וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: ההחלטה באו"ם מסוכנת, ישראל לא תקבל אותה

24.12.2016 / 18:55

יו"ר יש עתיד כינס מסיבת עיתונאים ובה תקף את ההחלטה שהתקבלה במועצת הביטחון נגד ההתנחלויות, אך גם את ראש הממשלה. "אסור היה להגיע למצב שבו הופתענו ואף מדינה לא תמכה בנו"

צלם: אבי כהן, עריכה: שמרית גולדשטיין

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר הערב (שבת) כי ההחלטה שהתקבלה אתמול במועצת הביטחון נגד ההתנחלויות "היא מסוכנת, לא הוגנת וישראל לא תקבל אותה". במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס לפיד בצאת השבת הוא אמר כי עבד יחד עם הממשלה בימים האחרונים בניסיון לבלום את ההחלטה וקיים מגעים עם הממשל וחברי קונגרס - אך הוא תקף בחריפות את מדיניות החוץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא למנות שר חוץ בהקדם. "לישראל היה אסור להגיע למצב שבו הופתענו ואף מדינה לא תמכה בנו. כך לא מנהלים מדיניות חוץ", אמר לפיד.

לפיד כינס את מסיבת העיתונאים מיד בצאת שבת, אחרי שאמש היה מעורב בלחצים שהופעלו על הבית הלבן בניסיון למנוע את אי-הטלת הווטו של ממשלו של ברק אובמה. לדברי גורמים בסביבתו, יו"ר יש עתיד ביקש להעביר מסרים לנשיא שלפיהם בנושא הנדון אין קואליציה ואין אופוזיציה. ראש הממשלה צפוי להתייחס להצבעה במועצת הביטחון בהצהרה שימסור הערב.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במסיבת עיתונאים על החלטת האו"ם, 24 בדצמבר 2016. אבי כהן
"לישראל אסור היה להגיע למצב שהיא הופתעה". לפיד/אבי כהן

לפיד פתח את מסיבת העיתונאים בהתקפה על האו"ם ומה שכינה "העוינות המובנית שלו כלפי ישראל". לדבריו, ההחלטה אמש היא "מעשה צביעות. מועצת הביטחון עמדה מנגד כשנטבחו 400 אלף איש בסוריה, אז היא לא תנהל את מדינת ישראל הריבונית". עם זאת, לפיד הפנה אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה. "בשנתיים האחרונות נתניהו הסביר שוב ושוב שאובמה עוין אותו, אבל העולם משתכנע בצדקת דרכה של הממשלה. מה שקרה אתמול זה קריסה מוחלטת של התאוריה הזו כי התברר שאף מדינה בעולם לא מסכימה עם ממשלת ישראל".

לדבריו, "הופתענו ונתפסנו לא מוכנים. המדינות שנתניהו אמר לנו שהן בכיס - רוסיה בריטניה מצרים - הן אלה שהובילו את המהלך נגדנו". לפיד אמר שנדרשת תכנית פעולה חדשה: "קודם כל למנות שר חוץ במשרה מלאה. יש בממשלה מספיק אנשים טובים שיכולים למלא את התפקיד. צריך למנות ראש מל"ל צריך לשקם את מערך ההסברה, ומעל הכול צריך להחזיר את היוזמה לידיים שלנו וליזום ועידה בינלאומית".

בשבוע שעבר, על רקע סירובה של יש עתיד לתמוך בהפעלת חוק ההדחה נגד ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), נתניהו תקף את לפיד בחריפות בישיבת סיעת הליכוד. "לפיד מנסה להסוות את העמדה הפשוטה הזאת, אבל האמת הפשוטה שיאיר לפיד מוביל מפלגת שמאל וכעת זה נחשף בפני כל. אני מקווה שהוא ישנה את דעתו, אבל הציבור בוודאי כבר יקבע את דעתו", אמר נתניהו. לפיד, מאידך, סבור כי הסרת חסינותו הפרלמנטרית של גטאס וההליך הפלילי יהיו יעילים ומהירים יותר משימוש בחוק ההדחה - אך בליכוד המשיכו בימים האחרונים את הלחץ על החתמת חברי כנסת לחוק ההדחה, כשהתקפותיהם מתמקדות בלפיד ומציירות אותו כמי שתומך בגטאס.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully