וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלית נהרגה בפיגוע בטורקיה: "אמרנו לה לא לנסוע בגלל המצב"

שלומי גבאי ודנה ירקצי

1.1.2017 / 14:50

ליאן נאסר, בת 19, חגגה את השנה החדשה יחד עם שלוש מחברותיה מטירה במועדון "ריינה" שבאיסטנבול, כשאירעה המתקפה. בתום חיפושים נרחבים, אותרה גופתה. אביה: "היא התעקשה לנסוע". חברתה שנפצעה בינוני שחזרה: "שמענו ירי וברחנו למחסן"

צילום: שלומי גבאי

ליאן נאסר, תושבת טירה בת 19, נרצחה בפיגוע הטרור שאירע הלילה (ראשון) באיסטנבול שבטורקיה, שבו פרץ מחבל למועדון "ריינה" וירה למוות בעשרות בני אדם. תחילה הוגדרה נאסר נעדרת ובמשרד החוץ עשו מאמצים לאיתורה, אך כעבור שעות אחדות אותרה גופתה בבית החולים. נאסר הגיעה לאיסטנבול עם שלוש מחברותיה כדי לחגוג את השנה החדשה, ואחת מהן נפצעה במתקפה באורח בינוני ומטופלת בבית החולים.

זאהר, אביה של נאסר, אמר לוואלה! NEWS כי ביקש ממנה שלא לנסוע לאיסטנבול בשל המצב הביטחוני המתוח. "אמרתי לה שלא כדאי לנסוע בגלל המצב", סיפר בעצב. "היא התעקשה כי החברות שלה נסעו. היא הספיקה לשלוח לנו תמונות משם ואמרה שקר לה".

עם קבלת ההודעה על מציאת הגופה, נשמעו זעקות שבר מבית המשפחה. עשרות בני אדם הגיעו למקום כדי לנחם את ההורים של ליאן, אחיה ואחותה.

עוד כתבות בנושא:
לפחות 39 הרוגים בפיגוע במועדון באיסטנבול; ישראלית נעדרת
טבח בליל הסילבסטר: מה אנחנו יודעים עד כה על הפיגוע באיסטנבול
"אנשים דרכו על גופות וברחו": עדויות מרגעי האימה במועדון באיסטנבול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחתה נסעה לאיסטנבול כדי לסייע במאמצי החיפוש. ליאן נאסר/מערכת וואלה!, צילום מסך

רואא מנסור, שנפצעה באורח בינוני בפיגוע, שחזרה את שאירע במועדון. "היינו במסעדה, שמענו ירי וברחנו למחסן", סיפרה לוואלה! NEWS. "נפגעתי ביד וברגל וחיפשתי את החברות שלי. לא דיברנו על כך שמשהו כזה יכול לקרות לנו פה. לא חשבנו על זה בכלל"

ספואן מנסור, אביה של רואא, אמר כי שוחח עם בתו המאושפזת בבית החולים וסיפר לה על מות חברתה. "היא נפגעה משני כדורים, אחד ביד ואחד ברגל", סיפר. "מצבה טוב והיא לא נפגעה באופן משמעותי".

מוקדם יותר אמר ספואן לאתר "ערב 48" כי שמע על הפיגוע בפייסבוק. "גילינו בפייסבוק על האירוע וחששנו מאוד בגלל שידענו שבתנו שם", סיפר. "כשגילינו שהיא פצועה התגברה הדאגה. אחרי כמה ניסיונות הצלחנו לשוחח עמה ולקבל מידע על מצבה". האב הוסיף ואמר כי בתו מטופלת בבית החולים, וכי שוחח עם משרד החוץ כדי לדון בכל הצעדים הבאים. "תודה לאל מצבנו טוב יותר עכשיו", ציין.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
תמונתה של רואא מנסור ששלחה לאביה שעות לפני הפיגוע באיסטנבול, טורקיה. 31 בדצמבר 2016. באדיבות המשפחה
רואא מנסור, שנפצעה בפיגוע, במהלך הטיול באיסטנבול/באדיבות המשפחה

קרוב משפחתה של ליאן אמר כי "הטרור לא מבדיל בין דם של מוסלמים, נוצרים ויהודים. ארבע בנות טובות שרצו לחגוג את השנה החדשה שילמו מחיר יקר בגלל אנשים קיצוניים. בעולם הזה כבר כלום לא בטוח, לא ערבי שמטייל במדינה מוסלמית, לא יהודי שהולך לכותל ולא נוצרי שחוגג סילבסטר. מה הדם שלנו אחר? אצלנו מוות זה לא כואב? ילד שלנו לא יקר לאמא שלו? העולם הזה השתגע, כולם הורגים בקלות".

"שולחים בנות לטיול והם חוזרות בארון מתים או באמבולנס", הוסיף בעצב קרוב המשפחה. "העולם נמצא במקום לא טוב בכלל, הקיצוניים השתלטו על כל מקום, המשטרה לא יכולה להתמודד איתם ואנחנו משלמים את המחיר".

הוריה של ליאן נאסר שנהרגה בפיגוע במועדון ריינה באיסטנבול טורקיה. טייבה, 1 בינואר 2017. שלומי גבאי
"הספיקה לשלוח לנו תמונות". אביה של ליאן/שלומי גבאי

מאמון עבד אל-חי, ראש עיריית טירה וחבר של המשפחה, אמר כי הוא נמצא בקשר עם משרד החוץ כדי להסדיר את העברת הגופה ליישוב. "בשעות המאוחרות של הלילה התחילו לזרום ידיעות על מעורבותם של הבנות מטירה באירוע באיסטנבול והבוקר התבהרה התמונה וקיבלנו את הידיעה על האסון הנורא. כולנו יודעים שיש התראות בדבר הנסיעה לטורקיה ולצערי אנשים לא שומעים ובכל זאת נוסעים. המצב בטורקיה מסוכן ויש להימנע מלנסוע לשם למרות מסע קידום המכירות של הטורקים בקרב המגזר הערבי בארץ"

הוריה של ליאן נאסר שנהרגה בפיגוע במועדון ריינה באיסטנבול טורקיה. טייבה, 1 בינואר 2017. שלומי גבאי
רבים הגיעו לבית המשפחה. הוריה של ליאן/שלומי גבאי

39 בני אדם נהרגו, ו-69 נוספים נפצעו במתקפה במועדון הפופולרי שמשקיף על מצרי הבוספורוס, ובו היו כ-500 איש בעת האירוע. המחבל, שהיה מחופש לסנטה קלאוס, הצליח להימלט, וכוחות הביטחון המקומיים עורכים אחריו מצוד. בין ההרוגים 15 זרים, בהם אזרחי ערב הסעודית, מרוקו, לבנון ולוב.

מושל איסטנבול ואסיפ סהאין אמר כי המחבל ירה בשוטר ובאזרח כשפילס את דרכו אל תוך המועדון, לפני שירה לכל עבר. "טרוריסט עם כלי נשק הוציא לפועל באכזריות ובפראיות את המתקפה הזאת, כשהוא יורה באנשים חפים מפשע שרק הגיעו כדי לבלות ולחגוג את השנה החדשה", אמר.

בעיתון הורייט ציטטו את בעלי המקום מהמט קוצ'רסלן, שסיפר כי האבטחה במקום הוגברה בעשרת הימים האחרונים אחרי התרעה מצד המודיעין האמריקני. כפי שקורה אחרי כל אירוע ביטחוני במדינה, הרשויות אסרו על כלי התקשורת לסקר את המתרחש.

(עדכון ראשון: 10:38)

מועדון "ריינה" בו אירע פיגוע הירי, איסטנבול, טורקיה. 1 בינואר 2017. AP
"שולחים בנות לטיול והם חוזרות בארון". המועדון "ריינה" שבו אירע הפיגוע/AP
סמוך לזירת הפיגוע המועדון "ריינה", איסטנבול, טורקיה. 1 בינואר 2017. רויטרס
ורדים בזירת הפיגוע, היום/רויטרס
שוטרים סמוך לזירת הפיגוע המועדון "ריינה", איסטנבול, טורקיה. 1 בינואר 2017. רויטרס
נמשך המצוד אחר המחבל. זירת הפיגוע, היום/רויטרס
39 הרוגים בפיגוע במועדון לילה באיסטנבול ערב השנה החדשה, 1 בינואר 2017. AP
כוחות הביטחון ברחובות איסטנבול/AP
39 הרוגים בפיגוע במועדון לילה באיסטנבול ערב השנה החדשה, 1 בינואר 2017. AP
אמבולנסים בסמוך למועדון, הלילה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully