וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה דחיית עליית התאגיד; נתניהו: "אני נגד, נפתור את זה"

25.12.2016 / 13:45

הממשלה אישרה את התיקון לחוק השידור הציבורי ברקע הסערה סביב הקמתו. בוטלה האפשרות להקדים את תחילה שידורי התאגיד ל-1 בינואר, על אף שהצהיר כי הוא מוכן לפעול עוד קודם לכן. נתניהו ציין בהצבעה את המחלוקת בינו לבין כחלון, שתומך בהקמתו

צילום: בני בן סימון

הממשלה אישרה היום (ראשון) את התיקון לחוק תאגיד השידור הציבורי, ולפיו הפעלתו תחל ב-30 באפריל. במהלך הדיון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני נגד התאגיד, אך שר האוצר כרגע בעד – נמצא דרך לפתור זאת".

החוק הנוכחי קובע כי תאריך העלייה לשידור יהיה לא מאוחר מ-30 באפריל 2017, אך הותיר אפשרות לממשלה להקדים את התאריך לתחילת ינואר, בהתאם למוכנות התאגיד. התאגיד אמנם הצהיר על מוכנותו, אך לנוכח המשבר הפוליטי, סירב משרד התקשורת לאפשר את תחילת השידורים.

לקריאה נוספת:
שקד וארדן רבו בישיבה על הקיצוץ בתקציב – והשלימו: "זה קורה"
המדינה תקצץ יותר ממיליארד שקל למימון החרדים, עמונה ורשות השידור
יו"ר הקואליציה לנתניהו: העבר את ביטול התאגיד בישיבת הממשלה

הפגנת יוצרים נגד דחיית התאגיד 21.7.2016. ניב אהרונסון
מחאת אמנים נגד דחיית עליית שידורי התאגיד/ניב אהרונסון

שתי עתירות הוגשו לבג"ץ בשבועות האחרונים בדרישה לאפשר את התחלת הפעילות בינואר - של ארגון העיתונאים ושל חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני) ועו"ד אלדד יניב. בתשובה שנתנה המדינה לבג"ץ לפני שבועיים נמסר כי נתניהו וכחלון סיכמו לדחות את הקמת התאגיד לסוף אפריל. גורמים בקואליציה אמרו כי התאגיד לא הראה מוכנות לעלייה לשידור בינואר, ועל כן ישנה הסכמה לגבי דחיית העלייה לשידור.

בשבועות האחרונים פעל צוות מנכ"לים משותף לנתניהו וכחלון בניסיון להגיע לפשרה בין רצונו של נתניהו לסגור את התאגיד ולשקם את רשות השידור, וסירוב האוצר לממן את המהלך בשל עלותו התקציבית. עם זאת, למרות הערכות כי לבסוף יושגו ההסכמות בין נתניהו וכחלון עצמם, השניים טרם דנו בנושא באריכות, כך משאושר תקציב המדינה, הנושא צפוי לשוב לסדר יומם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully