וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האב הגיבור": פרידה מדוב הפנדה שסייע להציל את בני מינו

פאן פאן, הפנדה הענק המבוגר בעולם, מת בסין בגיל 31. במהלך חייו נולדו לו יותר מ-130 ילדים ונכדים. לפי הרשויות 25% מכלל הפנדות בשבי הם צאצאיו, והם מתגוררים בגני חיות ברחבי העולם

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: פאן פאן חוגג יום הולדת 30, בשנה שעברה)

פאן פאן, הפנדה הענק המבוגר ביותר בעולם, מת השבוע במרכז לשימור וחקר הפנדות במחוז סצ'ואן שבדרום-מערב סין. פאן פאן, שמשמעות שמו היא "ציפייה", מת בגיל 31, כמאה שנים בחיי אדם. הוא לקה בסרטן בחודש יוני ולאחרונה חלה הידרדרות במצבו. המטפלים במרכז כינו את פאן פאן "סבא פדנה", אך סוכנות הידיעות הממשלתית בסין העניקה לו את התואר "האב הגיבור", משום שסייע להציל את הפנדות הענקיות.

במהלך חייו נולדו לפאן פאן יותר מ-130 ילדים ונכדים, ולפי הרשויות בסין 25% מכלל הפנדות בשבי הם צאצאיו. בני משפחתו מתגוררים כיום בגני חיות ברחבי העולם, מקליפורניה שבארצות הברית לצ'יאנג מאי בתאילנד ואפילו באדינבורו, סקוטלנד.

לקריאה נוספת:
"הלם תרבות": דובי פנדה שנולדו בארה"ב מתקשים להסתגל לחיים בסין
צפו: גורת הפנדה "בוטן" עושה את צעדיה הראשונים בעולם
בחירות גורליות בגן החיות בווינה: מה יהיה שמו של גור הפנדה?

פאן פאן, הפנדה הענק המבוגר ביותר בעולם, מת בגיל 31 בסין, דצמבר 2016. פייסבוק, צילום מסך
צאצאיו מתגוררים בסין, ארה"ב ואפילו בסקוטלנד. פאן פאן/צילום מסך, פייסבוק

דובי פנדה מתקשים להתרבות בשבי וכך היה המצב גם במרכז לשימור וחקר הפנדות, עד שהגיע פאן פאן והביא לפריצת דרך. "הוא הפיח תקווה במרכז. בקבוצה של פנדות איטיות, רפות, פאן פאן בלט. הוא היה תמיד מלא אנרגיה וחיוניות", סיפר דובר המרכז ל-CNN.

דובי פדנה חיים בדרך כלל עד גיל 20 בממוצע בטבע ובשבי הם מגיעים לגיל מבוגר יותר. באוקטובר האחרון מתה דובת הפנדה הענקית המבוגרת בהיסטוריה, בגיל 38, באושן פארק בהונג קונג. הפנדה הענקית המבוגרת ביותר כיום היא באסי, בת 36, והיא חיה במחוז פוג'יין בסין.

בספטמבר האחרון הכריז האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע כי מין הפנדה הענק כבר לא נמצא בסכנת הכחדה, לאחר עשורים של ניסיונות להצלתו. האיגוד סיווג מחדש את המין, שחי בעיקר בסין, כ"פגיע" בלבד. אוכלוסיית הפנדה התרחבה כתוצאה כמאמצי הממשלה בסין להגן על מרחב המחייה שלה ולשקם את היערות במדינה. בעשור האחרון מספר דובי הפנדה הענקיים עלה בכמעט 17%, וכיום חיים כ-2,000 דובים מחוץ לשבי.

פאן פאן, הפנדה הענק המבוגר ביותר בעולם, מת בגיל 31 בסין, דצמבר 2016. פייסבוק, צילום מסך
המטפלים כינו אותו "סבא פנדה". פאן פאן/צילום מסך, פייסבוק
פאן פאן, הפנדה הענק המבוגר ביותר בעולם, מת בגיל 31 בסין, דצמבר 2016. פייסבוק, צילום מסך
"הפיח תקווה". פאן פאן/צילום מסך, פייסבוק
  • עוד באותו נושא:
  • פנדה
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully