וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המפקד, אנחנו מתרסקים": השיחה האחרונה מהמטוס הרוסי שהתרסק

כלי תקשורת במדינה פרסמו את דבריהם האחרונים של הטייסים במטוס שצלל אל הים השחור. ככל הנראה, התאונה נגרמה כתוצאה בכנף. "לעזאזל, המדפים", נשמע אחד הטייסים. החיפושים אחרי שרידים נמשכים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המטוס הצבאי הרוסי שהתרסק ביום ראשון בדרכו לסוריה עם חברי מקהלת הצבא האדום סבל מכשל במדפי הכנף – כך דיווחו היום (רביעי) כלי תקשורת במדינה, שהתבססו על אחת הקופסאות השחורות שחולצו מהמטוס ותיעדו את השיחה האחרונה של הטייסים. היום אותרה קופסה שחורה נוספת במהלך המשך החיפושים בים השחור אחרי שרידי הגופות והמטוס.

לפי סוכנות הידיעות אינטרפקס, המדפים המסייעים למטוס להתרומם לא נפתחו בו-זמנית מה שהוביל לאובדן השליטה על המטוס המיושן מדגם טופולב-154. 92 איש, בהם חברי המקהלה, עיתונאים וחיילים, נספו בתאונה. המטוס היה בדרכו מסוצ'י שלחופי הים השחור ונעלם מהמכ"ם שתי דקות לאחר ההמראה.

לקריאה נוספת על התרסקות המטוס
אותרה הקופסה השחורה של המטוס הרוסי שהתרסק בים השחור
כשל טכני או טעות של הטייס: תעלומת התרסקות המטוס הרוסי

ספינה רוסית מאבטחת את אזור החיפושים אחרי המטוס שהתרסק בים השחור, 27 בדצמבר 2016. AP
ספינה רוסית באזור החיפושים בים השחור/AP

באתר "לייף", המקורב לקרלמין, פרסמו את תמלילי השיחה האחרונה. "אני מקפל את הגלגלים, המפקד", אמר אחד הטייסים. "לעזאזל, המדפים". ברקע נשמעה אזעקה, כשהטייסים אומרים: "מד הגובה...אנחנו ב...". אחרי התגברות האזעקה עם ההתקרבות לקרקע, נשמע בקשר: "המפקד, אנחנו מתרסקים".

הטופולב 154 מהווה את עמוד השדרה של חברות תעופה רוסיות זה עשורים רבים. הוא תוכנן בשנות ה-60, נכנס לשירות ב-1972 ועבר שדרוגים ב-1986 עם מנועים וציוד חדשים. למרות זאת, הוא חווה 39 תאונות קטלניות, על אף שרובן לא אירעו בשל בעיות טכניות. רובן היו כתוצאה מתנאי מזג אוויר קשים ותקשורת אווירית לקויה. מטוסים אחרים התרסקו אזורי סכסוך, כמו לבנון, גיאורגיה ואפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully