וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: נתניהו ייחקר בחשד לקבלת טובות הנאה משני אנשי עסקים

2.1.2017 / 7:45

חוקרי יאח"ה יגיעו למעון רה"מ ברחוב בלפור בירושלים לעמת את נתניהו עם החשדות נגדו. זאת, לאחר עיכוב של כמה ימים שבהם לא הצליחו לתאם מועד חקירה עם לשכתו. תוכנה של הפרשה השנייה טרם נודע. אתמול עקץ נתניהו: "מציע לאופוזיציה לשלוח צפירת הרגעה לחייטים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר היום (שני) בחשד לקבלת טובות הנאה משני אנשי עסקים. זאת לאחר עיכוב של כמה ימים, שבהם לא הצליחה המשטרה לתאם מועד מוסכם לחקירה עם לשכת ראש הממשלה. לקראת בואם של החוקרים נתלו וילונות בשערי הכניסה למעון במטרה להסתיר את הגעת אנשי המשטרה.

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור, יגיעו בשעות הקרובות למעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים ויעמתו את נתניהו עם החשדות. מלבד החשד לקבלת טובות הנאה, ישנה פרשה נוספת, שתוכנה טרם נודע.

אתמול התייחס נתניהו לחקירתו הצפויה בחשד להפרת אמונים. "אני מציע לאופוזיציה להירגע, ולשלוח צפירת הרגעה לחייטים", עקץ בישיבת שרי הליכוד את יריביו הפוליטיים.

לקריאה נוספת:
"מנדלבליט נפגש עם נתניהו והודיע לו כי הבדיקה תהפוך לחקירה"
ביאח"ה נערכים: כך ייחקר האיש החזק במדינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו. רויטרס
תוכנה של הפרשה השנייה לא ידוע. נתניהו/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם הבן יאיר צפוי להיחקר. מעון ראש הממשלה, שבו תיערך חקירת נתניהו, ברחוב בלפור בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע שיגר נתניהו תגובה נרחבת יותר לכלי התקשורת. "לא ראינו שמחה כזאת באולפני הטלוויזיה וברוב כלי התקשורת כשהודיעו על חקירתה של יו"ר מרצ, זהבה גלאון, ולא כשיו"ר האופוזיציה, בוז'י הרצוג, נחקר פעמיים השנה לאחר שבעבר שמר על זכות השתיקה בחקירתו בפרשת העמותות של אהוד ברק. לצערנו תיאלצו להתאכזב גם הפעם, כפי שהתאכזבתם בפרשות מופרכות קודמות. כרגיל לא יהיה כלום כי אין כלום! נסו להחליף את ראש הממשלה בקלפי – כמקובל במדינות דמוקרטיות".

לוואלה! NEWS נודע בסוף השבוע כי שני אנשים עסקים הודו בפני חוקרי יאח"ה כי העניקו בכמה הזדמנויות מתנות לראש הממשלה ולבנו יאיר נתניהו. השניים, שביניהם אין קשר, טענו בחקירה כי המתנות לנתניהו הוענקו במסגרת מערכת יחסים חברית, וכי לא הייתה להם כוונה לקבל טובות הנאה בתמורה להן. אחד מאנשי העסקים, שמרכז פעילותו בחו"ל, העניק למשפחת נתניהו את המתנות מעבר לים. ערך המתנות נחשב לגבוה במיוחד ולכן מחייב חקירת משטרה. החשד שאותו חוקרת המשטרה הוא מתן שוחד, בבחינת "שלח לחמך".

לדברי גורם במערכת אכיפת החוק, החוקרים טרם גייסו עד מדינה ובידם רק העדויות של נותני המתנות. גם בנו של ראש הממשלה, יאיר, צפוי למסור עדות, וייתכן כי גם בן משפחה נוסף. במשטרה מעריכים כי יידרשו כמה ימים לחקירת נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully