וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלטה: נוסעי המטוס הלובי שוחררו; החוטפים החזיקו נשק מזויף ונעצרו

אחרי כמה שעות של המתנה, כל 118 הנוסעים ואנשי הצוות יצאו בשלום מהמטוס שהיה בדרכו לטריפולי אך הוסט לאי. שני תומכי קדאפי, שאיימו לפוצץ את המטוס, נעצרו ולא ברור מה היו דרישותיהם

צילום: רויטרס

חוטפי המטוס הלובי של חברת התעופה "אפריקה איירווייס" הסגירו את עצמם היום (שישי) לרשויות במלטה, לאחר ששחררו את כלל 118 הנוסעים ואנשי הצוות. בתמונות ששודרו בטלוויזיה המקומית נראים השניים, תומכיו של השליט לשעבר מועמר קדאפי, מורדים על ידי כוחות הביטחון המקומיים כשהם אזוקים. אחד מהם נופף בדגלה הקודם של לוב, שהוחלף עם נפילת המשטר ב-2011, בטרם נעצר. במהלך האירוע, הנמל נסגר לתנועת המראות ונחיתות והוקף בידי כוחות ביטחון רבים.

המטוס, מדגם איירבוס A320, היה בדרכו מהעיר סבחה לבירה טריפולי, אך הוסט לאי שבים התיכון לאחר ששני החוטפים איימו על הטייס. בתחילה מסר ראש ממשלת מלטה, ג'וזף מוסקט, כי השניים חמושים באקדחים וברימון יד, אך בהמשך מסר כי היו אלו כלי נשק מזויפים. לדבריו, שני העצורים לא הציבו שום תנאים. "החקירה נמשכת, גם יתר הצוות והנוסעים מתוחקרים כדי לוודא את מה שהתרחש", אמר ראש הממשלה במסיבת עיתונאים שכינס.

בני הערובה מחטיפת המטוס במלטה משוחררים. רויטרס
בני הערובה יורדים מהמטוס, היום/רויטרס

במהלך החטיפה, נפוצו טענות שונות על דרישותיהם של שני החוטפים. לפי הממשלה הזמנית בטריפולי, השניים דרשו לאפשר לחמושים בבנגאזי, שנמצאת כמעט בשליטה מלאה של צבא לוב התומך בממשלה שבמזרח המדינה, לעזוב את שטחה דרך מעבר בטוח. לפי שר החוץ בממשלה הזמנית, הם דרשו להקים מפלגה התומכת במשנתו קדאפי ולקבל מקלט מדיני במלטה.

אחד החוטפים אמר לטלוויזיה הלובית כי הוא ראש מפלגת "אל-פתאח אל-ג'דיד" התומכת בקדאפי. לפי חבר בפרלמנט הלובי, שני החוטפים הם בשנות ה-20 לחייהם, והם משתייכים לקבוצה אתנית בשם טבו, היושבת בדרום לוב - המקום שממנו המריא המטוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מטוס "אפריקן איירווייס" שנחטף מלוב למלטה. 23 בדצמבר 2016. רויטרס
כוחות הביטחון המקומיים בסמוך למטוס החטוף/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully