וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל נאום קרי: נדחה הדיון על תכניות בנייה מעבר לקו הירוק בירושלים

28.12.2016 / 12:30

הישיבה תוכננה להתקיים היום בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ולעסוק בהיתרים ל-390 יחידות דיור ברמות ורמת שלמה. היו"ר מכחיש התערבות מצד הממשלה, אולם חברת ועדת טוענת כי כנראה הופעלו לחצים. בנוסף הוסרו מסדר היום דיון על היתרי בנייה בשכונות פלסטיניות

עורכי תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

(דיון באולפן וואלה! NEWS על בניית שכונה יהודית חדשה מעבר לקו הירוק, יוני)

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של ירושלים הורידה הבוקר (רביעי) מסדר יומה דיון על בניית מאות יחידות דיור מעבר לקו הירוק. הדיון, שתוכנן להתקיים היום ולעסוק בהיתרי בניית 390 יחידות ברמות וברמת שלמה, בוטל על רקע נאומו הערב של שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי. בנוסף לכך הוסרו מסדר היום גם דיון על היתרי בנייה לפלסטינים בשכונות בית חנינא ובבית צפאפא.

יו"ר הוועדה המקומית מאיר תורג'מן הכחיש הבוקר כי אמר שהוריד את התכניות לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו ובשל המצב המדיני מאז החלטת מועצת הביטחון באו"ם. בסביבתו של תורג'מן טוענים כי מדובר בנימוק ענייני. "כך החליטה הוועדה", אמרו. על סדר יומה של הוועדה עדיין מונחות לאישור תכניות לעשרות יחידות דיור בשכונת פסגת זאב.

לקריאה נוספת:
חרף הגינויים: ירושלים ממשיכה לקדם בנייה מעבר לקו הירוק
אחרי כל מהלך לקידום מו"מ: זינוק במספר יחידות הדיור בשטחים
נוכחות יהודית במזרח ירושלים: העירייה אישרה שמות עבריים לרחובות

שכונת רמת שלמה במזרח ירושלים. רויטרס
"הדיון נדחה כנראה בגלל פניית הממשלה". בנייה ברמת שלמה/רויטרס

ואולם חברת ועדה טוענת כי התזמון אינו מקרי. "כנראה בגלל פנייה של הממשלה, נאלץ היו"ר להוריד תכניות רבות מסדר היום", אמרה ד"ר לורה ורטון, חברת מועצת העיר מטעם מרצ. היא הוסיפה כי לא קיבלה הסבר מקצועי לכך. "תוך כעס ועצבים ובלי שום בסיס תכנוני חוקי או הגיוני אחר, הורידו עוד עשרות בקשות של תושבי ירושלים פלסטיניים. מדובר בצעד לא חוקי, לא הוגן, נקמני ותוך התנהגות ילדותית ומבישה. שאלתי ולא קיבלתי שום נימוק למהלכים אלה, ואני הבעתי מחאה על ההתנהלות הלא מקצועית ולא תקינה".

לדבריה, המהלך האחרון פוגע במרקם החיים בירושלים. "המדיניות של העירייה והעומד בראשה היא לחסום לא רק כל תנועה של פלסטינים, אלא גם את היכולת שלהם לבנות ולחיות חיים נורמליים. נוצרו שתי ערים, אחת של ישראלים שבה משקיעים ואחת של פלסטינים שחיים בחנק. האפליה והקיפוח נטועים עמוק בעיר, כדי לשמור על ביטחונה עלינו לבנות במזרח העיר לפלסטינים בלי התניות לבנייה לישראלים".

תחקירן עמותת "עיר עמים", אביב טטרסקי, אמר כי המדיניות הממשלתית מובילה את העיר אל סף תהום. "בעוד נתניהו שורף את הקשרים עם ראשי ממשלה ברחבי העולם, בשטח הוא מתקפל ועוצר בנייה. העולם לומד מכך שישראל של נתניהו מבינה רק כוח, והגיע העת להבין מכך שנתניהו מוביל אותנו לדרך ללא מוצא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully