וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מסכם כהונה: "אילו הייתי מתמודד שוב - הייתי זוכה"

הנשיא היוצא מעריך כי מרבית האמריקנים תמכו בחזונו, וטען כי כישלונה של קלינטון הגיע מאחר שהיא לא השמיע את טיעוניה חזק מספיק בקרב האזרחים שעוד מתאוששים מהמפלה הכלכלית ב-2008. לסיכום, אמר שעזיבת הבית הלבן מרגישה "קצת כמו להקה שמתפרקת"

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה סבור כי היה זוכה בקדנציה נוספת אם היה יכול להתמודד פעם נוספת בבחירות. בריאיון ליועצו הבכיר לשעבר דייוויד אקסלרוד, שהופק עבור התכנית "אקס פיילס" על ידי אוניברסיטת שיקגו ורשת CNN ופורסם אתמול (שני), אמר אובמה כי בטוח בכך שהיה מצליח לקבץ סביב החזון הפרוגרסיבי שלו "את רוב האמריקנים".

"אני יודע את זה דרך שיחות עם אנשים ברחבי המדינה, אפילו עם כאלו שאינם מסכימים איתי, שאמרו כי הכיוון שאליו צעדנו היה נכון", אמר אובמה. "בעקבות הבחירות וניצחון טראמפ, אנשים רבים טוענים שזאת למעשה הייתה פנטזיה", התייחס הנשיא היוצא למסר על שינוי שהביא עם זכייתו ההיסטורית ב-2008. "אני טוען שהחברה באמת השתנתה, שהרוב אכן מאמין ברעיון של אמריקה מאוחדת וסובלנית, רבגונית, פתוחה ומלאת אנרגיה ודינמית".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נוק אאוט מדומה: הפרק האחרון באופרת הסבון של נתניהו ואובמה
נזיפה בשפירו? אובמה ניצל את החג לביקור בחדר בריחה
סיפוח או תיאום עמדות עם ארה"ב? הדילמה של נתניהו אחרי ההחלטה

אובמה בריאיון ל-CNN: אם הייתי רץ שוב הייתי מנצח. מערכת וואלה! NEWS
"החברה שלנו באמת השתנתה". אובמה/מערכת וואלה! NEWS

אובמה ביקר את הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, שניצחה בסך הקולות שקיבלה אך הפסידה לדונלד טראמפ במספר האלקטורים. הוא רמז כי שרת החוץ לשעבר בממשלו, שבה תמך לאורך הקפמיין, לא השמיעה את קולה חזק מספיק בקרב האמריקנים שטרם התאוששו מהמשבר הכלכלי שפקד את המדינה ב-2008. "אם אתה חושב שאתה מנצח, ממש כמו בספורט, אולי יש לך נטייה לשחק בטוח יותר", הסביר אובמה. לצד זאת, אמר כי קלינטון "הייתה נהדרת תחת נסיבות קשוחות ביותר" וכי התקשורת התעמרה בה.

על יחסו לכהונה הצפויה של טראמפ, אמר אובמה כי אמנם "בשלב מסוים אתה מפנה מקום לקולות חדשים", אך זה לא אומר שיפסיק להשמיע דעתו בנושאים הבוערים בעיניו. "אני עדיין אזרח, יש לי מחויבויות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נשיא ארצות הברית ברק אובמה במסיבת העיתונאים האחרונה שלו ב2016, 18 בדצמבר 2016. רויטרס
אובמה במסיבת העיתונאים האחרונה שערך, בשבוע שעבר/רויטרס

במחשבה לאחור על כהונתו, אובמה לא מצליח להימנע מהסנטימנטליות שפיתח כלפי הבית הלבן. הוא סיפר כי כינס את יועציו הבכירים כדי לחשוב יחד על סיום הכהונה. "היו שם ארבע דקות של כלום, ואז, אני, אתה יודע, מוציא את המטפחת", הוא מודה. "זה מרגיש קצת כמו להקה שמתפרקת".

(עדכון ראשון: 20:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully