וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש להמשך התיאום הביטחוני: יופסק הקשר בין צה"ל לבכירי הרשות

ליברמן הורה למתאם פעולות הממשלה בשטחים להפסיק לאלתר כל מפגש מדיני עם צמרת הרשות בעקבות אימוץ הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות באו"ם. בכיר הרשות הפלסטינית בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "אנחנו מוכנים למו"מ, אך נתניהו ממשיך להילחם בכל העולם"

צילום: יותם רונן, עריכה: שמרית גולדשטיין

שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה היום (ראשון) למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, להפסיק לאלתר כל מפגש מדיני עם צמרת הרשות הפלסטינית בעקבות אימוץ הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם. במערכת הביטחון יידרשו כעת לעקוב אחר המשך התיאום הביטחוני.

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, התייחס שליח המשא ומתן מטעם פתח, סאיב עריקאת, לסכסוך הישראלי פלסטיני, והביע תקווה שההחלטה תביא לקידום השלום. "לא תוכלו להמשיך ולומר שכל העולם טועה ורק בנט ונתניהו צודקים. ההחלטה לא נגד ישראל, היא מקדמת את השלום. תתעוררו, מספיק עם 50 שנות כיבוש, אי אפשר להמשיך עם זה", אמר.

אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, בוועידה השביעית של פתח, 30 בנובמבר 2016. רויטרס
במערכת הביטחון יידרשו לעקוב אחר המשך התיאום הביטחוני. אבו מאזן/רויטרס

"על ישראל להפסיק את מעשי הכיבוש שלה והצדדים צריכים להילחם בטרור ולהשיג שלום דרך משא ומתן", המשיך עריקאת. "נתניהו רק תוקף את כל העולם. הוא צריך להגיד 'אוקי, ניתן לשלום הזדמנות, נחיה וניתן לחיות'. אנחנו חיים מייל אחד ממנו. אני שומע אותו, אנחנו מוכנים למשא ומתן כדי שנוכל להפסיק להילחם ונצליח לחיות זה לצד זה. זה המסר שלנו. ומה נתניהו אומר? 'לא, אנחנו נילחם בכולם'".

לסיכום, אמר עריקאת: "אנחנו לא ממציאים את הגלגל. אנחנו צריכים לחזור לשולחן המשא ומתן". לגבי טראמפ, אמר כי "אנחנו צריכים להיות אלה שיביאו שלום. אם הוא רוצה להיות בצד הנכון של ההיסטוריה, שיסייע בחזרה לשולחן המשא ומתן. נוכל להראות לטראמפ מה לעשות, אלה אנחנו ואתם, אנחנו אלה שצריכים להגיע להחלטה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את ביקורו של ראש ממשלת אוקראינה, ולודימיר גרויסמן, בישראל, במחאה על תמיכתה של מדינתו בהצעת ההחלטה. גרויסמן, ראש הממשלה היהודי של אוקראינה שנבחר לתפקידו באפריל האחרון, היה אמור להגיע לישראל ביום רביעי.

ביום שישי נתניהו דרש גם להחזיר השגרירים בניו זילנד ובסנגל וכן על ביטול ביקורו של החוץ הסנגלי בישראל שתוכנן לחודש הבא. בנוסף, הנחה נתניהו את משרד החוץ לבטל את תכניות הסיוע לסנגל ולבטל ביקורים מתוכננים של שגריר שתי המדינות, שהעלו את הצעת ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully