וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה בבית הנבחרים: רפובליקנים פועלים לגינוי החלטת האו"ם

29.12.2016 / 11:07

לפי דיווח של רשת CNN, בכירים בבית הנבחרים האמריקני פועלים להעברת החלטה לא מחייבת שתגנה את ההחלטה נגד ההתנחלויות. ההחלטה צפויה לעבור בשבוע הבא, טרם כניסת טראמפ לבית הלבן

צילום: אדריאן הרבשטיין

רפובליקנים בבית הנבחרים האמריקני פועלים להעברת החלטה לא מחייבת המגנה את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות, שאושרה ביום שישי האחרון - כך פורסם ברשת CNN. לפי הדיווח, ההחלטה צפויה לעבור במהלך השבוע הבא, טרם כניסת הנשיא הנבחר דונלד טראמפ לתפקידו, ב-20 בינואר.

הפרסום מגיע על רקע הביקורת החריפה שנשמעה אמש (רביעי) מצד בכירים במפלגה הרפובליקנית, כולל הנשיא הנבחר עצמו, על ממשל אובמה ועל נאומו של שר החוץ ג'ון קרי, שבו שטח את חזונו לשלום, כמו גם לגבי החלטת מועצת הביטחון. שעות אחדות לאחר הנאום, שעורר סערה בישראל ובעולם, אמר טראמפ כי הנאום "מדבר בשם עצמו".

טראמפ אמנם לא התייחס לנאום עצמו מעבר לכך, אך בהצהרה לעיתונאים בפלורידה אמר כי "האו"ם לא מממש את הפוטנציאל שלוץ מתי ראיתם את האו"ם פותר בעיות? הוא לא. הוא יוצר בעיות". זמן קצר לפני שנשא קרי את נאומו בוושינגטון צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "ישראל, הישארי חזקה, ה-20 בינואר מגיע במהירות". עוד הוסיף כי "אי אפשר להמשיך לישראל בכזה תיעוב וחוסר כבוד. בעבר ארצות הברית הייתה ידידה אמיתית שלהם, אך כבר לא. זה התחיל עם הסכם הגרעין הנורא, ועכשיו זה (האו"ם)".

עוד בנושא:
טראמפ לאחר נאום קרי: "האו"ם לא פותר בעיות, הוא יוצר אותן"
בנט תוקף את קרי: "ציטט אותי וצדק - לא נקים מדינה פלסטינית"
נתניהו: "הטרור משתולל באזור - אבל קרי תוקף את ישראל"

קרוז לא הביע תמיכה בטראמפ בוועידה הרפובליקנית - וזכה לקריאות בוז. AP
"קרי ואובמה פגעו בישראל באמצעות האו"ם והנאום". קרוז/AP

כאמור, גם במפלגה הרפובליקנית סערו לאחר נאומו של שר החוץ היוצא ומיהרו לעמוד לצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הנשיא אובמה ושר החוץ קרי מבזבזים כל דקה אחרונה בממשל שלהם כדי לבצע הרס בתוך המדינה ומחוצה לה. הם פגעו בישראל באמצעות האו"ם ובאמצעות הנאום המחפיר של היום". לדברי קרוז, "ההיסטוריה תזכור את אובמה וקרי כאויבי ישראל", אמר טד קרוז, סנאטור טקסס.

גם סנאטור פלורידה מרקו רוביו, תקף את קרי ואמר כי בנאומו במחלקת המדינה העביר ביקורת כלפי "אחת מבנות בריתנו הקרובות ביותר". לדבריו, ממשל אובמה חותר תחת עמדתה המוסרית של ארצות הברית והדבר צריך לשמש אות אזהרה לממשלים בעתיד. "כאשר אנו נכשלים מלנקוט עמדה נגד אלה שמכחישים את זכות קיומה של ישראל אנו פוגעים לא רק בה, אלא גם באמינות שלנו", כתב רוביו בחשבון הפייסבוק שלו. עוד כתב כי הוא מצפה לעבוד יחד עם ממשלו של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, להשבת היחסים עם ישראל על כנם.

סנאטור קרוליינה הדרומית לינדזי גרהאם צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מקווה שהנשיא אובמה ושר החוץ קרי יפסיקו לדחוף את ישראל לערוך משא ומתן נגד עצמה". זמן קצר לפני כן סיפר, כי לאחר אישור האו"ם שוחח עם נתניהו, שאמר לו כי "חברים לא לוקחים חברים למועצת הביטחון".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הסנאטור האמריקני לינדזי גרהאם. 2016. AP
"חברים לא לוקחים חברים למועצת הביטחון". גרהאם/AP

אולם, לא רק בצד הרפובליקני נשמעה ביקורת על החלטת הממשל היוצא. מצליף המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, סטני הוייר, פרסם הצהרה ובה קרא לשר החוץ ג'ון קרי שלא לקבוע בנאומו נוסחה לסיום הסכסוך הישראלי פלסטיני.

"נוסחה שכזו תושג רק באמצעות משא ומתן על ידי הצדדים. לא על ידי ארצות הברית, לא על ידי האו"ם, ולא על ידי אף גורם אחר", כתב. עוד כתב חבר בית הנבחרים ממדינת מרילנד, "אני מפציר בשר החוץ קרי ובממשל שלא לקבוע נוסחה שבסופו של דבר תשים את ישראל בנחיתות בכל משא ומתן. ארצות הברית צריכה לנקוט בצעדים שיאותתו באופן חד משמעי לעולם כולו שנמשיך לעמוד לצד בת בריתנו ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully