וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסינותו של גטאס הוסרה רשמית; הח"כ התייצב לחקירה נוספת בלהב 433

לאחר שהסכים למהלך, הכריזה הכנסת על הסרת חסינותו של חבר הכנסת מהרשימה המשותפת החשוד בהברחת טלפונים לאסירים ביטחוניים. "אתמודד עם החשדות", אמר גטאס. אדלשטיין: "אסור לתת חסינות בידי מי שחשוד בסיוע לטרור"

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

הכנסת אישרה היום (חמישי) את הסרת חסינותו של ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), החשוד בהברחת טלפונים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות. גטאס הסכים למהלך מוקדם יותר היום, ולכן ההחלטה התקבלה ללא הצבעה במליאה. זמן קצר לאחר שהוסרה החסינות, הגיע חבר הכנסת לחקירה ביחידת המשטרה להב 433. בתחילת השבוע, נחקר גטאס באזהרה.

מוקדם יותר אמר גטאס, כשהודיע כי הוא מסכים להסיר את החסינות, כי "יתמודד עם החשדות". בהודעתו הפנה ביקורת כלפי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. לדבריו ביקש מנדלבליט "בצעד חריג וחסר תקדים שוועדת הכנסת תסיר את חסינותי בפני חיפוש ומעצר". לטענת גטאס, מנדלבליט "לא שש לעשות מעולם" דבר דומה בעניינו של חבר כנסת מכהן "גם בחמורות שבפרשות, שבהן חברי כנסת נחקרו ואף הורשעו בעבירות של שוחד, שחיתות, אונס ואף בחשדות חמורות בהרבה".

עוד בנושא:
ועדת הכנסת תומכת בהסרת חסינותו של גטאס: "תקדים בעל השלכות"
מעטפות מהמעיל ו-16 כרטיסי סים: כך הבריח ח"כ גטאס טלפונים לאסירי חמאס
ח"כ גטאס נחקר בלהב 433: "סוגיית האסירים הביטחוניים כאובה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אתמודד עם החשדות". גטאס עם סיום חקירתו בלהב 433, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

גטאס הוסיף כי "אין כל ספק שצעד קיצוני זה, תזמונו ואופיו תואמים לגלי הקול המתלהמים של חברי ועדת הכנסת שספק אם עיינו בבקשה, דבר המעלה חשש כבד לאיפה ואיפה בשיקול דעתו של היועמ"ש בעת שקיבל ההחלטה להגיש הבקשה". זאת, לדבריו, "על אף שהתייצבתי לחקירה ועניתי על כל השאלות של החוקרים ולאחר שהודעתי בבירור שאענה לכל פעולת חקירה חוקית ככל שיידרש ובכל עת. הדיון בוועדת הכנסת היה כצפוי מתלהם, פוליטי ולא ענייני, כך שאין בכוונתי לתת יד לאווירת ההסתה הפרועה נגדי להימשך".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אדלשטיין: "ח"כים, תפסו מקלדת או מיקרופון, הציבור מחכה"

"מובן מאליו כי חסינות במדינה דמוקרטית היא כלי חשוב ביותר לביצוע משימות. יחד עם זאת, אני מקבל בסיפוק את ההחלטה שנתקבלה אמש פה אחד", אמר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. "אסור לנו לאפשר פעילות עבריינית. באופן אישי, בימים האחרונים חסר לי עוד קול של מייצגי הציבור הערבי. אני מצפה לשמוע את נציגם. קולם לא נשמע. אני מפציר בעמיתי, תפסו מקלדת או מיקרופון ותגידו משהו לציבור שממתין למוצא פיכם".

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש (הליכוד), הוסיף: "הזמנו את ח"כ גטאס לדיון בוועדת הכנסת. גטאס בחר לא להיות בדיון ולא לשלוח אדם שייצג אותו. ההחלטות הללו אינן קלות, אולם ההחלטה הפעם אושרה פה אחד. גטאס ביקר אסירים השפוטים בגין רצח ועבירות ביטחון. בחקירה הוא טען שהוא לא ידע מה היה במעטפות. היועמ"ש אמר שהחקירה טרם הסתיימה אולם הוא ביקש מהכנסת ליטול את חסינותו לצורך מיצוי החקירה. אין בהחלטה האשמת מגזר שלם. ידע כל ח"כ שחסינותו לא תהווה כלי לפגיעה בדמוקרטיה".

יולי אדלשטיין יו"ר הכנסת. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"קולם של מייצגי הציבור הערבי לא נשמע". אדלשטיין/אתר רשמי, דוברות הכנסת

במכתב שהעביר אתמול מנדלבליט ליו"ר הכנסת אדלשטיין, הוא מסר עדכון מקיף בנוגע לפרטי החקירה, הכולל מידע על פגישותיו עם האסירים וליד דקה ובאסל בזרה. "בעקבות מידע מוקדם, אישרתי תיעוד בווידאו של מפגשיו של ח"כ גטאס עם שני האסירים", ציין.

לפי היועמ"ש, בתיעוד, נראה גטאס מעביר מעטפות שהיו בכיסי מעילו הפנימיים, שהכניס אותן אל מתחת למכנסיו. בחיפוש שערכו סוהרים על גופו, נמצאו 12 מכשירי טלפון סלולריים ו-16 כרטיסי סים. כמו כן, גטאס תועד כשהוא מעביר ניירות לאסירים, חרף האיסור על כך בנהלים.

על פי מכתבו של מנדלבליט, ח"כ גטאס הכחיש בתחילה את החשדות נגדו בחקירתו, אולם בהמשך אישר כי העביר את המעטפות "אך טען כי לא היה מודע לכך שהן הכילו טלפונים". כמו כן, הוא אישר כי העביר ניירות לדקה, אך טען כי מדובר ב"חומר פוליטי" של מפלגת בל"ד.

(עדכון ראשון: 16:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully