וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מהפיגוע בטורקיה: המחבל מסתער על המועדון ביריות

בסרטון נראה המחבל החמוש עם כובע ובגדים כהים, כשהוא פותח באש בכניסה ל"ריינה", שם נהרגו 39 בני אדם. תיעוד של המחבל משדה התעופה באיסטנבול התברר כזיוף. דיווח: המחבל הוא אזרח מדינה במרכז אסיה

צלמים זמניים מורשים

המחבל מפיגוע הירי שאירע הלילה (ראשון) במועדון הלילה "ריינה" שברובע אורטקוי של איסטנבול תועד ברגעים הראשונים של המתקפה, שגבתה את חייהם של 39 בני אדם. בתיעוד שפורסם בכלי התקשורת הטורקיים, נראה המחבל החמוש לבוש בבגדים כהים וכובע על ראשו, כשהוא פותח בירי כבר בפתח המועדון הומה האדם, עת נחגגה בפנים מסיבה לרגל השנה האזרחית החדשה.

בתיעודים שהופצו מוקדם יותר היום מזירת הירי, נראה המחבל כשהוא מסיר פריטי לבוש. בתיעוד האחרון הוא נראה לבוש בבגדים כהים, אולם בתיעוד משלבים מאוחרים יותר של המתקפה הוא נראה בבגדים בהירים.

עוד בוואלה! NEWS:
ישראלית נהרגה בפיגוע בטורקיה: "אמרנו לה לא לנסוע בגלל המצב"
ארה"ב הזהירה, האבטחה תוגברה - אך המחבל הצליח לחדור
"אנשים דרכו על גופות וברחו": עדויות מרגעי האימה במועדון באיסטנבול

תיעוד חדש מהפיגוע במועדון באיסטנבול שבטורקיה. מערכת וואלה! NEWS
החליף בגדים תוך כדי המתקפה. המחבל בפתח הפיגוע, הלילה/מערכת וואלה! NEWS

בתחילה דווח כי המחבל היה לבוש בתחפושת של סנטה קלאוס, אולם ראש הממשלה בינאלי יילדרים הבהיר בדברים שנשא היום כי הדיווח שגוי. כמו כן, הוא מסר כי "מתחילים להתברר כמה פרטים, אולם הרשויות ממשיכות לפעול כדי להגיע למסקנה ברורה" בנוגע לזהות המחבל ולמניע למעשה.

במקביל, פורסמו היום בכלי התקשורת תמונות שהופצו לכאורה על ידי משטרת טורקיה, של החשוד במעשה מעמדת ביקורת הדרכונים בשדה התעופה אטאטורק שבעיר. עם זאת, בהמשך הבהירה היחידה המשטרתית למאבק בטרור כי מדובר בתמונות שגויות, והאדם המופיע בהן הוא אזרח קזחסטן חף מפשע. המשטרה הפיצה תמונה נוספת שבה לא נראים תווי פניו של המחבל.

המחבל עצמו נמלט מזירת הפיגוע זמן קצר לאחר המתקפה, שארכה כשבע דקות, וברחבי המדינה מתנהל מצוד נרחב לאיתורו. כמו כן, טרם התברר המניע לאירוע או שיוכו הארגוני של היורה. על פי הדיווח בעיתון "מילייט", החשוד מגיע מאפגניסטן, מצ'צ'ניה או מהמחוז המוסלמי אויגור בסין. בהמשך נמסר דיווח דומה ברשת "סקיי" בשפה הערבית, לפיו הוא אזרח מדינה במרכז אסיה.

הכוננות הגבוהה בעיר, במסגרת המאמצים לאיתור המחבל וללכידתו, נשמרת. הערב דווח על מכונית חשודה שנמצאה ברובע קרטל, בצדה האסייתי של העיר, וכוחות גדולים של המשטרה, כולל חבלנים, הוזעקו לזירה. טרם התברר אם קיים כל קשר בין האירוע לבין מתקפת הטרור במועדון.

(עדכון ראשון: 19:15)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שוטרים עומדים מחוץ למועדון הריינה יום לאחר שבמקום אירע פיגוע, איסטנבול, 1 בינואר 2017. AP
כוחות משטרה בזירת האירוע, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully