וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: המזונות ייקבעו על פי הכנסת ההורים - ללא קשר למגדר

28.12.2016 / 12:01

את ההצעה הגישו חברי הכנסת יואב קיש מהליכוד ויפעת שאשא ביטון מכולנו. היא מתבססת על מסקנות ועדת שיפמן, הקובעת כי תשלום המזונות לאחר גירושים לא יחול כברירת מחדל על האב – אלא ייקבע ביחס להכנסות ההורים ולזמן עם ילדיהם. "המזונות לא ישמשו יותר קלף מיקוח"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגיע הזמן לשמור על שוויון מגדרי". ח"כ קיש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצעת חוק חדשה, המתבססת על מסקנות ועדת שיפמן, מבקשת לקבוע כי שיעור התמיכה הכלכלית לגידול ילד יחושב בהתאם להכנסות הוריו. את ההצעה הניחו היום (רביעי) על שולחן הכנסת יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש (הליכוד), ויו"ר הוועדה למען זכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו).

לפי ההצעה, ינותק הקשר בין גובה המזונות למגדר ההורים, כך שאישה שמשכורתה עולה על זו של גרושה תשלם מזונות. במקרים בהם זמני המשמורת ושכר ההורים זהים - לא ישולמו מזונות כלל. בין יוזמי ההצעה גם השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ושרת המשפטים איילת שקד, שתקדם את החוק בוועדת השרים ביום ראשון הקרוב.

עוד בוואלה! NEWS:
תיק ילדי תימן נפתח: "אם אתה רוצה ילד - זה 5,000 דולר"
עריקאת לוואלה! NEWS: "מצפים שקרי יפעל לפי החלטת מועצת הביטחון"
תלמיד נהרג בקריסת סל בתל אביב - המנהלת לא הורשעה

חברת הכנסת גילה גמליאל, השרה לשיוויון חברתי. ראובן קסטרו
"יש לראות לפני הכל את טובתם של הילדים". גמליאל/ראובן קסטרו

ח"כ קיש הסביר כי "כיום החוק מתעלם מהכנסות ההורים – ללא אחידות וצדק". לטענתו, "הגיע הזמן לקבוע את תשלום המזונות תוך שמירה על שוויון מגדרי והתחשבות בזמני שהות הילדים אצל הוריהם".

גם ח"כ שאשא ביטון טענה כי השינוי יביא לשוויון מגדרי וישמש לטובת הילדים. "המזונות לא יוכלו לשמש יותר קלף מיקוח שגורם למלחמה עקובה בה הילדים הם הנפגעים העיקריים", קבעה. "הגיע הזמן להתאים את החקיקה למציאות המשתנה כאשר טובת הילד צריכה לעמוד לנגד עיננו. יחד עם זאת, ההצעה ממזערת את הפגיעה ברווחתם הכלכלית, הן של האם והן של האב".

השרה גמליאל הוסיפה: "יש לראות לפני הכל את טובתם של הילדים". לדבריה, "לכן, אימוץ מסקנות הועדה הוא הפתרון הטוב ביותר לסוגיה קשה זו, המכבידה על עשרות אלפי הורים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully