וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה על מבנה וסריקות מהאוויר: נמשך המצוד אחר המחבל מאפרת

24.12.2016 / 12:16

כוחות הביטחון ממשיכים במאמצים לאתר את המחבל שדקר גבר כבן 50. לאחר שכוחות גדולים הגיעו לאזור, וידאו שהמחבל לא נמצא בתוך היישוב, הקימו מחסומים וסרקו כפרים סמוכים, עברו מרבית המאמצים למישור המודיעיני. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל טיפס על הגדר, וכך נכנס ליישו

פיגוע דקירה באפרת, 18 באוגוסט 2016. קבוצת מדברים תקשורת, ספק 500
פיגוע דקירה באפרת, בספטמבר/ספק 500, קבוצת מדברים תקשורת

נמשך המצוד אחר המחבל שדקר אמש (שישי) גבר כבן 50 באורח בינוני באפרת: אחרי לילה של סריקות, עברה מרבית הפעילות למישור המודיעיני. טרם ידוע אם המפגע נמלט רגלית אל השטחים הפלסטיניים באזור, או שעשה זאת באמצעות רכב. במקביל, נמשכת הפעילות סביב אפרת.

אתמול, מיד לאחר הפיגוע, הוקפצו כוחות לתגבור האבטחה בהתנחלות שבהרי יהודה, כדי לשלול אפשרות שהמחבל מסתובב בין הבתים או שיש מחבלים נוספים. לאחר תחקור בשטח, החלו כוחות לזרום לאזור במטרה לעכב ניסיונות בריחה של המחבל, במידה שנמלט באמצעות רכב, ולשם כך הוקמו מחסומים בגזרת חברון והסביבה.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע דקירה באפרת: מחבל חדר ליישוב ונמלט, פצוע בינוני במקום
מזכ"ל הסתדרות המורים מואשם שאילץ עובדת לשלם על חופשותיו
מחכים לטראמפ: כל ההשלכות האפשריות של החלטת האו"ם נגד ההתנחלויות

הישוב אפרת בגוש עציון. נמרוד סונדרס
מצוד מתנהל אחר החשוד בדקירה. אפרת/נמרוד סונדרס
בשלב זה עדיין לא ברור אם המחבל נמלט רגלית - או בכלי רכב

כמו כן, כוחות רגליים סרקו את ואדי אל-הרייה הסמוך, כשברקע נשמעו יריות, אך עדיין לא ברור אם הן נורו לעבר הכוח. כוחות נוספים פעלו בסמוך לכפרים בית פג'אר ואל-ערוב, והשתמשו בפצצות תאורה כדי לסרוק את השטח באופן המיטבי. בנוסף, בוצעה פעילות כלי טיס, שסייעו בסריקת השטח גם בגזרת העיר דורא שליד חברון. במהלך הפעילות כיתרו כוחות צה"ל מבנה, ולאחר שהוציאו את דייריו ערכו בו סריקות.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל שהגיע מכיוון הכפר הסמוך הצליח לטפס על אחת הגדרות ועשה את דרכו כמה מאות מטרים ביישוב עד אשר נתקל באחד התושבים. האיש היה יחד עם אישה נוספת כשהפלסטיני הצליח לדקור אותו כשלוש פעמים תוך כדי שהישראלי מנסה להיאבק בו. במערכת הביטחון יצטרכו לבדוק כיצד לא זוהתה החדירה ליישוב.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
כוחות צה"ל באזור עמונה לקראת פינוי המאחז, דצמבר 2016. קובי ריכטר, תצפית TPS
כוחות רגליים סרקו את האזור/תצפית TPS, קובי ריכטר

בן ה-50 נפצע אמש לאחר שמחבל חדר לשטח היישוב. הוא נדקר מחוץ לביתו שברחוב דוד המלך, הרחוב המרכזי באפרת. התושבים התבקשו להימנע מלצאת מבתיהם עקב הפיגוע. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לפצוע טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים עם פציעות בפלג גופו העליון.

כוח צה"ל שהגיע ליישוב פתח במצוד אחר החשוד בדקירה, שנמלט מהמקום. בהמשך הושם כתר על הכפר חירבת עבדאללה איברהים הסמוך. היישוב מוקף בגדר באופן חלקי בלבד ובאזורים אחרים קיימת מערכת אבטחה הכוללת מצלמות ואמצעי התרעה נוספים.

בחודש ספטמבר נפצע מפקד פלוגה במילואים בשנות ה-20 לחייו באורח בינוני עד קשה בתקרית דומה, שבה חדר מחבל ליישוב ודקר אותו בבטנו. זאת שעות ספורות לאחר שזוהתה דמות חשודה בקרבת הגדר, מחוץ לאפרת.

(עדכון ראשון: 9:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully