וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר יעקב נאמן הלך לעולמו בגיל 77 לאחר מאבק במחלה קשה

עו"ד נאמן, פרופסור למשפטים ושותף במשרד הרצוג, פוקס, נאמן ושות', כיהן כשר האוצר וכשר המשפטים. הוא הותיר אחריו אישה ושישה ילדים. השרה שקד: "אדם משכמו ומעלה, שתמיד היה מוכן לפעול למען המדינה"

שר המשפטים יעקב נאמן בטקס הפרידה של השופטת איילה פרוקצ'יה, אפריל 2011. עומר מירון
"לא נח על זרי הדפנה". נאמן/עומר מירון

השר לשעבר עורך הדין יעקב נאמן הלך אמש (ראשון) לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה, והוא בן 77. נאמן, פרופסור למשפטים ושותף במשרד עורכי הדין הרצוג, פוקס, נאמן ושות', כיהן כשר המשפטים וכשר האוצר. הוא התגורר בירושלים והותיר אחריו אישה ושישה ילדים.

ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן ושות' נמסר: "אבל כבד נפל על כולנו עם מותו של אחרון השותפים המייסדים, פרופ' יעקב נאמן. יעקב, יחד עם חיים הרצוג ומיכאל פוקס, ייסד ב-1972 את המשרד שהפך להיות לאחד המפוארים בישראל. יעקב, יחד עם השותפים המייסדים, קבע את יסודות הפירמה והביא לפרסומה בארץ ובעולם". על פי ההודעה, "אף שיעקב עסק עם שועי עולם תמיד נשאר 'מענטש', אדם שדואג דווקא לחלש ולמי שלא שפר עליו גורלו".

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה לידיעה על מותו, ומסרה כי "משרד המשפטים כולו מרכין את ראשו למשמע הבשורה המרה". היא תיארה את נאמן כ"אדם משכמו ומעלה, שהשכיל לשלב תורה ועשייה, ותמיד היה מוכן לפעול למען המדינה".

"נאמן לא נח על זרי הדפנה ולא הסתפק בהצלחתו בשוק הפרטי, ובחר פעם אחר פעם לתרום למדינה בשלל תפקידים חשובים", הוסיפה שקד. "הוא סימן בדרכו השקטה את היעילות והמקצוענות בשרות הציבורי".

עוד בוואלה! NEWS:
הקבינט קבע: גופות מחבלים ייקברו ולא יוחזרו לחמאס
הממשלה אישרה גיוס תרומות: קמפיין מימון המונים לחגיגות ה-70 למדינה?
ליברמן התעקש – והממשלה אישרה מינוי יאיר שמיר ליו"ר התעשייה האווירית

יעקב נאמן בטקס הסמכת עורכי דין בבנייני האומה ירושלים, דצמבר 2012. טלי מאייר
"יקיר עם ישראל". נאמן/טלי מאייר

הנשיא ראובן ריבלין התייחס למותו של נאמן, ומסר: "הלך מאיתנו חבר ואיש הגות רב מעשה". לדבריו, "יעקב היה משפטן מובהק, אך גם מחוץ לכתליו של בית המשפט עסק בצרכי ציבור ללא הרף ושלא על מנת לקבל תמורה. רק לפני שבוע שוחחנו. גם ממיטת חוליו הבטיח יעקב שניפגש שוב מיד כשיתחזק. יעקב, חברי לספסל בית הכנסת, גם אלה אשר חלקו על עמדותייך, על החלטותיך, ראו בך תמיד בר פלוגתא ראוי ומעמיק. לכתך מאתנו מותיר חלל עצום בעולמנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני מבכה את פטירתו של יקיר עם ישראל". לדבריו, "נאמן היה מבכירי המשפטנים במדינה, חריף שכל ובעל לב יהודי חם. הוא היה בעל עמדות לאומיות מוצקות, ועם זאת תמיד חיפש את דרך הפשרה וההידברות".

שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני הוסיפה כי "מצער מאוד לשמוע על מותו של יעקב נאמן, תלמיד חכם שידע לחבר בין אנשים, לפשר בין עמדות ולתת עצה טובה ונבונה בכל עת". לדבריה, "אזכור לטובה את הימים שבהם עבדנו יחד בעת, כשכיהן כשר אוצר ושר משפטים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יעקב נאמן. דודו ועקנין, ספק 500
"לא השכילו לפעול על פי המלצותיו". נאמן/ספק 500, דודו ועקנין

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי "נאמן היה דמות מיוחדת בנוף הציבורי שלנו. ברוך כשרונות ונעים הליכות, נאמן ברמ"ח אבריו למורשתו ולעמו". הוא הוסיף כי "לא בכדי גויס פעם אחר פעם לשירות הציבורי על המחיר הכרוך בכך. קולו הייחודי, הישרות והנאמנות שלו יחסרו לנו. אני שולח חיבוק חם למשפחתו ולמוקיריו הרבים".

"מעבר לגדולתו המשפטית, היה יעקב נאמן איש חסד שסייע ותרם למוסדות הציבוריות הישראלית", מסר סגן שר הביטחון אלי בן דהן. לדבריו, "הייתי שותף לוועדה הציבורית בראשותו שבחנה את הנושא הגיור של העולים מחבר העמים. שם התגלתה רגישותו הגדולה מצד אחד לעולים וליהדותם ומצד שני לשמירה על מעמדה של הרבנות הראשית לישראל".

לדברי ראש האופוזיציה יצחק הרצוג,: "נאמן היה מורה וחבר קרוב במשך עשרות בשנים. איש רחב לב, רחב אופקים, אדם נדיב שתמך בשירות בצה"ל, בחיבור בין קבוצות בחברה הישראלית, משפטן מובהק ובעל עשייה ציבורית ומשפטית גדולה וחשובה למדינת ישראל ואזרחיה". הוא הוסיף כי הוא "תמיד ראה בראש ובראשונה את טובת המדינה ואחדות העם כמטרה עליונה ולשם כך פעל".

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) סיפר כי "באנו מעולמות שונים ומתפיסות עולם שונות, אך ההיסטוריה הפגישה בינינו - הוא כשר האוצר ואני כיו"ר ההסתדרות". לדבריו, "היו בינינו מאבקים ועימותים קשים, לצד הערכה הדדית עמוקה - לכן הצלחנו להתגבר על המשברים במשק ולהגיע להסכמים לטובת הכלכלה והחברה בישראל. העימותים האידיאולוגיים הפכו אותנו לחברים של ממש ושיתפנו פעולה בסיוע לאוכלוסיות מוחלשות בארץ כולה".

לדברי ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד), "ליעקב נאמן היו זכויות רבות, אבל אני אזכור אותו בעיקר תרומתו לאחדות העם היהודי. מעל לכישוריו המשפטיים יעקב נאמן כידוע לכולם היה תלמיד חכם עצום". שטרן הוסיף: "לצערנו הרב, ממשלות ישראל ומוסדות הרבנות מאז לא השכילו לפעול על פי המלצותיו. עבורי ועבור רבים למרות שהמלצות ועדת נאמן לא יושמו, רוחן משמש מקור השראה שלאורו חייבים כולנו לפעול".

שר המשפטים יעקב נאמן בכנס לציון 15 שנה לסנגוריה הציבורית, נובמבר 2011. דרור עינב
"חיבר בין כל חלקי העם". נאמן/דרור עינב

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר: "פרופ' נאמן שילב בעשייתו רבת השנים בין פרקטיקה, אקדמיה ועשייה ציבורית עניפה, ובכולן היה מופת לחתירה מתמדת למצוינות". לדבריו, "תרומתו הרבה לחברה הישראלית ולמערכת המשפט בישראל, והשילוב הייחודי שהביא בכל עשייתו בין ממלכתיות, פשרה והידברות, הם מורשתו, אשר תלווה אותנו עוד שנים רבות".

יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי הוסיף כי "יעקב נאמן, מעבר להיותו חבר אישי, היה לא רק עורך דין דגול ואיש משכמו ומעלה, אלא גם יהודי בעל לב רגיש שרתם את היכולות והכשרונות שלו לטובת המאמץ לחבר בין כל חלקי העם. ועדת נאמן, שבראשה עמד, הפכה סמל לנסיון לגשר על פערים בין חלקי העם בבואה להקל על עולים רבים להצטרף לשורות העם היהודי".

(עדכון ראשון: 19:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully