וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התמיכה באו"ם: נתניהו ביטל ביקור של ראש ממשלת אוקראינה

25.12.2016 / 0:04

אחרי ששלשום החזיר את השגרירים בניו זילנד וסנגל, ממשיך ראש הממשלה בצעדי המחאה על התמיכה בהצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות. הוא הורה לבטל את ביקורו של ולודימיר גרויסמן, שהיה אמור להגיע לישראל ביום רביעי

צילום: יותם רונן, עריכה: שמרית גולדשטיין

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לבטל את ביקורו של ראש ממשלת אוקראינה, ולודימיר גרויסמן, בישראל, במחאה על תמיכתה של מדינתו בהצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות שהתקבלה אתמול במועצת הביטחון של האו"ם - כך אישרו אמש (שבת) גורמים מדיניים. גרויסמן, ראש הממשלה היהודי של אוקראינה שנבחר לתפקידו באפריל האחרון, היה אמור להגיע לישראל ביום רביעי.

אתמול הורה נתניהו גם על החזרת השגרירים בניו זילנד ובסנגל וכן על ביטול ביקורו של החוץ הסנגלי בישראל שתוכנן לחודש הבא. בנוסף, הנחה נתניהו את משרד החוץ לבטל את תכניות הסיוע לסנגל ולבטל ביקורים מתוכננים של שגריר שתי המדינות, שהעלו את הצעת ההחלטה.

בנימין נתניהו נואם על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות בחוות רונית, 24 בדצמבר 2016. שלומי גבאי
נתניהו, אמש/שלומי גבאי

מוקדם יותר תקף נתניהו את ארצות הברית ואמר כי "בניגוד גמור להתחייבות האמריקנית, ביצע ממשל אובמה מחטף אנטי-ישראלי מביש באו"ם". לדבריו, "ההחלטה לא רק שאינה מקרבת את השלום, היא מרחיקה אותה. היא פוגעת גם בצדק, היא פוגעת באמת". הוא הוסיף כי הורה להפסיק מימון של 30 מיליון שקל למזכירויות שצפויות לפעול על פי החלטת האו"ם בנושא הפלסטינים.

נתניהו הבטיח כי ההחלטה הזאת תבוטל. "נטפלים לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. איזו בושה. אנחנו דוחים את ההחלטה על הסף כפי שדחינו את ההחלטה באו"ם שקבעה שהציונות היא גזענות. זה ייקח זמן, וגם זו תבוטל", אמר. "מהעז הזה עוד יצא מתוק. והבא לקלל עוד יצא מברך".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההחלטה הדרמטית, שהגיעה לאחר שארצות הברית נמנעה בהצבעה במקום להטיל את הווטו המסורתי, תיאלץ את ירושלים ו-וושינגטון להחליט על צעדיהן הבאים. מלבד ארצות הברית, כל 14 המדינות הנותרות החברות במועצת הביטחון תמכו בהצעה.

(עדכון ראשון: 22:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully