וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלוף ורדי היה הגון, אצלו לא היה עולה על הדעת לשלוח יד לחיילות"

26.12.2016 / 22:31

תא"ל (במיל') עמוס גלבוע סיפר לאולפן וואלה! NEWS על היכרותו עם ראש אכ"א לשעבר רפאל ורדי שהלך לעולמו בגיל 94. "הוא היה יוצא דופן, ישר כמו סרגל. אי אפשר היה לעשות אצלו תרגילים"

צילום: פריץ כהן, לע"מ, ארכיון משרד הביטחון וצה"ל וגנזך המדינה. עריכת וידאו: ניר חן.

אלוף (בדימוס) רפאל ורדי, לשעבר ראש אגף כוח האדם בצה"ל, הלך אתמול לעולמו בגיל 94. תת-אלוף (במיל') עמוס גלבוע, לשעבר קצין בכיר באגף המודיעין, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על היכרותו עם ורדי. "היו לי איתו מדי פעם שיחות. הוא לא היה לוחם גדול אבל היה איש מטה מהמדרגה הראשונה ומעל הכול אדם הגון, ישר כמו סרגל. אי אפשר היה לעשות אצלו תרגילים", אמר גלבוע. "אצלו לא היה עולה על הדעת לשלוח יד לחיילות. הוא היה יוצא דופן. ידעת שמילה של ורדי זאת מילה".

גלבוע סיפר עימות שאירע בשנות ה-70 בין ורדי, בעת ששימש ראש אכ"א, לבין הרמטכ"ל דאז רפאל איתן. איתן נהג לתת טרמפ לחיילים בימי ראשון כשהיה נוסע לביתו בתל עדשים כדי שישוחחו איתו בדרך. באחד המקרים גילה שאביו של חייל שהסיע שירת איתו בצנחנים. "החייל סיפר שהוא נמצא ביחידה שהוא לא רוצה וליחידה שהוא רוצה לעבור לא מעבירים אותו. איתן הוציא מהכיס את העיפרון ולקח את השם המלא והמספר האישי שלו. לאחר מכן דיבר על כך עם ורדי", אמר גלבוע.

לדברי גלבוע, איתן הורה לוורדי להעביר את החייל ליחידה שביקש. "ורדי אמר 'בסדר' ושיעשה את זה. איתן שכח מזה והזמן עבר. באחת הישיבות נזכר בזה איתן ושאל את ורדי מה קרה עם זה. ורדי אמר שהחייל לא עבר. איתן נדהם ושאל למה? ורדי השיב שהוא לא ענה לקריטריונים הנדרשים. איתן הביט בוורדי ואמר לו: 'תפסיק להיות פורמליסט'. ורדי ענה ללא היסוס: 'ואתה הרמטכ"ל תפסיק להיות פרפקציוניסט'".

עוד בוואלה! NEWS:
אף שעקב אחרי עובדיו והודח: מנכ"ל קק"ל מונה למנכ"ל הביטוח הלאומי
ח"כ רוזין: "טיסות של עוזרות עם ח"כים - פתח להטרדות מיניות"
שבוע לאחר שדליה נרצחה בברלין: רמי שנפצע קשה עדיין מורדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully