וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמיות באריזונה: הפכו חנוכייה של משפחה יהודית לצלב קרס

הורי המשפחה שהציבו את החנוכייה בחצר גילו את מעשה הוונדליזם בבוקר למחרת. המשטרה חוקרת את המעשה אך טרם עצרה חשודים. אם המשפחה כתבה בפייסבוק: "מדובר בפשע שנאה וזה מטריד ועצוב"

ונדליסטים הפכו חנוכייה שהוצבה בחצר בית באריזונה לצלב קרס, 30 בדצמבר 2016. פייסבוק, צילום מסך
החנוכייה לפני ואחרי הוונדליזם/צילום מסך, פייסבוק

משטרת צ'נדלר שבאריזונה חוקרת מעשה ונדליזם שנעשה בליל שישי האחרון למשפחה יהודית בעיר, שבמסגרתו עוותה חנוכייה שהוצבה אצלה בחצר לצלב קרס. "אנחנו חיים בשכונה נהדרת עם שכנים מקבלי פנים ונחמדים", כתבה אם המשפחה, נעמי אליס, בפוסט שפרסמה אתמול (שישי) בפייסבוק, שזכה לשיתופים רבים. "עם זאת, הבוקר קיבל את פנינו מעשה מזעזע ותוקפני. מדובר בפשע שנאה או גזענות ברור וזה מטריד ועצוב".

היא סיפרה שבעלה בנה את החנוכייה המיוחדת מצינורות PVC לאחר שילדיהם ביקשו מהם להציב את נרות החג היהודי מחוץ לביתם. השוטרים הוזעקו על ידי נעמי ובעלה בשעה 5:30 בבוקר ולאחר שמילאו את הדוח הראשוני סייעו להם לפרק את צלב הקרס. לפי אליס, החנוכייה פורקה עוד בטרם ילדיה התעוררו.

עוד בוואלה! NEWS:
זיקוקים או ברקים? סילבסטר גשום, לקראת שבוע רטוב ומושלג
בצל הפסקת האש השברירית: פוטין ונתניהו שוחחו על התיאום בסוריה
שקיות בסופר יעלו כסף ויום חופש נוסף: החוקים החדשים של 2017

"להתעורר ולראות את זה טלטל אותי", הוסיף האב, סת' אליס. "זה גרם לי להרגיש עצוב וזה עורר בי בחילה שיש עדיין אנשים שמסתכלים כך על העולם ב-2016". הפוסט של אליס הופץ מאות פעמים בפייסבוק וזכה גם לסיקור נרחב בכלי התקשורת. בצהרי יום שישי שבו בני הזוג לבנות את החנוכייה, ואף הזמינו את הקהילה בשכונתם להדליק את הנרות בה.

המשטרה טרם עצרה חשודים במעשה, אך חקרה שכנים בניסיון למצוא עדי ראייה או צילומי אבטחה. משטרת צ'נדלר מסרה כי אין לה סמכות לקבוע כי מדובר בפשע שנאה ובכלל זה, פשע שנאה אינו אישום בפני עצמו. גם אם החנוכייה השנייה תושחת, סת' הכין את עצמו. "אני אמשיך לבנות אותה כמה פעמים שאצטרך", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully