וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח ארבע הבנות בירושלים: "הסבא הלך בזירה ושאל כמה מתו"

אביהן של ארבע הילדות שנרצחו על ידי אמן בדירתם הסכים לבצע נתיחה חלקית בגופות בנותיו הגדולות, בנות 9 ו-11, במטרה לקבוע את סיבת המוות: "הוא לא מפסיק לבכות". חבר המשפחה אמר כי נאלץ להגיד לסבא על הנורא מכל: "ניסיתי לדחות אותו, אבל בסוף אמרתי שכולם נספו

צילום: רוני כנפו. עריכה: ניר חן.

(ריאיון באולפן וואלה! NEWS עם סגן ראש עיריית ירושלים וחבר של המשפחה, מאיר תורג'מן)

אביהן של ארבע הבנות שנרצחו על ידי אמן בירושלים הסכים היום (שני) לבצע נתיחה חלקית בגופות שתיים מבנותיו במטרה לקבוע את סיבת המוות. הנתיחה, שתיערך במכון לרפואה משפטית אבו כביר, תבוצע בגופותיהן של האחיות הגדולות, בנות 9 ו-11, על מנת לקבוע אם נהרגו כתוצאה משריפה או מגורם אחר.

מאז האירוע הטרגי, שוהה אבי המשפחה בבית מלון בירושלים, כשהוא מוקף בהוריו, חברים קרובים וגורמים מטעם עיריית ירושלים. "האבא שבור לחלוטין והוא בוכה ללא הפסקה", אמר לוואלה! NEWS עו"ד דרור שוסהיים המייצג את האב. לדבריו, למרות שהיה מודע למצבה של אשתו שסבלה מדיכאון שלאחר הלידה, האב לא צפה את האפשרות שהיא תעשה מעשה שכזה. "זה מעשה מטורף. הוא לא חשב על זה".

לדברי שוסהיים, על כל ארבע הבנות נמצאו סימני אלימות. הוא הוסיף כי למרות שאבי המשפחה הסכים בסופו של דבר לביצוע נתיחה בגופות שתי בנותיו הגדולות הדבר נעשה רק מתוך הרצון להימנע מדיון בבית המשפט. "אין הצדקה לבדיקה שהמשטרה מבקשת, כשמי שעשה את המעשה מת. לא היה לנו רצון לרוץ לבית המשפט ולכן הסכמנו לכך", אמר.

כוחות הכבאות וההצלה מצאו את גופות הילדות עם כוויות וסימני שריפה עליהן, חלקן אף היו מאובנות. בנתיחה תיבדק בין היתר האפשרות כי הילדות הומתו על ידי האם לפני השריפה. במשטרה מסרבים לאשר בשלב זה כי נמצאו סימני אלימות על הגופות. הנתיחה צפויה להתבצע בשעות הקרובות.

חבר מועצת העיר ירושלים, סגן ראש העיר מאיר תורג'מן, אמר כי לא היו סימנים מקדימים לרצח. "מדובר במשפחה שעלתה מצרפת, נורמטיבית לחלוטין. הילדים למדו באזור, משפחה רגילה שניסתה להתאקלם", אמר תורג'מן, חבר המשפחה, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לקריאה נוספת:
הרקע הנפשי וסיבת המוות: השאלות הקשות בחקירת רצח הבנות בירושלים
חקירת השריפה בירושלים: חשד שהאם הציתה את בנותיה והתאבדה בתלייה
שכניה של האם החשודה ברצח בנותיה: "זו משפחה נורמטיבית"

אם ובנותיה נמצאו בדירה בה פרצה שריפה בתלפיות בירושלים ונחשד כי האם רצחה את בנותיה והתאבדה. פייסבוק, צילום מסך
האבא הסכים לנתיחת הגופות. האם לצד בעלה ושתיים מבנותיהן/צילום מסך, פייסבוק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אביהן של הבנות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, העירייה תעמיד את כל הכלים שברשותה כדי לתמוך במשפחה. "דיברתי עם מנהלת אגף הרווחה - האישה לא היתה מוכרת להם. ראש העיר הנחה לטפל במשפחה, וצוותים פסיכולוגיים הונחו להגיע לבתי הספר ולטפל בחברים של הילדים. אנחנו לומדים את הנושא ומלקטים פרטים כדי לסייע. נלווה את המשפחה לאורך התקופה הקרובה.

תורג'מן הוסיף כי נאלץ לספר לסבא של הילדות על הנורא מכל. "במהלך האירוע הייתי עם הסבא בזירה. הוא לא ידע הרבה פרטים וניסה לשאול אותי: 'מי מת?', 'כמה מתו?'. היה לי קשה מאוד להתמודד עם הסוגיה הזאת, ניסיתי לדחות אותו עד שנאלצתי להגיד לו שכל המשפחה נספתה".

לטענת תורג'מן, הסבא מעולם לא ראה סימני מצוקה על בתו. "הוא היה מאוד מאופק, ניסה להתמודד עם המצב בדרך שלו. המשפחה לא מעכלת את זה, כמו שאף אחד בקהילה לא מעכל את זה", אמר בנוגע לסביבת המשפחה, יוצאי צרפת המתגוררים בבירה.

צווותי כיבוי בדירה שרופה בה נמצאו אם ובנותיה ונחשד כי האם רצחה את בנותיה והתאבדה. דוברות כב"ה מחוז ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
"הסבא שאל בזירה מי מת, נאלצתי להגיד לו שכולם". הדירה המפויחת בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כב"ה מחוז ירושלים

גם שכנים של המשפחה סיפרו על מצבה הנפשי של האם. "ידענו שהאישה לא במיטבה בלשון המעטה. הבעל לא הסתיר את זה. הוא נהג לומר שאשתו 'לא מרגישה טוב'. ידענו גם שהיא מטופלת", סיפרו.

האירוע היכה גלים גם בשכונת בקעה ובשכונת תלפיות הסמוכה. רק לפני כשלוש שנים רצחה קרינה בריל, שהתגוררה באזור, את שני ילדיה. "כל פעם זו טראומה חדשה. אפילו נשאלה השאלה האם זה מקרי או לא שזה קרה עם עולות חדשות לאחר חופש. המקרה של בריל אירע לאחר חג הסוכות", כך אמרה ברכה אדלשטיין, יו"ר המנהל הקהילתי בקעה, בשיחה עם וואלה! NEWS.

אדלשטיין הוסיפה כי המנהל נערך לטיפול בקהילה הצרפתית בשכונת בקעה. "הוצאנו להם הודעה שאנחנו מודעים למצוקה. ביקשנו מהעירייה להעמיד במוקד 106 פסיכולוג דובר צרפתית והעירייה נענתה לבקשה. בנוסף, המנהל נכנס לפעולה גם בבתי הספר בכל האזור", אמרה.

(עדכון ראשון: 11:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully