וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גטאס הסכים להסרת חסינותו: "אתמודד עם החשדות"

22.12.2016 / 12:37

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, החשוד בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים, הסכים למהלך שעליו המליצה ועדת הכנסת ובכך ייתר את ההצבעה במליאה. "אין בכוונתי לתת יד לאווירת ההסתה"

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), החשוד בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים, הסכים היום (חמישי) להסיר את חסינותו. זאת אחרי המלצת ועדת הכנסת אתמול, שהתקבלה פה-אחד. ח"כ גטאס הודיע היום ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) וליו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש (הליכוד) כי הוא מסכים לכך, ולכן לא תתקיים הצבעה במליאה, שתתכנס רק להכרזה. אם תוסר חסינותו, המשטרה תוכל לעצור אותו.

"אתמודד עם החשדות", אמר גטאס, שביקר את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שלדבריו ביקש "בצעד חריג וחסר תקדים שוועדת הכנסת תסיר את חסינותי בפני חיפוש ומעצר, דבר שלא שש לעשות מעולם נגד חבר כנסת מכהן, גם בחמורות שבפרשות, שבהן חברי כנסת נחקרו ואף הורשעו בעבירות של שוחד, שחיתות, אונס ואף בחשדות חמורות בהרבה".

גטאס הוסיף כי "אין כל ספק שצעד קיצוני זה תזמונו ואופיו, תואמים לגלי הקול המתלהמים של חברי ועדת הכנסת שספק אם עיינו בבקשה, דבר המעלה חשש כבד לאיפה ואיפה בשיקול דעתו של היועמ"ש בעת שקיבל ההחלטה להגיש הבקשה". זאת, לדבריו, "על אף שהתייצבתי לחקירה ועניתי על כל השאלות של החוקרים ולאחר שהודעתי בבירור שאענה לכל פעולת חקירה חוקית ככל שיידרש ובכל עת. הדיון בוועדת הכנסת היה כצפוי מתלהם, פוליטי ולא ענייני, כך שאין בכוונתי לתת יד לאווירת ההסתה הפרועה נגדי להימשך".

עוד על פרשת גטאס
ועדת הכנסת תומכת בהסרת חסינותו של גטאס: "תקדים בעל השלכות"
מעטפות מהמעיל ו-16 כרטיסי סים: כך הבריח ח"כ גטאס טלפונים לאסירי חמאס
ח"כ גטאס נחקר בלהב 433: "סוגיית האסירים הביטחוניים כאובה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקף את היועמ"ש. ח"כ גטאס מגיע לחקירתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתב שהעביר אתמול מנדלבליט ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הוא מסר עדכון מקיף בנוגע לפרטי החקירה, הכולל מידע על פגישותיו עם האסירים וליד דקה ובאסל בזרה. "בעקבות מידע מוקדם, אישרתי תיעוד בווידאו של מפגשיו של ח"כ גטאס עם שני האסירים", ציין.

לפי היועמ"ש, בתיעוד, נראה גטאס מעביר מעטפות שהיו בכיסי מעילו הפנימיים, שהכניס אותן אל מתחת למכנסיו. בחיפוש שערכו סוהרים על גופו, נמצאו 12 מכשירי טלפון סלולריים ו-16 כרטיסי סים. כמו כן, גטאס תועד כשהוא מעביר ניירות לאסירים, חרף האיסור על כך בנהלים.

על פי מכתבו של מנדלבליט, ח"כ גטאס הכחיש בתחילה את החשדות נגדו בחקירתו, אולם בהמשך אישר כי העביר את המעטפות "אך טען כי לא היה מודע לכך שהן הכילו טלפונים". כמו כן, הוא אישר כי העביר ניירות לדקה, אך טען כי מדובר ב"חומר פוליטי" של מפלגת בל"ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully