וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת כדורגל, מקהלה וכוכב פופ: אסונות התעופה בשנה החולפת

ליטל גנה

26.12.2016 / 17:50

מדובאי ועד רוסיה, מקולומביה ועד הים התיכון. שנת 2016 הייתה רצופה באסונות תעופה אף שלא נרשמה בה כמות מקרי מוות קיצונית. יותר מ-360 בני אדם נספו ביותר מ-20 התרסקויות שונות ועשרות אחרים ניצלו במקרי חטיפה, שחלקם היו מעט תמוהים

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

אף שמגזיני תעופה טוענים כי הענף נעשה בטוח יותר ויותר והשנה נספו יותר מ-360 בני אדם ביותר מ-20 תקריות, מספר קטן יחסית לעומת שנים קודמות. שם השוואה, בשנת 2015 נרשמו 560 מקרי מוות ב-16 התרסקויות מטוסים. עם זאת, בכל שנה מופנית תשומת הלב העולמית למקרים טרגיים במיוחד כמו קבוצת הכדורגל שנמחתה בקולומביה ומקהלת הצבא האדום שנספתה ברוסיה. בנוסף לכך, אירעו כמה חטיפות מטוסים, אחת מהן אף נבעה מסכסוך רומנטי, שלמרבה המזל הסתיימו ללא נפגעים.

19 במרץ - מטוס מדובאי מתרסק ברוסיה, 62 הרוגים

זירת התרסקות המטוס ברוסיה 19 מרץ 2016. AP
זירת ההתרסקות ברוסיה/AP

55 נוסעים, בהם שלושה אזרחים זרים, ושבעה אנשי צוות נספו בהתרסקות טיסת 981 על גבי מטוס בואינג 737 של החברה מדובאי FlyDubai בעיר רוסטוב על הדון שבדרום-מזרח רוסיה. המטוס התרסק ככל הנראה בשל תנאי מזג אוויר ששררו במקום, לאחר שלא הצליח לנחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

29 במרץ - מטוס מצרי נחטף לקפריסין, הנוסעים ואנשי הצוות שוחררו

סייף א-דין מוסטפא, חוטף המטוס המצרי, 29 במרץ 2016. טוויטר, צילום מסך
החוטף המצרי, משמאל, עם חומרי הנפץ המזויפים/צילום מסך, טוויטר

טיסת "איג'יפט אייר" 181 המצרית שהייתה בדרכה מאלכסנדריה לקהיר נחטפה על ידי אזרח מצרי והוסטה לנמל התעופה הבינלאומי בלרנקה שבקפריסין. זמן קצר לאחר הנחיתה רוב הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס, מסוג Airbus A320-232, שוחררו על ידי החוטף, שנשא על גופו חומרי נפץ דמה. בתום שבע שעות סייף א-דין מוסטפא נכנע ונעצר על ידי הרשויות. הוא פעל ככל הנראה ממניעים אישיים הקשורים בגרושתו.

19 במאי - מטוס מצרי מתרסק בים התיכון, 66 נהרגו

שרידים של מטוס "איג'יפטאייר" שהתרסק בים התיכון, 21 במאי 2016. צבא מצרים, אתר רשמי
שרידי מטוס "איג'יפט אייר" שנמשו מהים/אתר רשמי, צבא מצרים

מטוס נוסעים נוסף של חברת התעופה "איג'יפט אייר" בטיסת 804 שהמריא מפריז לקהיר נעלם ממסכי המכ"ם והתרסק בים התיכון. 56 נוסעים, שבעה אנשי צוות ושלושה אנשי ביטחון נספו בהתרסקות. לאחרונה התגלו שרידים של חומרי נפץ בחלקי המטוס, מסוג Airbus A320-232,שנמשו ומתגבר החשד כי מדובר בפעולת טרור.

28 בנובמבר - מטוס בוליביאני בקולומביה, 71 נהרגו

חברי קבוצת הכדורגל הברזילאית שאופוקואנסה  בדרכם לקולומביה, 29 בנובמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
אנשי קבוצת הכדורגל על המטוס בטרם התרסק/צילום מסך, טוויטר

מטוס Avro RJ85 של חברת התעופה הבוליביאנית "לה-מיה" בטיסה 2933, התרסק סמוך למדיין שבקולומביה. על סיפונו של המטוס, שהיה בדרכו מסנטה קרוז שבבוליביה לקולומביה, נסעו חברי קבוצת הכדורגל הברזילאית שאופוקואנסה. רק שישה בני אדם מכל 77 הנוסעים ואנשי הצוות ניצלו. סיבת ההתרסקות הייתה ככל הנראה חוסר בדלק.

7 בדצמבר - מטוס פקיסטני התרסק בצפון המדינה, 47 נהרגו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור ההתרסקות בפקיסטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מטוס מסוג Airbus A300B4-203 של חברת התעופה "פקיסטן אינטרנשיונל איירליינס" ועליו טיסה 268 התרסק בדרכו מצ'יטרל לאיסלאמבאד. כל 42 הנוסעים וחמישה אנשי צוות נהרגו במקום. אחד ההרוגים היה ג'ונאיד ג'משד, כוכב פופ מקומי ששיא תהילתו בשנות ה-80 וה-90, כשהיה הסולן של להקת Vital Signs. בהמשך הוא פצח בקריירת יחיד, עד שפרש מהתחום ב-2001 והכריז כי הוא מקדיש את חייו לאסלאם, אז הפך למטיף דתי.

מטוס לובי נחטף למלטה, הנוסעים ואנשי הצוות שוחררו

בני הערובה מחטיפת המטוס במלטה משוחררים. רויטרס
הנוסעים משוחררים מהמטוס/רויטרס

מטוס של חברת התעופה הלובית "אפריקייה איירווייס", ועל סיפונו 118 נוסעים ואנשי צוות, נחת במלטה לאחר שנחטף על ידי שני תומכי השליט לשעבר קדאפי. המטוס מסוג Airbus A320-214 היה בדרכו מסבהא לטריפולי. כעבור שעות בודדות ובתום משא ומתן בין החוטפים, שהיו חמושים ברימוני דמה, לבין הרשויות שוחררו כל הנוסעים ואנשי הצוות.

25 בדצמבר - מטוס רוסי צבאי התרסק בים השחור, 92 נהרגו

הרכב אלכסנדרוב ממקהלת הצבא האדום, 25 בדצבמר 2016. פיוטר ליצנסקי, מערכת וואלה! NEWS
רבים ממקהלת הצבא האדום נספו בהתרסקות/מערכת וואלה! NEWS, פיוטר ליצנסקי

מטוס צבאי רוסי מדגם טופולב-154 שהיה בדרכו לסוריה התרסק בים השחור. המטוס, ועליו 92 בני אדם, נעלם מהמכ"ם דקות ספורות לאחר שהמריא לבסיס חמימים שבלטקיה. 64 מנוסעיו היו חברי מקהלת הצבא האדום, שהיו אמורים להשתתף בקונצרט לכבוד השנה החדשה בבסיס המרכזי של רוסיה בסוריה. על המטוס היו גם תשעה עיתונאים, שמונה חיילים ופעילת ארגון צדקה. המטוס התרסק ככל הנראה כתוצאה מכשל טכני או מטעות אנוש של הטייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully