וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמלה החדשה? הרשת בטירוף על חולצת בטן שמשתנה כל רגע

1.1.2017 / 15:36

אחרי השמלה, התיק והכפכפים שכל אחד ראה אותם באור שונה לגמרי - מגיעה חולצת הבטן שמשתנה בכל פעם שאנחנו מקטינים או מגדילים את התמונה. אתם רואים את זה?

תושבי לונדון חלוקים: השמלה כחולה ושחורה או לבנה וזהובה?/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בסרטון – זוכרים את טירוף השמלה?

שנת 2017 רק החלה וכבר מצאנו פריט לבוש אופנתי חדש שהצליח לבלבל אותנו ולגרום לנו להיזכר בימים בהם התווכחנו עם כל העולם על הצבעים של השמלה המכוערת ההיא (כחול ושחור או לבן וזהב, זוכרים?).

הפעם מדובר בחולצת בטן שחורה עם פסים לבנים - שמשנים את כיוונם בכל פעם שאנחנו מקטינים או מגדילים את התמונה. בגודל מסוים, הפסים נראים ישרים ובגודל אחר הם נראים עקומים וכאילו זזים על גבי החולצה. רואים את זה?

הפסים ישרים או עקומים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום מסך/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכאן?

החולצה לפני שלוחצים על הגדלה ואחרי - רואים את ההבדל?

אשליית חולצת הבטן. ציבלין
אשליית חולצת הבטן/ציבלין

אשליית חולצת הבטן מטריפה את הרשת, ממש כמו בימיה הראשונים של השמלה ההיא, וצוברת אלפי תגובות ושיתופים מגולשים שנפלו בקסמה ולא מצליחים להסביר את בעיית הראייה שלהם. חולצת הבטן המתעתעת פורסמה בטוויטר ע"י הגולשת mmmadelinee והגיעה במקור מרשת "פוראבר 21".

רבים ניסו לפענח את התמונה ולבסוף הגיעו למסקנה שמדובר באפקט קיפול תדרים ( Aliasing), שמוכר לכם בעיקר מעולם משחקי המחשב - כשקווי מתאר של עצמים מסוימים נראים כאילו הם בזיגזג. האפקט נוצר כאשר אלמנטים ויזואליים מופיעים על הצג ברזולוציה שונה מזו בה צולמו במקור - ומעניקים אשליה של עיוות, שבמקרה שלנו נוצר בפסים שעל החולצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully