וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: המשטרה עיכבה מאות מהגרים מאפריקה בקלן בליל הסילבסטר

2.1.2017 / 8:28

המשטרה הגרמנית הודיעה כי "סיננה" מהגרים מצפון אפריקה בעקבות תקיפתן של מאות נשים בשנה שעברה בליל השנה החדשה. מפקד המשטרה המקומית: "חלק גדול מהאנשים שנבדקו היה עלול לבצע עבירות כאלה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: אלפים הפגינו בקלן נגד קליטת מהגרים, ינואר 2016)

משטרת גרמניה הודיעה אמש (ראשון) כי היא "סיננה" מאות מהגרים מצפון אפריקה בערב השנה החדשה בתחנת הרכבת המרכזית בעיר קלן. זאת, לאחר בשנה שעברה מאות נשים הותקפו מינית ונשדדו בעיר במהלך חגיגות הסילבסטר. השנה, הציבו כוחות המשטרה בעיר גדרות ומחסומים, עיכבו והגבילו את תנועתם של 650 גברים בעלי חזות צפון אפריקנית ומנעו את כניסתם של עשרות גברים לתחנת הרכבת המרכזית, שהיו בדרכם למרכז העיר, שבו אירעו המתקפות אשתקד.

אירועי השנה שעברה, שעל פי המשטרה מרבית החשודים בהם הינם יוצאי צפון אפריקה ובעלי חזות ערבית, עוררו ביקורת חריפה נגד הקנצלרית אנגלה מרקל, ומדיניות הדלת הפתוחה שלה כלפי מהגרים. לטענת מבקריה, מדיניותה אפשרה ליותר ממיליון מבקשי מקלט להיכנס לגרמניה בשנתיים האחרונות.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע רודף פיגוע, ותושבי איסטנבול מתרגלים לשגרה חדשה ומלחיצה
תיעוד מהפיגוע בטורקיה: המחבל מסתער על המועדון ביריות
ארה"ב הזהירה מפיגוע במועדון, האבטחה תוגברה - אך המחבל הצליח לחדור

משטרת גרמניה מתשאלת מהגרים מצפון אפריקה בערב השנה החדשה בתחנת הרכבת המרכזית בקלן, ינואר 2017. רויטרס
שוטרים מתשאלים מהגרים בתחנת הרכבת המרכזית בקלן בליל הסילבסטר/רויטרס

במהלך המבצע עצרה המשטרה 92 בני אדם, בהם 16 גרמנים ועשרה סורים. המשטרה אף התקינה מצלמות אבטחה חדשות בכיכר הראשית של העיר. מפקד משטרת קלן, יורגן מאטיס, לא מסר כמה מהגברים הורשו בסופו של דבר להגיע למרכז העיר, אבל הכחיש שבדיקתם הינה "אפיון גזעי".

הוא הוסיף כי רבים מהמעוכבים היו אגרסיביים כלפי המשטרה. "ברור שזה היה כדי למנוע תקריות דומות לאלו שאירעו בשנה שעברה", אמר מאטיס במסיבת עיתונאים. "צפינו כי חלק גדול מקבוצת האנשים שנבדקו היה עלול לבצע עבירות כאלה. זו הסיבה שנקטנו באמצעים הללו".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים לאחר פיגוע הדריסה בברלין, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
האירועים בשנה שעברה עוררו ביקורת קשה נגדה. מרקל/רויטרס

המתקפות תדלקו את עלייתה של תנועת הימין המתנגדת להגירה "אלטרנטיבה לגרמניה", אשר פוגעת במפלגתה השמרנית של מרקל בסקרים מקומיים שנערכו בשנה שעברה ומאיימת לשנות את יחסי הכוחות בבחירות שיערכו השנה במדינה. למרות הירידה החדה בכמות המהגרים הנכנסים לגרמניה, הקנצלרית נמצאת תחת לחץ מצד תנועת הימין וגם מצד חברי מפלגתה השמרנים, הדורשים כי היא תנקוט צעדים בנושא.

בפנייתה של מרקל לאומה בערב השנה החדשה, היא אמרה כי הטרור האסלאמי הוא המבחן הגדול ביותר העומד בפני גרמניה, והתחייבה לשפר את הביטחון במדינה. זאת, לאחר מתקפת הטרור בשוק חג המולד בברלין, שבה נהרגו 12 בני אדם.

משטרת גרמניה מתשאלת מהגרים מצפון אפריקה בערב השנה החדשה בתחנת הרכבת המרכזית בקלן, ינואר 2017. רויטרס
קלן בליל הסילבסטר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully