וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: בעלי עסקים יוכלו להצביע לרשות שבה נמצא עסקם

31.12.2016 / 21:35

ועדת השרים תדון בהצעת ח"כ ביטן, לפיה אנשים המחזיקים בבתי עסק ברשות שבה אינם מתגוררים, יוכלו להצביע בבחירות המקומיות שבה נמצא העסק שלהם. "החוק בא לתקן עיוות, הרשויות מתעלמות מבעלי העסקים"

ח"כ הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
יזם את הצעת החוק. ביטן/נועם מושקוביץ

ועדת שרים לענייני חקיקה תדון מחר (ראשון) בהצעת חוק של יו"ר הקואליציה דוד ביטן, לפיה יוכלו בעלי עסקים להצביע גם עבור הרשות המקומית שבה נמצא בית העסק שלהם. זאת, בניגוד למצב הקיים, שבו נשללת זכות ההצבעה לרשות המקומית מבעלי עסקים הפועלים בתחום הרשות, ומשלמים מסים וארנונה בדומה לתושבי הרשות, אך אינם רשומים כתושבים בה.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי בעלי עסקים רואים חשיבות בהשתתפותם בהליך הבחירות של הרשות המקומית שבה מצוי עסקם, מאחר שיש בכך להשפיע על מקבלי ההחלטות ברשות המקומית ועל השגשוג של עסקם בטווח הקצר ובטווח הארוך.

ביטן טען שהחוק יוביל לשינוי חיובי מצד בעלי העסקים, כך שיהיו עשויים "להשקיע השקעות כספיות לטובת הרשות המקומית ותושביה". לפי ההצעה, בעל העסק יהיה רשאי להודיע לשר הפנים או למי שהסמיך לכך, לצרפו לפנקס הבוחרים של הרשות שבה פועל העסק בבעלותו וההודעה תביא להסרתו של בעל העסק מפנקס הבוחרים של הרשות המקומית שבה הוא מתגורר.

עוד בוואלה! NEWS:
חקירת נתניהו: שני אנשי עסקים הודו שהעניקו מתנות לראש הממשלה
שקיות בסופר יעלו כסף ויום חופש נוסף: החוקים החדשים של 2017
נתניהו בלבוש ליצן: חמאס פרסם סרטון ליום הולדתו של אורון שאול

השרים ידונו בביטול החוק המאפשת לשר הפנים למנוע הוצאה של עיתונים

ח"כ ביטן אמר לוואלה! NEWS שההצעה נועדה לתקן עיוות שבו בעלי עסקים לא זוכים ליחס הוגן מהרשות המקומית. "בקשותיהם של בעלי עסקים מהרשות לא זוכים להתייחסות הראויה, הצעת החוק הזו באה לתקן את העיוות ולאפשר לבעלי העסקים להיות חלק פעיל מההליך הדמוקרטי".

השרים צפויים לאשר מחר גם את ביטול פקודת העיתונות, המאפשרת למנוע הוצאה לאור של עיתונים. הפקודה מחייבת רישיון להדפסת ולהפצת עיתון, ומתירה לשר הפנים לסגור עיתון אם לדעתו פרסום בו מסכן את הציבור. הפקודה חוקקה ב-1933, כשהמנדט החיל צנזורה פוליטית הדוקה. שר הפנים אריה דרעי התכוון להעניק סמכות זו ליועמ"ש, במקביל לביטול הפקודה, אך התחרט. עם ביטול פקודת העיתונות, לא תהיה למדינה עוד סמכות למנוע את הוצאתו לאור של עיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully