וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטובלי: "באו"ם הפנו לנו עורף - תיכף יגיע נשיא שיגיד להם 'התבלבלתם'"

27.12.2016 / 17:00

סגנית שר החוץ אמרה באולפן וואלה! NEWS כי אימוץ ההחלטה נגד ההתנחלויות באו"ם היא חלק ממורשת אובמה "שבקרוב תימחק". לדבריה, "הצבעות כאלה היו גם ב-1980 ומאז נוספו חצי מיליון ישראלים בהתנחלויות"

עריכה: ניר חן

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה היום (שלישי) באולפן וואלה! NEWS כי אימוץ הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם היא "הפניית עורף" נגד ישראל. "מורשת אובמה בקרוב תימחק", טענה, בהתייחס להחלטת ארצות הברית להימנע בהחלטה ולא להטיל את הווטו המסורתי על החלטות מהסוג הזה. "עוד מעט ייכנס נשיא חדש שיגיד: 'התבלבלתם לגמרי, ישראל היא דמוקרטיה ששומרת על יציבות האזור'".

חוטובלי התייחסה גם לטענות שלפיהן חוק ההסדרה, ברקע פינוי מאחז עמונה, היה אחד המניעים להצבעה. "זה מיתוס, עמונה היא לא הסיבה להצבעה באו"ם", טענה, אף שבטרם ההצבעה ציין שגריר מלזיה באו"ם את חוק ההסדרה כ"לגליזציה של התנחלויות". "הם מתנגדים לכל ההתנחלויות. הצבעות כאלה היו גם ב-1980 ומאז נוספו חצי מיליון ישראלים בהתנחלויות".

עוד בנושא:
אבו מאזן על ההחלטה באו"ם: "סוללת את הדרך לסיום ההתנחלויות"
טראמפ על ההחלטה נגד ההתנחלויות: "האו"ם הוא מועדון בילויים"
נוק אאוט מדומה: הפרק האחרון באופרת הסבון של נתניהו ואובמה

ח"כ ציפי חוטובלי, הכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"בוועידת פריז יתנהל נשף מסיכות". חוטובלי/נועם מושקוביץ

כעת, המאבק הבא של הממשלה צפוי להיות בוועידת השלום בפריז, שתתכנס ככל הנראה בחודש הבא. "הפלסטינים והישראלים לא רוצים להגיע לוועידה הזאת", אמרה חוטובלי, אף שלפי דיווחים ב"לה פיגארו" הצרפתי, יו"ר הרשות הפלסטינית הביע נכונות להשתתף בוועידה. "יתנהל שם נשף מסכות. העובדה ששני הצדדים לא רוצים להגיע אומרת משהו על המו"מ. משהו עמוק בתפיסה הפלסטינית נשען על התפיסה הבינלאומית השגויה".

סגנית שר החוץ התייחסה גם לשיחת הנזיפה בשגריר ארצות הברית דן שפירו בעקבות ההצבעה נגד ההתנחלויות באו"ם: "אני חושבת שזה טבעו של העולם הדיפלומטי - ניתן לזמן שגרירים גם כדי להביע ביקורת. שיחות נזיפה הן דבר מוכר ומקובל והעניין התקשורתי סביב הנזיפה לא רלוונטיות. העיניים שלנו מתמקדות בהצבעה באו"ם. אנחנו מנותבים לשם".

לדבריה, "החלטת אונסק"ו שאומרת שקובעת שירושלים היא שטח מוסלמי היא שערורייתית. ועכשיו מועצת הביטחון של האו"ם תוקפת. הקהילה הבינלאומית קוראת לשלום אבל אי אפשר להגיד שב-25 השנים האחרונות אנחנו לא חותרים לשלום. כשאני פוגשת קולגות בעולם אני אומרת להם שהם מעלים את הפלסטינים על העץ כשהם נותנים להם גיבוי שמוביל לקיפאון במו"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully