וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מיוחד: לוחמי דאעש פועלים ברמת הגולן הסורית

29.12.2016 / 16:20

בסרטונים שהגיעו לוואלה! NEWS נראים אנשי הארגון הקיצוני מתאמנים ומנהלים קרבות עם ארגונים אחרים באזור. בצבא ערוכים לכך שדאעש יפנה שוב את הנשק נגד ישראל, כפי שאירע בחודש שעבר, אז חוסלו שמונה מחבלים שתקפו חיילים בגבול. הכתבה המלאה במגזין סופ"ש

צילום: דו"צ, עריכה: יאיר דניאל

בעקבות התפוררות המשטר בדמשק, התבססו ברמת הגולן הסורית מאז תחילת מלחמת האזרחים ארגוני מורדים רבים, בהם גם כאלו בעלי אידיאולוגיה אסלאמית קיצונית – בראשם שלוחת "המדינה האסלאמית". בצה"ל עוקבים בדריכות אחרי פעילי הארגון, שעורכים אימונים ומסדרים ומנהלים קרבות, המתועדים בסרטונים שהותרו לפרסום. בפיקוד הצפון שדרגו בשנים האחרונות את יכולות איסוף מודיעין לנוכח השינוי שחל באיום בגבול, והקימו גדר הכוללת חיישנים מתקדמים. זאת לצד הצבת כוחות יבשה, מודיעין וכלי טיס במסגרת הביטחון השוטף באזור.

בשנה האחרונה התגברו העימותים בצד הסורי של רמת הגולן בין הארגונים השונים, בהם דעאש, ג'בהת א-נוסרה וקבוצות מקומיות, אך אלו לעתים זולגים גם לישראל. כך אירע לפני יותר מחודש בדרום רמת גולן, כשמארב של גדוד הסיור של חטיבת גולני נתקל בפעילי דעאש על הגבול. חילופי האש הסתיימו בחיסולם של שמונה מחבלים ובהשמדת מוצב נטוש של האו"ם ששימש בסיס שלהם.

לקריאה נוספת בנושא
צה"ל חיסל ארבעה מחבלי דאעש שירו לעבר כוח צה"ל בגולן
המלחמה נגד דאעש עולה שלב: צה"ל החל להשתמש ברחפנים ברמת הגולן

פרסום ראשון: תיעוד פעילות מחבלי דאעש על גבול ישראל. דובר צה"ל
אימונים וקרבות. לוחמי דאעש ברמת הגולן הסורית/דובר צה"ל

בפיקוד הצפון היו מרוצים מהתנהלות החיילים באירוע, אחרי שאלו, לדברי גורמי צבא, "הגיבו במהירות ובעוצמתיות ללא התמהמהות ובלבול. זה מה שמצופה מהלוחמים". הם הוסיפו כי "בגבול כמו גבול סוריה, זאת בדיוק הערות הנדרשת מול האיום שמולו צה"ל מתמודד - הבנה מהירה שמדובר באירוע מכוון, ותגובה מהירה שמסכלת אירוע שיכול להידרדר". מבחינת צה"ל, אפשר להגדיר את האירוע האחרון כהישג, אחרי שהצליח להרחיק את הלחימה מהתושבים באזור.

על אף התבססות דאעש בדרום רמת הגולן, הארגון עדיין מתמקד בלחימה הפנימית בסוריה מול שורת ארגונים קיצוניים ומקומיים אחרים. אחרי התקרית בחודש שעבר והתגובה של צה"ל, נראה ששלוחת הארגון הורתעה והבינה את ההשלכות לעימות עם ישראל. בצבא סבורים כי המסר חלחל גם לארגונים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully