וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה בקרב על תאגיד השידור: "הקמת ועדה מיוחדת - לא לגיטימי"

27.12.2016 / 22:52

ח"כ מרב מיכאלי מהמחנה הציוני פנתה ליו"ר הכנסת וליועמ"ש הכנסת בטענה שהקמת ועדה מיוחדת לדיון בתאגיד השידור הציבורי בראשות יו"ר הקואליציה דוד ביטן היא "מעשה לא ראוי". אתמול דרש בג"ץ מנתניהו: הסבר מדוע עליית התאגיד נדחית

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: כחלון על הקמת התאגיד, בחודש שעבר)

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) פנתה הערב (שלישי) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וליועץ המשפטי לכנסת איל ינון בטענה שהקמת ועדה מיוחדת לדיון בתאגיד השידור הציבורי אינה לגיטימית. זאת, לאחר שבקואליציה דרשו להעביר את הדיון בתיקון, לקראת הצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית, מוועדת הכלכלה לוועדה מיוחדת בראשות יו"ר הקואליציה, דוד ביטן (הליכוד).

לטענתה של מיכאלי, "הקמת ועדה מיוחדת היא מעשה פוליטי לא לגיטימי ולא ראוי". על כן, דרשה להעביר את הדיון לוועדה שהייתה אמורה לדון בו מלכתחילה – ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ איתן כבל. "לא ייתכן שהקואליציה תפקיע מוועדה בכנסת סמכויות כשעמדות היו"ר שלה לא עולות בקנה אחד עם הרצונות הפוליטיים שלה", מסרה מיכאלי. "חבר הכנסת ביטן לא פחות מעורב בנושא התאגיד מאשר חבר הכנסת כבל, שמנהל את ועדת הכלכלה באופן מקצועי וענייני. ההתנהלות הזו מבזה את הכנסת".

עוד בנושא:
חוק התאגיד עבר בקריאה ראשונה; בג"ץ לנתניהו: נמק את העיכוב בהקמתו
אושרה דחיית עליית התאגיד; נתניהו: "אני נגד, נפתור את זה"
משרד האוצר: ביטול התאגיד יגרום לאובדן של מיליארדי שקלים

ח"כ מרב מיכאלי, סיעת המחנה הציוני, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"ההתנהלות הזו מבזה את הכנסת". מיכאלי/נועם מושקוביץ

גינוי התנהלות הממשלה בסוגייה הגיע על רקע אישור דחיית מועד תחילת השידורים. התיקון לחוק, הקובע כי התאגיד יעלה לשידור רק ב-30 באפריל 2017 במקום בתחילת ינואר, עבר בקריאה ראשונה ברוב של 45 קולות לעומת 36.

זמן קצר לפני ההצבעה במליאה הורה בג"ץ לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון לפרט מדוע לא להקדים את מועד תחילת השידורים ל-1 בינואר. לפי הצו על תנאי שניתן, נתניהו וכחלון נדרשים לפרט את החלטתם עד יום ראשון הקרוב. השניים הקימו בתחילת נובמבר צוות לבחינת הנושא, אך לא הצליחו להגיע להבנות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. ישיבת ממשלה, 31 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
לא הצליחו להגיע להבנות. נתניהו וכחלון/פול צלמים, עמית שאבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully