וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיכול ממוקד": הקואליציה התנגדה להידוק הפיקוח על מבקר המדינה

29.12.2016 / 11:18

למרות שאישר בעבר את השינוי, משרד ראש הממשלה הביע התנגדות זמן קצר לפני הדיון. במסגרת הרפורמה, גופים המבוקרים יחויבו למסור דיווח על תיקון הליקויים. "לא ייתכן שהרשות המבצעת תחליט מה היא מבצעת ומה לא"

חבר הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"נפיל את הרפורמה". ביטן/נועם מושקוביץ

לאחר שסוכם כי ייקבעו תקנות חדשות לסמכויות מבקר המדינה, התנגדה אתמול (רביעי) הקואליציה לדיון בנושא והביאה לדחייתו. על פי השינוי שתוכנן, הגופים המבוקרים על ידי השופט בדימוס יוסף שפירא, יהיו חייבים למסור דיווח על אופן תיקון הליקויים שימצא – במטרה להפוך את מוסד המבקר לאפקטיבי יותר.

ההתנגדות הוצגה בפני הוועדה לביקורת המדינה, למרות שמשרד ראש הממשלה נתן בעבר את הסכמתו לתקנות החדשות. בדיון אמר יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד) כי הקואליציה "תפיל את התקנות". בעקבות כך, נדחתה ההצבעה על אישורן בשבועיים לצורך קיום דיון בנושא. עם כניסתו לאולם הוועדה, ניגש ביטן לח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) העומדת בראשה ואמר: "לא עושים מחטפים כאלה. אנחנו מתנגדים לרפורמה הזו. צריך להתייעץ עם משרדי הממשלה, בשביל מה לבייש את מבקר המדינה? אנחנו נפיל את זה".

ח"כ אלהרר השיבה כי "משרד ראש הממשלה התעורר עם חשק עז לסכל סמכויות מבקר אשר קבועות כבר בחוק". לדבריה, משרד ראש הממשלה לא יכול להיזכר ערב לפני קיום הדיון ולשגר מכתב מסכל לפעילות, לאחר שלפני שלושה חודשים הייתה הסכמה של כל הצדדים. "איפה הייתה ההתנגדות שלהם אז? בעברית קוראים לזה סיכול ממוקד". לאחר חילופי הדברים עזב ביטן את האולם.

עוד בוואלה! NEWS:
המבקר: מאות אלפים מאוימים מטילים - ולמדינה אין תכנית היערכות
יעלון: "מנהיגות אחראית הייתה מונעת את החלטת מועצת הביטחון"
ח"כ חזן בכנסת: המשותף לגטאס ואובמה - שניהם מסייעים למחבלים

מבקר המדינה. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
שפירא, יו"ר הכנסת וח"כ אלהרר בהצגת דוח המבקר הקודם/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

תומר רוזנר, היועץ המשפטי של ועדת ביקורת המדינה, העיד גם הוא על ההתראה הקצרה בה התנגד משרד ראש הממשלה לשינוי. "ראינו את המכתב הזה רק הבוקר ולכן קשה להתייחס לתוכנו. נראה תמוה שלמרות שניתנה הסכמה לתקנות האלו בעבר בבוקרו של הדיון אנחנו נתקלים בהתנגדות", אמר. ממשרד ראש הממשלה נטען שבמשרד המבקר ידעו מבעוד מועד על הסתייגויות ראש הממשלה וכי "עמדתנו לא השתנתה לאורך כל הדרך".

מנכ"ל משרד מבקר המדינה אלי מרזל מסר: "לא ייתכן שהרשות המבצעת תחליט מה היא מבצעת ומה לא. כיום רוב הגופים המבוקרים לא מדווחים למבקר המדינה כיצד יישמו את מסקנותיו. כתוצאה מכך, לא ניתן לעקוב אחר תיקון הליקויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully