וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לפני חקירתו: "חכו עם החגיגות, לא יהיה כלום"

2.1.2017 / 15:02

ראש הממשלה חזר בישיבת סיעתו על דבריו בנוגע לחקירה בחשד לקבלת טובות הנאה משני אנשי עסקים ואמר כי "נמשיך להוביל את מדינת ישראל". לפיד: "מאחל לו ולעם ישראל שלא יימצא פגם בהתנהלותו". הרצוג: "זהו יום קשה, אין בנו טיפת שמחה לאיד"

עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בישיבת סיעתו לחקירתו הערב בחשד לקבלת טובות הנאה משני אנשי עסקים. "אנחנו שמים לב לכל הפרסומים בתקשורת ורואים את הדיווח החגיגי ואת הרוח שמנשבת מאולפני הטלוויזיה ובאופוזיציה. אני רוצה להגיד להם שיחכו עם החגיגות. אמרתי ואומר שוב: לא יהיה כלום כי אין כלום. אנחנו נמשיך להוביל את מדינת ישראל", אמר אחרי שתהה בעוקצנות: "למה כל כלי התקשורת כאן? הם מתעניינים בסדר היום של הליכוד?".

רגע לפני שנתניהו דיבר אמר עמיתו למפלגה יו"ר הקואליציה דוד ביטן כי הוא משוכנע בחפותו של ראש הממשלה. "העם תומך בך ומאמין בך, אנחנו תומכים בך ומאמינים בך. נשב פה יחד איתך עוד הרבה שנים בישיבות סיעה", אמר לקול מחיאות כפיים של היושבים בחדר.

שר החינוך נפתלי בנט אמר בישיבת הבית היהודי כי הוא מקווה שהחקירה של נתניהו לא תפיל את הממשלה הנוכחית. "ראש הממשלה לא צריך להתפטר רק בגלל שהתחילה חקירה. חקירה יכולה להיגמר בלי כלום. יש חשיבות גדולה מאוד ליציבות של ממשלות במדינת ישראל, חשוב שממשלות תתקיימנה ארבע שנים. לוקח לנו זמן להיות אפקטיביים, וזאת ממשלה לאומית טובה".

לקריאה נוספת:
נתניהו על החקירה: מציע לאופוזיציה לשלוח צפירת הרגעה לחייטים
ביאח"ה כבר נערכים: כך ייחקר האיש החזק במדינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה. פברואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
בטוח בעצמו. נתניהו/פול צלמים, עמית שאבי

יו"ר המחנה הציוני והאופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר כי לא מדובר ביום בשורה לישראל. "זה לא יום שמח, זה יום קשה לישראל. ראש ממשלה תחת חקירה. אין לנו טיפת שמחה לאיד. אנחנו מדינת שלטון חוק וצריך לתת לגורמי האכיפה לפעול ללא מורא, ובמיוחד למנוע חוקים מטופשים ומיותרים שמנסים לעוות את העובדה שהחקירה מתבססת על החלטת היועץ המשפטי לממשלה", אמר הרצוג ועקץ את ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), שהעלה הצעת חוק המבקשת לאסור על חקירת ראש ממשלה מכהן אלא במקרים של עבירות קשות.

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר כי הוא מקווה שנתניהו יצא זכאי. "הערב ייחקר ראש ממשלת ישראל, ואני מאחל לו למשפחתו ולכל עם ישראל שיתברר שלא נפל שום פגם בהתנהלותו. אני רוצה להזכיר לחבריי באופוזיציה ובתקשורת, שחזקת החפות עומדת לכל אדם וצריך לתת למשטרה לעשות את עבודתה", אמר בישיבת סיעתו.

עוד באותו נושא

חקירת נתניהו: שני אנשי עסקים הודו שהעניקו מתנות לראש הממשלה

לכתבה המלאה
ישיבת סיעת יש עתיד – פתיחת מושב החורף 2016. נועם מושקוביץ
"שלא יקרה כמו עם אולמרט". לפיד/נועם מושקוביץ

לפיד אמר כי רשויות החוק צריכות להאיץ את החקירה על מנת לסיים את הפרשה בהקדם. "צריך שזה יהיה מהר, אסור שיקרה מה שקרה עם אולמרט ושנשקע לחודשים של חקירות. אדם שנמצא בחקירה הוא בלחץ וזה טבעי וזה מובן, אך ראש ממשלה צריך להיות מרוכז בדברים אחרים. אני קורא לכל הגורמים: בואו נגמור עם זה. צריך לפנות את כל השעות מהלו"ז ולתת לאנשי אגף החקירות להגיע לחקר האמת במהירות האפשרית".

אתמול התייחס נתניהו לחקירתו הצפויה בחשד להפרת אמונים. "אני מציע לאופוזיציה להירגע, ולשלוח צפירת הרגעה לחייטים", עקץ בישיבת שרי הליכוד את יריביו הפוליטיים.

שני אנשי עסקים הודו שהעניקו לנתניהו מתנות

כפי שפורסם בוואלה! NEWS בסוף השבוע, שני אנשים עסקים הודו בפני חוקרי יאח"ה כי העניקו בכמה הזדמנויות מתנות לראש הממשלה ולבנו יאיר נתניהו. השניים, שביניהם אין קשר, טענו בחקירה כי המתנות לנתניהו הוענקו במסגרת מערכת יחסים חברית, וכי לא הייתה להם כוונה לקבל טובות הנאה בתמורה להן. אחד מאנשי העסקים, שמרכז פעילותו בחו"ל, העניק למשפחת נתניהו את המתנות מעבר לים. ערך המתנות נחשב לגבוה במיוחד ולכן מחייב חקירת משטרה. החשד שאותו חוקרת המשטרה הוא מתן שוחד, בבחינת "שלח לחמך".

לדברי גורם במערכת אכיפת החוק, החוקרים טרם גייסו עד מדינה ובידם רק העדויות של נותני המתנות. גם בנו של ראש הממשלה, יאיר, צפוי למסור עדות, וייתכן כי גם בן משפחה נוסף. במשטרה מעריכים כי יידרשו כמה ימים לחקירת נתניהו.

(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully