וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלה המסתורית של המלכה אליזבת - שמדאיגה את הממלכה הבריטית

היא החמיצה לראשונה את טקס חג המולד המסורתי בסנדרינגהם, התקשתה לערוך את המסע לאזור ברכבת ובמכונית, ולאחרונה ויתרה על תפקידיה כפטרונית ארגונים. מלכת בריטניה בת ה-90 סובלת מצינון קשה - ומעלה חשש בקרב רבים בבריטניה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הודעת ארמון באקינגהם על היעדרה של המלכה אליזבת מטקס חג המולד המסורתי בשל צינון קשה העלה בממלכה חששות כבדים לגבי מצב בריאותה. מדובר בפעם הראשונה שהמלכה החמיצה טקס בכנסיית מריה מגדלנה הקדושה שבסנדרינגהם. עם זאת, בעלה, הנסיך פיליפ, שסבל גם הוא מצינון, התאושש מספיק כדי לצעוד לצד שאר משפחת המלוכה לטקס.

הודעת הארמון על חוסר יכולתה של המלכה לערוך את המסע הקצר מבית סנדרינגהם לכנסייה לטקס קצר הגיעה כמה ימים לאחר שפורסם כי אליזבת תפרוש מתפקידיה כפטרונית של 25 ארגונים לאומיים ותעביר אותם לידי בני משפחת המלוכה האחרים. "המלכה ממשיכה להתאושש מצינון כבד ותישאר בתוך הבית במהלך החג", נמסר מהארמון. "הוד מלכותה תשתתף בחגיגות חג המולד עם משפחת המלוכה במהלך היום".

לקריאה נוספת:
מסימני הגיל: המלכה אליזבת פורשת מראשות ארגוני ספורט וצדקה
הפעם הראשונה ששרלוט דיברה בציבור: הנסיכים הבריטים משחקים בקנדה

אליזבת מלכת בריטניה , דצמבר 2016. רויטרס
טסה במסוק לאזור, במקום לנסוע ברכבת. המלכה אליזבת/רויטרס

לפי העיתון "טיימס" הבריטי, מחלתה של המלכה עלתה לכותרות השבוע גם כשדווח כי אליזבת, בת ה-90, ובעלה הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו, היו חולים מדי כדי לנסוע ברכבת מתחנת קינגס קרוס לתחנת קינגס לין. מסע זה היה אמור להיות נקודת הפתיחה של חופשת החורף שלהם באחוזה שבנורפולק. במקום הרכבת, הזוג טסו במסוק לסנדרינגהם ביום שלמחרת ואף היו חולים מדי לערוך את המשך המסע מתחנת הרכבת במכונית.

עד כה נהנתה המלכה מבריאות טובה יחסית, ורבים סבורים כי ירשה מאמה, שחיה עד גיל 101, גנים מאריכי ימים. רק לעתים נדירות החמיצה המלכה אירועים פומביים מסיבות רפואיות. הפעמים היחידות שזה אירע היו ב-2003 כשעברה ניתוח בברך וכשסבלה ממתיחת שרירים ב-2006. גם ב-2011 היא נאלצה לפספס אירוע בטירת וינדזור משום שלקתה בדימום מהאף. ב-2013 היא ביטלה ביקור ברומא בשל שלשול מידבק. עם זאת, היא מעולם לא הפסידה את הטקס בסנדרינגהם מאז שמשפחת המלוכה העבירה את החגיגות למקום ב-1988.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו, בטקס חג המולד בסנדרינגהם, בריטניה 26 בדצמבר 2016. AP
מעולם לא הפסידה טקס בסנדרינגהם. הנסיך פיליפ, ומאחוריו הנסיך צ'רלס, אתמול בטקס/AP

אתמול מסר ארמון באקינגהם כי המלכה השתתפה בחגיגות חג המולד בין כותלי ביתה. היא שיגרה מסר בווידאו שצולם מבעוד מועד ובו ביקשה להילחם במלחמות ובחוסר הצדק מסביב לעולם באמצעות קיום מעשים קטנים טובים. "לא כולנו יכולים לעשות דברים גדולים", ציטטה המלכה את עצותיה של אימא תרזה במסר המצולם שפרסמה לרגל החג. "אבל אנחנו יכולים לעשות דברים קטנים באהבה רבה", המשיכה.

"גם עם השראתם של אחרים, זה מובן שלפעמים אנחנו חושבים שצרות העולם גדולות מדי כדי שנוכל לסייע לשנותן", אמרה. "בכוחות עצמנו, איננו יכולים לעצור מלחמות או למחוק עוולות לא צודקות, אך ההשפעה של כמה מעשים קטנים טובים יכולה להיות גדולה משאפשר לדמיין".

נעדרים נוספים בטקס חג המולד המסורתי היו נכדתה של המלכה, זארה טינדול, שהודיעה השבוע כי הפילה באביב האחרון את עוברה, ובעלה מייק. גם הנסיך וויליאם ורעייתו קייט מידלטון לא השתתפו בטקס בסנדרינגהם, אלא בילו את חג המולד עם שני ילדיהם בברקשייר. וויליאם, קייט וילדיהם ג'ורג' ושארלוט השתתפו בטקס בכנסיית סנט מארק באינגלפילד, לצד הוריה של קייט, אחותה פיפה וארוסה מתיו. השניים האחרונים צפויים להינשא בחודש מאי הקרוב.

משפחת המלוכה הבריטית בטקס חג המולד באינגלפילד, אנגליה,. רויטרס
מידלטון ובתה שארלוט באינגפילד/רויטרס
משפחת המלוכה הבריטית בטקס חג המולד באינגלפילד, אנגליה,. רויטרס
הנסיך וויליאם ובנו ג'ורג'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully