וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוניסיה עצרה אחיין של המחבל מברלין: "הודה בתמיכה בדאעש"

משרד הפנים במדינה הודיע כי האחיין, ששמו לא פורסם, נעצר יחד עם עוד שני צעירים בגין חברות בארגון טרור. לפי ההודעה, העצור אמר בחקירתו כי הוא שוחח עם דודו באמצעות תוכנת מסרים מוצפנים

ספק 500

כוחות הביטחון בתוניסיה עצרו היום (שבת) את אחיינו של אניס עמרי, המחבל שהוציא לפועל את פיגוע הדריסה בברלין, שבו נהרגו 12 איש, וחוסל אתמול במילאנו – כך נמסר בהודעת משרד הפנים במדינה. לפי ההודעה, נוסף על האחיין נעצרו שני בני אדם נוספים, בני 18 עד 27, בגין חברותם בתא טרור.

לפי משרד הפנים, אחיינו של עמרי הודה בחקירתו כי הוא יצר קשר עם דודו באמצעות האפליקציה "טלגרם", המשמשת את פעילי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בשל היותה מוצפנת. בנוסף, הוא אמר כי הוא תומך בארגון הקיצוני, שקיבל אחריות על מתקפת הטרור בבירה הגרמנית.

עוד כתבות בנושא:
הפיגוע בברלין: התשובות שמרקל תצטרך לספק על המחדל הגדול
ה-FBI מזהיר: חשש ממתקפת טרור בכנסיות בארה"ב במהלך חג המולד
"נקמה בצלבנים": המחבל מהפיגוע בברלין צולם נשבע אמונים לדאעש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחיינו נעצרו בתוניסה. עמרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעת המשרד נטען כי השלושה היו פעילים בעיירות פושאנה שבסמוך לבירה תוניס ואל-ווסלניה, הנמצאת בסמוך לעיר קירואן – עיר הולדתו של עמרי.

במקביל, שירותי המודיעין בספרד חוקרים חשד כי עמרי יצר קשר דרך האינטרנט עם תושב המדינה ב-19 בדצמבר, יום המתקפה. שר הפנים הספרדי, חואן איגנסיו זוידו, אישר את הדבר, והוסיף כי כוחות הביטחון המקומיים בוחנים את הפרטים ושוקלים לבצע מעצרים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
המחבל מהפיגוע בברלין נורה בתום חילופי אש במילאנו, 23 בנובמבר. מתוך טוויטר, צילום מסך
זירת החיסול במילאנו/צילום מסך, מתוך טוויטר

עמרי נורה אתמול בלילה למוות בתום מרדף בעיר מילאנו שבאיטליה. כלי תקשורת מקומיים דיווחו שחילופי האש החלו בשעה 3:00, אחרי שהמחבל נעצר בבדיקה שגרתית בפרבר ססטו סן ג'ובאני. הוא התבקש להראות תעודות זהות, אך שלף אקדח, צעק "אללה אכבר" וירה לעברם. אחד השוטרים נפצע, ועמרי חוסל מירי.

תפיסתו של עמרי באיטליה חושפת את המחדל הגדול בהתנהלות גורמי האבטחה והביטחון בגרמניה ובאירופה כולה – שאפשר למחבל חמוש באקדח לעבור לא פחות משלוש מדינות עד ללכידתו במקרה – גרמניה, צרפת ואיטליה. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הכריזה אמש על צעדי ביקורת נרחבים שיינקטו לבחינת מנגנוני הביטחון בארצה.

אתמול פרסם דאעש סרטון ובו נראה עמרי נשבע אמונים לדאעש. בסרטון, שפורסם בסוכנות הידיעות "אעמאק", נשמע המחבל מצהיר אמונים למנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי. כמו כן, הוא אומר כי המוסלמים ינקמו ב"צלבנים שמפציצים אותם כל היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully