וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה גינה את חיסול המהנדס: "טביעות האצבעות של ישראל על הפשע"

פואד סלמה

24.12.2016 / 2:55

הממונה מטעם ארגון הטרור על היחסים עם מדינות ערב שוחח עם משפחתו של מהנדס התעופה א-זווארי, וכינה אותו "שהיד". בנוסף, הדגיש כי ישראל נושאת באחריות וכי "חשוב להמשיך בהתנגדות בדרכי ג'יהאד בכל מחיר"

עריכה: שמרית גולדשטיין

השייח חסן עז א-דן, הממונה מטעם ארגון חיזבאללה על היחסים עם מדינות ערב, שוחח טלפונית עם משפחתו של מהנדס התעופה מוחמד א-זווארי שחוסל בתוניסיה בשבוע שעבר. עז א-דין הספיד את מהנדס חמאס, בירך אותו וכינה אותו "שהיד" של הארגון ושל האסלאם.

בשיחה עם אמו של א-זווארי הדגיש השייח כי חיזבאללה מגנה את החיסול, ואמר שישראל היא הנושאת באחריות וכי "טביעות אצבעותיה ניכרות בפשע הזה". כמו כן, הדגיש עז א-דין את חשיבות התנגדות בדרכי ג'יהאד בהמשך הלחימה נגד ישראל, ועריכתה "בכל מחיר".

עוד בוואלה! NEWS:
המשבר הסתיים: חוטפי המטוס למלטה הסגירו את עצמם; הנוסעים שוחררו
דמשק: מורדים זיהמו את המים בדלק; הזרימה בעיר הופסקה
תיעוד מזעזע: לוחמי דאעש שרפו למוות שני חיילים טורקים בסוריה

מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
תוניסיה הכריזה רשמית כי גורמים זרים היו מעורבים בחיסולו. א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

השבוע הכריזה משלת תוניסיה בהודעה רשמית כי "גורמים זרים" היו מעורבים בחיסולו של א-זווארי. זאת, על פי ההודעה הרשמית, בעקבות ממצאים מחקירת החיסול בעיר ספקס. כמו כן, הממשלה בתוניס מסרה כי היא "תפעל לחשיפת האחראים, בתחומי המדינה ומחוצה לה".

ברשת "אל-אחבאריה" דווח כי שר הפנים התוניסאי אל-האדי מג'דוב הציג בישיבת חירום שערכה היום ממשלת תוניסיה סקירה מקיפה בנוגע לחיסול א-זווארי, שדווח כי היו לו קשרים לחמאס, לחיזבאללה ולארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ברחבי המזרח התיכון. מג'דוב מסר לשרים כי החקירה בנושא נמצאת בשלב מתקדם מאוד, והוסיף כי יפרסם הודעה לציבור עם סיומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
על פי דיווחים כ-20 כדורים נורו לעברו כשיה במכוניתו. גופתו של א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

א-זווארי היה "אחד המפקדים שפיקחו על תכנית אבאביל" – פרויקט פיתוח המזל"טים של הארגון. "ההתנקשות בא-זווארי היא תקיפת ההתנגדות הפלסטינית וגדודי אל-קסאם, ועל האויב לדעת כי דמו לא נשפך לשווא", נמסר בהודעה, שמאשימה בעקיפין את ישראל ואת המוסד הישראלי. עוד נמסר כי א-זווארי הצטרף לזרוע הצבאית לפני עשור.

בכלי התקשורת בתוניסיה דווח כי סוכני המוסד הם שירו כ-20 כדורים לעבר א-זווארי בעת ששהה במכוניתו, בסמוך לביתו בדרום המדינה. כמו כן, דובר חמאס מושיר אל-מסרי אמר בריאיון לתחנת הרדיו התוניסאית RM-FM כי הוא לא שולל את האפשרות שהמוסד אחראי לפעולה. "הגוף היחיד שיפיק תועלת מההתנקשות הוא היישות הציונית", אמר והוסיף כי "אם יש קשר בין ההתנקשות לפעילות צבאית, הזרוע הצבאית של חמאס היא האחראית לתגובה".

מנגד, מוראד א-תורכי, דובר בתי המשפט במחוז ספקס אמר כי אין דבר בתיק החקירה המצביע על מעורבות של המוסד באירוע. בריאיון לאתר חדשות מקומי הוסיף א-תורכי כי אף גורם משפטי או ביטחוני לא הצהיר על מעורבות זו. עוד אמר א-תורכי כי עד כה נעצרו שמונה בני אדם בחשד למעורבות במעשה, רובם אזרחי תוניסיה.

מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
עמד בראש פרויקט פיתוח המל"טים של חמאס. א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully