וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש קיבל אחריות על הפיגוע באיסטנבול: "בהוראת אל-בגדאדי"

משה שטיינמץ, שליח וואלה! NEWS לאיסטנבול

2.1.2017 / 10:05

הארגון הודיע כי אחד מלוחמיו אחראי לטבח במועדון, שבו נהרגו 39 איש, כחלק מהמאבק בטורקיה, "מגנת הצלב". זאת הפעם השנייה בלבד שבה דאעש מקבל אחריות על מתקפה בטורקיה, שנגדה הגביר את פעילותו בשל המבצע שלה בצפון סוריה

צלמים זמניים מורשים

(תיעוד הפיגוע במועדון באיסטנבול, אתמול)

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל היום (שני) אחריות על הפיגוע באיסטנבול, שבו נרצחו 39 איש ועוד עשרות נפצעו. מחבל חמוש שהגיע למועדון עם כובע על ראשו ובגדים כהים, פתח בירי לכל עבר במועדון "ריינה" במסיבת ליל השנה החדשה, והוא טרם נלכד. לפי הארגון, המתקפה הייתה בהוראת המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי ו"נקמה למען דתו של האל". בין ההרוגים הייתה ליאן נאסר, בת 19 מטירה, שהייתה במועדון יחד עם שלוש חברות נוספות מישראל. רוב הקורבנות היו ממדינות באזור, בהן ערב הסעודית, לבנון וירדן.

"כחלק מהמשך המבצע המבורך שמנהלת המדינה האסלאמית נגד מגני הצלב של טורקיה, חייל גיבור של החליפות פגע באחד המועדונים המפורסמים ביותר, שם הנוצרים חגגו את החג הכופר שלהם", מסר הארגון בהודעה. זאת הייתה הפעם השנייה בלבד שבו דאעש מקבל אחריות על פיגוע בשטחה של טורקיה. בתקופה האחרונה הגבירו מנהיגי הארגון, בהם אל-בגדאדי עצמו ודובר הארגון החדש, את קריאותיהם לפעילים ולתומכים לתקוף את טורקיה, שמנהלת קרבות עזים נגד דאעש בצפון סוריה מאז אוגוסט.

עוד על הטבח בטורקיה
חברותיה של ההרוגה שבו מטורקיה ושחזרו את התופת: "היריות לא פסקו"
פיגוע רודף פיגוע, ותושבי איסטנבול מתרגלים לשגרה חדשה ומלחיצה

תיעוד חדש מהפיגוע במועדון באיסטנבול שבטורקיה. מערכת וואלה! NEWS
הסתער בירי לכל עבר על המועדון. תיעוד הטבח באיסטנבול ממצלמות האבטחה/מערכת וואלה! NEWS

הבוקר דיווחו כלי תקשורת מקומיים כי הרשויות באנקרה סבורות גם הן שדאעש אחראי למתקפה שאירעה בליל הסילבסטר. לפי העיתונים הורייט וקראר, שציטטו גורמי ביטחון, המחבל הנמלט הגיע ככל הנראה ממרכז אסיה, מאוזבקיסטן או קירגיזסטן. החקירה העלתה דמיון בין הפיגוע בנמל התעופה אטאטורק ביוני שעבר לבין הטבח במועדון וייתכן שאותו תא דאעש אחראי לשתי המתקפות הקטלניות.

בתיעוד ממצלמות האבטחה במועדון נראה המחבל יורה לכל עבר בכניסה למקום, ובהקלטה אחרת נראה אדם לבוש בסוג של חליפה יוצא מהמקום. המשטרה הפיצה אתמול בשעות הערב תמונה מטושטשת בשחור לבן מתוך מצלמות האבטחה. דיווחים ראשונים אחרי הפיגוע סיפרו כי המחבל היה מחופש לסנטה קלאוס, אולם ראש הממשלה בינאלי יילדרים שלל זאת. במהלך אתמול נפוצו גם תמונות של החשוד, שלכאורה נצפה בנמל תעופה, אך בהמשך התברר כי לא מדובר בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully