וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדת המדינה: "פישר ומלכה היו שותים וויסקי ומדברים על חקירות"

22.12.2016 / 14:00

אחרי עיכובים רבים, תיק השחיתות הגיע לבית המשפט. מזכירתו לשעבר של עו"ד רונאל פישר העידה על הקשר בינו לבין פרקליטת מחוז ת"א לשעבר רות דוד וקצין המשטרה ערן מלכה. "ערן היה מגיע כשאין אף אחד במשרד, ומספר על חקירות". העדה ביקשה להפסיק את עדותה לאחר שחשה חולשה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

אחד מתיקי השחיתות הגדולים שניהלה המחלקה לחקירות שוטרים בשנים האחרונות נפתח הבוקר (חמישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. עדת המדינה בתיק הפלילי התייצבה על דוכן העדים ותעיד על הקשר בין הנאשמים עורך הדין רונאל פישר, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד וקצין המשטרה רב-פקד ערן מלכה, שהורשע כבר במסגרת הסכם עד מדינה ונושא עונש מאסר של שבע שנים.

"רות דוד הייתה כמו אימא עבורי", אמרה עדת המדינה בבית המשפט, "הכרתי אותה כי היא הייתה מיודדת עם רונאל, ואחר כך נכנסה להיות שותפה במשרד".

העדה סיפרה כי את מלכה הכירה לאחר תלונה שהוגשה ליחידת להב 433, בה היה חוקר. "תיאמתי פגישות בין רונאל לערן", סיפרה. "אחר כך היחסים התחילו להיות יותר חבריים, וערן היה מגיע בשעות הלילה, כשאין אף אחד במשרד כי הוא לא רצה שיראו אותו. הם היו שותקים וויסקי, ולאחר תקופה מסוימת הקשר התהדק וערן היה מספר לו על תיקים בעבודה".

עוד בוואלה! NEWS:
מזכ"ל הסתדרות המורים מואשם שאילץ עובדת לשלם על חופשותיו
פישר מגיב לראשונה להאשמות: "התביעה ניצלה לרעה את הפרשה שנקשרה בשמי"

ההגנה במשפט עו"ד פישר: חלק מהאישומים נועדו להכפיש שמו. רוני כנפו
רונאל פישר בבית המשפט, ביולי/רוני כנפו

עדת המדינה הבהירה כי "התכלית הייתה שרונאל יכין לקוחות לחקירות עתידיות. היינו יושבים בערב, ערן היה מעלה פרשה שהולכת להיחקר והיינו מחפשים אדם שישלח את הנחקר למשרד".

עדת המדינה סיפרה על האופן שבו פעלה שיטת העברת המידע ממלכה לפישר, שהועבר בדואר אלקטרוני. מלכה היה מיידע את ע' על קבלת החומר, והיא הייתה מדפיסה את המידע, מכניסה למגירה של פישר, ומוחקת את היסטוריית הגלישה. "את רונאל הייתי מעדכנת לאחר מכן, הייתי אומרת לו 'ערן שלח חומר".

ע' סיפרה כי פישר שוחח עמה על הקשר שנתווה בינו ובין האחים יוסף ואבא נחמיאס, בעלי חברת בנייה. היא תיארה שפישר צייר בפניה כאילו העברת המידע אליהם היא "מעשה טוב. רונאל צייר לי שאנשים לא צריכים לעבור את דיוני המעצרים", סיפרה ואז ביקשה לעצור את עדותה, ואמרה כי היא מרגישה חום וחולשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רות דוד, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
רות דוד, בבית המשפט בשנה שעברה/נועם מושקוביץ

עורכי הדין איתן פלג ואסף גולן, סנגוריו של יאיר ביטון, ביקשו שע' לא תתייחס לנושאים עליהם חל חיסיון עורך דין-לקוח, בכל הנוגע ליחסים בין ביטון לבין פישר. "אדם שנכנס למשרד עורכי דין לא אמור לחשוב שעורך הדין עבר עבירה", אמר עו"ד פלד. עו"ד נועם עוזיאל מהפרקליטות הגיב כי "לקוח שמקבל מידע שעומדים לעצור אותו יודע שזה לא שירות מקצועי, ולכן לא יכול לקבל חיסיון".

פישר הגיב לדברים במהלך הדיון ואמר כי "גם כשמעלים קורבן אדם, צריך להקפיד על כללי הטקס. מגיעה עובדת במשרד שלי, ואם היא תפר את החיסיון שלי מול ביטון, אני אהיה חשוף לתביעה. אני נוהג באיפוק, ומתאפק". פישר הוסיף כי "כדי שאוכל להשיב לאלון חסן ולא אהיה חשוף לתביעה, אני צריך ממנו היתר להפרת חיסיון עורך-דין לקוח, והוא מסרב בכל תוקף, וגם משמיץ אותי בתקשורת".

ערן מלכה, ערעור על גזר הדין לאחר הרשעתו, בימ"ש העליון. 9 במאי 2016. נועם מושקוביץ
ערן מלכה בבית המשפט, בשנה שעברה/נועם מושקוביץ

בתיק נוהלו הליכים מקדמיים רבים שעיכבו את פתיחתו. עורכי הדין של הנאשמים בתיק הגישו שורת בקשות הנוגעות לגילוי חומרי חקירה, שאלות הייצוג, מימון תמלולי הקלטות ועוד. חלק מהדיונים על חומרי החקירה בתיק עדיין מתנהלים וחלקם יתנהל במקביל לניהול התיק.

ע', עדת המדינה שתעיד היום, הייתה מזכירתו של פישר. בעדותה במשטרה סיפרה על הקשר בין הסניגור הפלילי המוכר לבין רב-פקד ערן מלכה, מהיחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בתוך יחידת להב 433. לפי עדותה, מלכה העביר מידע לפישר בתמורה לקבלת כסף.

בין היתר, נטען בכתב האישום כי המידע סייע לפישר ולרות דוד – שהפכה לאחר פרישתה לשותפתו של פישר – לפעול לסיכול החקירה בעניין הקבלן יאיר ביטון, שנגעה לקשר בינו לבין יצחק אברג'יל. השיטה הופעלה גם במקרים נוספים, כמו במקרה של שי ברס, מנכ"ל מע"צ לשעבר, הקבלנים האחים נחמיאס וגם במקרה של אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, שהביא להפללתו של פישר.

האישום נגד פישר: שוחד, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה

במאי 2015 הוגש כתב האישום המקורי בתיק, ומאז עבר מספר תיקונים. כיום, לאחר שהסתיימו מרבית ההליכים המקדמיים בתיק, צפוי התיק החשוב לצאת לדרך. עו"ד פישר ורב-פקד מלכה נאשמים בלקיחת שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד הואשמה בשיבוש הליכי משפט ובקבלת נכסים שהושגו בפשע.

גם נגד שי ברס, לשעבר מנכ"ל נתיבי ישראל, הקבלן יאיר ביטחון והאחים יוסף ואביב נחמיאס, בעלי חברת בנייה, הוגשו כתבי אישום בתיק.

(עדכון ראשון: 08:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully