וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האתיקה קבעה: ח"כ גטאס מורחק מפעילות פרלמנטרית במשך חצי שנה

2.1.2017 / 12:58

הוועדה החליטה כי הח"כ מהרשימה המשותפת לא יורשה להשתתף בוועדות הכנסת או לדבר במליאה אך יוכל להצביע בכנסת. הצעה לשלול את שכרו נדחתה. גטאס: "החלטה פוליטית נקמנית"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

(הפרקליטות הגישה כתב אישום ראשון בפרשת גטאס, אתמול)

ועדת האתיקה של הכנסת הרחיקה הבוקר (שני) את ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) מפעילות פרלמנטרית במשך שישה חודשים. במסגרת ההרחקה, שהתקבלה ברוב של שלושה לעומת אחד, גטאס יכול להמשיך ולהצביע במליאה – אך לא להשתתף בוועדות או לקבל את זכות הדיבור במליאה. שכרו לא ייפגע.

לוואלה! NEWS נודע כי בוועדה עלתה הצעה לשלול את שכרו של ח"כ גאטס. לצורך אישור ההצעה נדרש אישור בהחלטה פה אחד, אך ח"כ יוסף ג'אברין (הרשימה המשותפת) התנגד, וההצעה נדחתה.

בהחלטה תמכו יו"ר הוועדה יצחק וקנין (ש"ס), איל בן ראובן (המחנה הציוני) ורחל עזריה (כולנו). חבר סיעתו של גטאס, ח"כ ג'בארין, היה המתנגד היחיד להרחקה. בהודעת הוועדה נכתב כי היא סבורה שהמעשה שבגינו נחקר גטאס, החדרת טלפונים סלולריים וחומר נוסף לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות, מהווה הפרה על כללי האתיקה. ההחלטה המלאה תפורסם בהמשך היום.


לקריאה נוספת:
ח"כ זחאלקה על פרשת גטאס: "רוצים ערבי בכלא, את אולמרט ודרעי לא עצרו"
ח"כ חזן בכנסת: המשותף לגטאס ואובמה - שניהם מסייעים למחבלים
אחיו של מחבל נאשם שהעביר טלפונים לגטאס: "ידע שזה יסכן חיי אדם"

ח"כ באסל גטאס. חזקי ברוך/ ערוץ 7, מערכת וואלה! NEWS
לא יוכל להשתתף בוועדות הכנסת עד יולי. ח"כ גטאס/מערכת וואלה! NEWS, חזקי ברוך/ ערוץ 7

ח"כ בן ראובן אמר כי מדובר בעונש ההרחקה הכבד ביותר שבסמכות הוועדה. "אני רואה בחומרה רבה את מעשהו של ח"כ גאטס, תוך פגיעה חמורה בערך חסינות חברי הכנסת וניצולו בניגוד לחוק. וכשכך המלצתי בחום, ואכן התקבלה החלטה ברוב קולות, על הרחקת הח"כ לשישה חודשים", אמר.

ח"כ עזריה אמרה כי מדובר בתמרור אזהרה לח"כים נוספים. "חבר הכנסת באסל גאטס פגע פגיעה אנושה במעמד הכנסת. חבר כנסת לא יכול לנצל את החסינות שלו ולרמוס את החוק, לפגוע בעבודת המשטרה ושירות בתי הסוהר. העברת ציוד וטלפונים זו עבירה חמורה איתה מתמודדים יום יום גורמי הביטחון והאכיפה בישראל. כמו כן, הוגשו נגד חבר הכנסת תלונות קודמות, ועל כן החלטת הועדה להשעות את ח"כ גאטס לחצי שנה. זוהי ענישה משמעותית, שיש בה אמירה מוסרית וערכית לשאר חברי הכנסת - אי אפשר לנצל את החסינות בצורה כה בוטה".

השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת זאב אלקין אמר כי "לצערי החלטת ועדת האתיקה אינה מספקת ואינה פותרת את האבסורד שיושב בכנסת ישראל תומך טרור. ח"כ באסל גאטס ממשיך לקבל משכורת יום יום על חשבון הציבור משלמי המיסים ועדיין רשאי להצביע במליאה ולהשפיע על החלטות גורליות. היחידים שיכולים להפסיק את זה מיידית הם לפיד, הרצוג ולבני. אני קורא להם לעצור את הבושה הזו ולחתום על הבקשה שיזמתי להדיח לאלתר את ח"כ באסל גאטס. הכול תלוי בכם".

השר זאב אלקין. ישיבת ממשלה. 31 ביולי 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"ההחלטה אינה פותרת את האבסורד שיושב בכנסת תומך טרור". אלקין/פול צלמים, אוהד צויגנברג

גטאס מסר בתגובה כי "החלטת ועדת האתיקה הינה החלטה פוליטית נקמנית שמעולם לא התקבלה נגד אף ח"כ אחר בעת שתנהל נגדו הליך פלילי שטרם הסתיים. בטרם הסתיימה החקירה ובטרם הוחלט אם יש מקום בכלל להגשת כתב אישום, חברי ועדת האתיקה מינוי את עצמם לשופטים ונתנו פסק דין וגזר דין, בטרם התבררו החשדות הנטענות נגדי, כך שברור לכל בר דעת שמדובר בהחלטה לא עניינית".

הוא הוסיף כי "המערכת הפוליטית ומערכת אכיפת החוק לא מפסיקות לשבור שיאים ביחס לח"כ ערבי שנפתח נגדו הליך פלילי, בעוד שלחברי כנסת אחרים בראשם ראש הממשלה נתניהו אשר מתחמק מחקירה וחשוד במעשי הפרת אמונים חמורים, הוועדה אפילו לא מעזה להתכנס ולדון. לאחר קבלת ההחלטה לידי אבחן לפנות לבג"ץ על מנת לבטלה".

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אסעד דקה, בגין הכנסת טלפונים ניידים לכלא למטרות טרור. בני בן סימון
אסעד דקה בבית המשפט, אתמול/בני בן סימון

אתמול הגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אסעד דקה, אחיו של המחבל וליד דקה, על שמסר לגטאס את הטלפונים סלולריים שהחדיר לכלא. אחיו של הנאשם הוא אחד המחבלים איתם ניפגש גטאס, הכלוא כ-31 שנה בגין רצח חייל צה"ל משה תמם. מכתב האישום עולה כי האסיר יצר קשר עם אחיו ועם ח"כ גטאס באמצעות טלפון סלולרי שהוכנס לכלא מבעוד מועד.

לפני שבועיים פגש דקה את ח"כ גטאס בתחנת דלק, שם העביר לו ארבע חבילות המכילות 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים וציוד נוסף – במטרה שגטאס יכניסם לכלא. בהמשך אותו יום, נכנס ח"כ גטאס לכלא עם הציוד, פגש את האסיר דקה והעביר לו מסמכים. כשיצא מחדר המפגש ערכו הסוהרים חיפוש על המחבל ומצאו את המסמכים.

(עדכון ראשון: 11:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully