וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופים מרכזיים במשרד לביטחון הפנים נגד ארדן: "מתמהמה במינוי מפקדים"

27.12.2016 / 14:50

בעוד מערך הכיבוי, שב"ס והרשות להגנת עדים פועלים חודשים ללא מפקד או מנהל, מאשימים בכירים בארגונים את השר בכך שאינו ממנה אחראים - ובכך פוגע בפעילותם. "אנחנו עובדים, אבל זה מצב לא בריא ומסוכן"

צילום: יותם רונן, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: ריאיון עם השר ארדן, אוקטובר)

בעוד גופים הפועלים תחת משרדו פועלים חודשים ארוכים ללא מפקד או מנהל, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן עדיין מתקשה למנות להם אחראים. בשירות הכיבוי, בשירות בתי הסוהר (שב"ס) וברשות להגנת עדים הביעו ביקורת קשה נגד ארדן והאשימו אותו בהתמהמהות הפוגעת בפעילותם השוטפת.

על אף שמועד תום כהונתו של ניצב שירות הכיבוי הקודם, שחר איילון, הייתה ידועה מראש לארדן, השירות פועל ללא מפקד זה שבעה חודשים וחצי. "אנחנו מצליחים לתפקד לעת עתה גם ללא המפקד, אבל המצב לא בריא ומסוכן", אמר גורם בכיר במערך. "יש דברים שלא מתבצעים. שני המחוזות המרכזיים של השירות, מחוז חוף ומחוז ירושלים, שהתמודדו עם גל ההצתות והשריפות, פועלים ללא מפקדי מחוז. המצב קשה יותר גם בשל העובדה שלא מונה ראש אג"מ למערך הכיבוי", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת גטאס: אחיו של מחבל נעצר בחשד שסיפק את הטלפונים לאסירים
אבו מאזן על ההחלטה באו"ם: סוללת את הדרך לסיום ההתנחלויות
הוועדה לבחינת מדיניות שימוש בקנאביס: "תופעה חברתית נורמטיבית"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס חילופי מפקד מג"ב 11 פברואר 2016. ניב אהרונסון
"מצב לא בריא ומסוכן". ארדן/ניב אהרונסון

בדומה לשירות הכיבוי, גם ברשות להגנת עדים סובלים זה כשלושה חודשים מהיעדרו של מנהל רשות. הניצב הקודם, אבי חמו, פרש מתפקידו לאחר שארדן נמנע מהארכת כהונתו, שכבר הוארכה בתשעה חודשים מעבר לארבע שנותיו בתפקיד.

חמו נחשב לדמות מרכזית ברשות ולזה שהפך אותה לכלי אסטרטגי במערכת אכיפת החוק. עבודתו ברשות אפשרה לקדם חקירות משמעותיות בשנים האחרונות, כמו למשל בפרשה 512, עקב קליטת עשרות עדי מדינה, רובם גורמים בכירים בעולם הפשע. ללא עדים אלו, שסיפקו מידע מפליל ויקר ערך, המשטרה ככל הנראה לא הייתה מצליחה לפענח מאות פרשות. "המצב שאין ראש רשות קבוע מקשה מאוד להמשך הפעילות ויצירת המומנט כלפי העולם התחתון", הסביר גורם משפטי.

רב-גונדר עפרה קלינגר בעת מינויה, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
"מעדיפים שהיא תחלים ותחזור". קלינגר/ראובן קסטרו

סוגיה נוספת שהגיעה לשולחנו של ארדן היא מחלתה של נציבת שב"ס עפרה קלינגר, המפקדת על הארגון הביטחוני השלישי בגודלו בישראל. לפי שעה, לא ברור אם קלינגר תחזור לתפקידה. בארגון מציינים כי לא מונה לקלינגר סגן מאז שהאחרון, גונדר אלי גביזון, פרש, וכי היעדרו של גונדר ותיק שנדרש להחליפה בזמן מחלתה מקשה עוד יותר על מצב הפיקוד בארגון.

"הבחירה הראשונה שלנו היא שקלינגר תחלים ותחזור לתפקיד, אבל עברו כבר יותר משלושה שבועות ולא שמענו את השר מקיים דיון הערכת מצב בעניין", אמר בכיר בשב"ס. "הארגון עובד, אבל חשוב להעביר מסר ברור לכולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully