה שהוכרזה על ידי הסתדרות המורים. על פי ההסתדרות, השביתה מגיעה "על רקע אי-תשלום שכר מלא לאלפי עובדי הוראה". הלימודים במוסדות החינוך המיוחד ובבתי הספר התיכוניים יתקיימו כרגיל.

בהודעת ההסתדרות נמסר כי "אלפי עובדי הוראה נפגעו באופן קשה מיישום לקוי של משרד החינוך בנושא המרות השכר ברפורמת 'אופק חדש' ומיישום לקוי של הבנות בין ההסתדרות הכללית לבין משרד האוצר. נציגי האוצר לא דנו עם הסתדרות המורים על רפורמה כלשהי בנושא החזר הוצאות נסיעה, ובוודאי שהם מנועים להפחית בשכרם ובהחזר הוצאות נסיעה של עובדי ההוראה מבלי לקיים שיח עם הסתדרות המורים".

לדברי יפה בן-דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, "ממשלת ישראל צריכה להתבייש שעובדי הוראה במדינת ישראל לא מקבלים את מלוא שכרם".

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו הלימודים כרגיל/ראובן קסטרו

אמש נפגשו בן דוד, ממלא מקומה גד דיעי, היועץ הכלכלי להסתדרות המורים פרופ' ירון זליכה והיועץ המשפטי עו"ד בני כהן, עם מנכ"ל משרד האוצר שי באבד, מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, סגן החשבת הכללית יוסי אצקוביץ, הממונה על השכר יוסי כהן, חשב משרד החינוך יוסי שטראוס ובכירים נוספים. בן דוד דרשה ביטול רטרואקטיבי של קיזוזי השכר בעקבות המרת השכר המוטעית וביטול קיצוץ החזרי הנסיעות ומקדמות שכר לעובדי הוראה שקוזז שכרם.

בהודעה נמסר כי "לאחר שעות רבות חלה התקדמות במו"מ, אך לא מספקת, הסתדרות המורים נתנה אפשרות למשרד האוצר להיענות לדרישותינו עד היום בשעות הצהריים, ומשלא נענינו אנו מודיעים על שביתת אזהרה".

משרד החינוך: "החלטה כוחנית, שרירותית ופזיזה"

ממשרד החינוך ומשרד האוצר נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את ההחלטה של מזכ"לית הסתדרות המורים הנוכחית, יפה בן דויד, להשבית את הלימודים. מדובר בהחלטה כוחנית, שרירותית ופזיזה. מצער לראות שהתלמידים, ההורים, המורים והמערכת משלמים את המחיר במרוץ שלה לראשות הסתדרות המורים במאי הקרוב ומשמשים בידיה כלי שרת. כך לא בונים יחסי עבודה המבוססים על אמון ושיתוף פעולה. בכוונתנו למצות את הכלים אשר עומדים לרשותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully