וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "נתניהו עושה את העבודה עבור ה-BDS, הם יכולים לנוח"

28.12.2016 / 13:36

בישיבת סיעה מיוחדת לקראת נאומו הצפוי של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, תקף יו"ר האופוזיציה את מדיניות ראש הממשלה: "הוא חושב שהוא מנהל את העולם". ח"כ מיכאלי: "נתניהו מגרש את כל מי שהיה בצד שלנו"

צילום: אדריאן הרבשטיין

סיעת המחנה הציוני כינסה היום (רביעי) ישיבה מיוחדת לדיון במשבר המדיני, לקראת נאומו הצפוי הערב של שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, שבו הוא צפוי לשטוח את חזונו בנוגע לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני, ועל רקע החלטה 2334 של מועצת הביטחון של האו"ם, המגנה את ההתנחלויות הישראלית בגדה המערבית.

בפתח הישיבה תקף יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען: "ארגוני ה-BDS יכולים לנוח, כי נתניהו עושה עבורם את העבודה". לטענת הרצוג, תגובתו של ראש הממשלה לאירועים המדיניים האחרונים מהווה "קריסת מדיניות החוץ של ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ חזן בכנסת: המשותף לגטאס ואובמה - שניהם מסייעים למחבלים
עריקאת לוואלה! NEWS: "מצפים שקרי יפעל לפי החלטת מועצת הביטחון"
המסמכים שחושפים: "כך תיאמו קרי והפלסטינים את ההצבעה באו"ם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בניו יורק.. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"התגובות מיועדות בעיקר לטפח את מערכת היחסים עם הבוחרים". נתניהו ואובמה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הרצוג תקף בחריפות את התנהלותו של נתניהו כלפי הממשל האמריקני הנוכחי והנכנס, בראשותו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ. "מי שמתייחס לנשיא ארצות הברית הנכנס כאילו הוא הבובה שלו ולנשיא היוצא כאילו הוא לא ידע מיהו בכלל, ישלם מחירים מדיניים בעתיד", טען. "אף נשיא אמריקני לא אוהב שמציגים אותו כאילו הוא בובה על חוט של הגביר מבלפור, ששכרון הכוח שלו גורם לו לחשוב שהוא מנהל את העולם".

יו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני הוסיפה כי החלטת מועצת הביטחון היא "רק הקדימון של המחיר שאזרחי ישראל יצטרכו לשלם על מדיניות ממשלת הימין הקיצוני". לדבריה, "הצונאמי המדיני הוא בגלל חוק ההסדרה וההתקפלות של נתניהו בפני קומץ מתיישבי עמונה וקומץ בתוך הממשלה שקיפל אותו".

עמיר פרץ באולפן וואלה. ראובן קסטרו
"מדיניות חוץ תגרנית מול בעלות בריתנו". ח"כ פרץ/ראובן קסטרו
"אין אף אחד בעולם שמקבל את התביעות הטריטוריאליות של ישראל"

ח"כ עמיר פרץ, שצפוי להציג היום הצעת חוק לפיזור הכנסת בעקבות ההתנהלות המדינית, אמר כי "היוזמות הבינלאומיות ותהליך בינאום הסכסוך הם תוצאה של המשך הקיפאון המדיני, מדיניות ההתנחלות הקיצונית וניהול מדיניות חוץ תגרנית של הממשלה מול בעלות בריתנו הקרובות ביותר. הזהרנו על כך בעבר והימין התעלם". פרץ קרא לראש הממשלה "להוציא את ישראל מהקיפאון, לאמץ תכנית מדינית – ולא, יסתפק בחרמות ואמירת לא".

"אין פה שום שמחה לאיד או צהלה, רק דאגה עמוקה מההחלטה והשלכותיה, מהתנהלות ראש הממשלה שהביאה למצב הזה, אבל לא פחות מכך מהתנהלותו של נתניהו אחרי ההחלטה", הבהירה ח"כ מרב מיכאלי, בהתייחסות להצבעה במועצת הביטחון. לטענתה, "נתניהו מפעיל BDS עצמי. הוא מגרש כל מי שהיה בצד שלנו".

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ, 21 בדצמבר 2016. רויטרס
"אף נשיא לא אוהב שמציגים אותו כאילו הוא בובה על חוט". טראמפ/רויטרס

בישיבת הסיעה השתתפו גם עורך הדין דב וייסגלס, שהיה שליחו המיוחד של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון בנושא הישראלי-פלסטיני, ושגריר ישראל בצרפת לשעבר דניאל שק. "אין אף אחד בעולם שמקבל את התביעות הטריטוריאליות של ישראל, גם לא איי מרשל", אמר וייסגלס בדיון, ותמה על "השוק הלאומי" המתבטא לדבריו בתגובות הממשלה והימין. "ארצות הברית מאז ומעולם התנגדה באורח הנחרץ ביותר לכל הנוכחות שלנו, כולל גושי ההתיישבות הגדולים", הבהיר. "מי ציפה שאמריקני יקום ויכשיל החלטה שכל כולה וכל נוסחה הוא העתקות מהודעות של הבית הלבן ומחלקת המדינה?".

שק מתח גם הוא ביקורת על הממשלה, שהגיבה בשורה של צעדים דיפלומטיים כלפי החברות במועצת הביטחון ובמתקפה חריפה על ממשל אובמה. "ההשתוללות שיש בעקבות קבלת ההחלטה הזו, יש לה שתי תוצאות", הסביר השגריר לשעבר. "הראשונה היא פגיעה ביחסי החוץ שלנו, והשנייה היא שזה רק מעצים את תחושת הבידוד שלנו שלא לצורך. לא היה שום הכרח להיכנס להיסטריה כזו של תגובות, שרובן לא מיועדות לתקן את מערכת היחסים שלנו עם העולם אלא בעיקר לטפח את מערכת היחסים של הממשלה עם בוחריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully