וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרקע הנפשי וסיבת המוות: השאלות הקשות בחקירת רצח הבנות בירושלים

2.1.2017 / 6:00

סימני שאלה רבים עדיין נותרו לגבי נסיבות מותן של ארבע הילדות ואמן, שנמצאו ללא רוח חיים בדירתן אחרי שעל פי החשד שרפה האם את בנותיה ותלתה את עצמה. צוותים פסיכולוגיים ייאלצו להסביר היום לחברים של הילדות על האסון הכבד. המשטרה תבקש את הסכמת האב לנתיחת הגופות

צילום: רוני כנפו, עריכה: שמרית גולדשטיין ויוסר אלטר

הטרגדיה שאירעה אמש (ראשון) בשכונת תלפיות שבירושלים, שבה על פי החשד רצחה אם בת 36 את ארבע בנותיה ולאחר מכן שמה קץ לחייה, הותירה אחריה סימני שאלה בולטים. מה התחולל בדירה שבדרך חברון באירוע שהסתיים במותן של אם וארבע בנותיה? כיצד הציתה האם את החדר שבו שהו בנותיה, ונעלה אותו? מה גרם למותן של הילדות? ויותר מכל, מה היה הרקע הנפשי שהוביל את האם הצעירה לביצוע המעשה?

המשטרה העבירה את גופותיהן של הילדות, ששמן לא הותר לפרסום לבקשת בני משפחתן, למכון לרפואה משפטית באבו כביר לצורך ביצוע נתיחה שתקבע כיצד מצאו את מותן – בשריפה או לפניה. המשטרה אף תנסה לקבל היום את הסכמתו של האב לנתיחה, במקרה שלא תהיה כזו היא תפנה לבית המשפט. אתמול שוחחו החוקרים עם האבא על הנושא, אולם בשל רגישות המצב הוחלט לחכות ולשוחח עמו היום.

לאחר האירוע התברר כי אם המשפחה קיבלה טיפול פסיכיאטרי בגלל דיכאון שממנו סבלה, אך עדיין לא ברור האם במסגרת הטיפול הנפשי שעברה עלתה אינדיקציה כלשהי כי היא מסוגלת לפגוע באחרים או בעצמה. בשלב זה לא נקבע מועד הלוויית האם ובנותיה, עד לקבלת תוצאות הנתיחה. במקביל נמשכת חקירתם של בני משפחה, שכנים ועדים נוספים שעשויים לשפוך אור על נסיבות האירוע.

אם ובנותיה שנמצאו בדירה בה פרצה שריפה בתלפיות בירושלים ונחשד כי האם רצחה את בנותיה והתאבדה. מתוך הפייסבוק, צילום מסך
מועד ההלוויה טרם נקבע. האם ושתיים מבנותיה/צילום מסך, מתוך הפייסבוק
שלט מחוץ לבית ספרן של הבנות שנספו בשריפה בירושלים, 2 בינואר 2017. אמרי סדן, מערכת וואלה!
צוותים חינוכיים יסבירו לחברים של הילדות על האסון. שלט בכניסה לבית ספרן בירושלים, הבוקר/מערכת וואלה!, אמרי סדן

אמש בשעות אחר הצהריים הבחינו מבקרים בבניין המשפחה בעשן בדירה וזיהו את האם כשהיא תלויה, נכנסו לדירה דרך המרפסת והורידו את גופתה לרצפה ובשלב זה להבות השריפה נרגעו. כוחות כיבוי האש שהגיעו לזירה עקבו אחר מקור העשן והגיעו לאחד החדרים בדירה. כשפתחו את הדלת ונכנסו פנימה נגלה לפניהם מראה הזוועה: ארבע דמויות מוטלות על רצפת החדר.

פתיחת הדלת חידשה את זרימת החמצן לחדר, מה שליבה מחדש את הלהבות. ארבע הנספות חולצו במקביל למאבק באש, כשאחרונה התגלתה גופתה של הצעירה מהן, פעוטה בת 11 חודשים בלבד. "זאת הייתה אחת הזירות הקשות שנתקלתי בהן", תיאר רב-סמל אריק אבולוף, מפקד צוות בתחנת הכבאות וההצלה בירושלים, שהגיע ראשון לזירה.

כוחות כיבוי בדירה שרופה בירושלים בה מצאו אם ובנותיה ונחשד כי האם רצחה את בנותיה והתאבדה, 1 בינואר 2017. אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים, דוברות כב"ה
"אחת הזירות הקשות שנתקלתי בהן". הריסות הדירה השרופה, אמש/דוברות כב"ה, אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים

האירוע המחריד זעזע את דיירי הבניין, שתיארו את הקורבנות כ"משפחה נורמטיבית", ורבים מהם סיפרו כיצד שיחקו האם ובנותיה בגינת הילדים שמתחת לבניין. אב המשפחה וסבתן של הבנות שהגיעו לזירת השריפה קיבלו את הבשורה המרה מידי המשטרה, שהסתייעה בגורמי מקצוע ועובדים סוציאליים. בשלב זה, איש מבני המשפחה לא התייחס לאירוע.

מעיריית ירושלים נמסר כי המשפחה אינה מוכרת לגורמי הרווחה בעיר, מלבד פנייה בודדת שבה ביקשו ההורים להסתייע בשירותי בייביסיטר. בשל אופיו החריג של האירוע, גורמי החינוך וצוותים פסיכולוגיים בעיריית ירושלים יבצעו היום שיחות ותדרוכים לצוותי חינוך בבתי ספר בירושלים, בדגש על בית הספר בו למדו הבנות הגדולות, בנות תשע ו-11.

בקהילה הצרפתית בירושלים וברחבי הארץ קיבלו בתדהמה את הבשורה על מותן של האם שעלתה לארץ מפריז לישראל לפני כ-11 שנים, ושל בנותיה. מעמותת "קעליטה", ארגון הגג של עולי צרפת בישראל, נמסר: "העמותה מרכינה ראש וכואבת מאוד את הטרגדיה שהתרחשה הערב. נעשה ככל יכולתנו בכדי לסייע ולתמוך במשפחה ובעולים בשעה קשה זו".

אם ובנותיה שנמצאו בדירה בה פרצה שריפה בתלפיות בירושלים ונחשד כי האם רצחה את בנותיה והתאבדה. מתוך הפייסבוק, צילום מסך
שיחקו יחד בגן הילדים מתחת לבניין. האם ושלוש מבנותיה/צילום מסך, מתוך הפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully