וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה בסכנה: בג"ץ דורש שכל תושבי עמונה יתחייבו לפינוי מרצון

22.12.2016 / 0:10

בתשובת ביניים שהוציאו שופטי העליון לעתירת המדינה בבקשה לדחות את מועד הפינוי נטען כי על כל התושבים להסכים שלא ינקטו באלימות. בג"ץ הורה לתושבים למסור את תשובתם עד מחר בשעה 10:00 בבוקר

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן.

בית המשפט העליון פרסם אמש (רביעי) את תגובת הביניים לעתירת המדינה לבג"ץ לדחות את פינוי המאחז עמונה שבבנימין ב-45 יום וקבע כי על כל תושבי המקום להסכים לבקשה ולהתחייב שהפינוי יעבור ללא התנגדות ובדרכי שלום. "זאת, ככל שייקבע מועד נדחה על-ידי בית המשפט, ומבלי שיש בדבר משום הבעת דעה בשלב זה", לשון הפסיקה. על פי החלטת בג"ץ על התושבים להגיש עד מחר בשעה 10:00 בבוקר הצהרה "בלשון חד משמעית, כי הם מסכימים ומתחייבים כולם כאיש אחד לפינוי בדרכי שלום וללא עימות והתנגדות".

תושבי המאחז הצטרפו לעתירת המדינה בכמה קבוצות נפרדות, אותן ייצגו עורכי דין נפרדים. לא כל התושבים הביעו בבקשותיהם להצטרף לעתירה כוונה להתפנות ללא התנגדות ובהסכמה ולהימנע מאלימות. אחת הקבוצות טענה כי היענות לבקשת הדחייה תקל על סבלם של התושבים "הכרוך מטבעם של דברים בפינוי והריסת בתיהם".

תושבת אחרת טענה כי אי היענות לבקשת הדחייה תותיר משפחות רבות בהן עשרות ילדים ללא קורת גג לראשם "תוך פגיעה קשה ביותר בזכויותיהם לכבוד ולתנאי חיים מינימליים". זאת, לדבריה, "מול פגיעה מזערית, אם בכלל, בזכויותיהם של עותרים שמעולם לא עיבדו את חלקות המקרקעין הרלוונטיות, ורובם הם בחזקת 'נפקדים', קרי אינם נוכחים כלל בשטחי ה'אזור'".

עוד בוואלה! NEWS:
בבית קצב חוגגים: "משה רק רוצה להיות עם המשפחה ושיניחו לו"
הרשויות בגרמניה מציעות: מאה אלף אירו עבור מידע על המחבל
ח"כ מרגלית ליועמ"ש: בדוק אם חיל הים רכש ספינות מחברה לבנונית

מתפלל צופה על עמונה, 18 בדצמבר 2016. רויטרס
תביעה לפינוי בדרכי שלום. מתפלל על רקע בתי המאחז עמונה/רויטרס

מוקדם יותר הערב החלו טרקטורים של קבלן פרטי מטעם המועצה האזורית בנימין בעבודות להכנת הקרקע בחלקה מספר 38 הנכללת במתווה להעתקת בתי המאחז, אך נאלצו להפסיקן כעבור כמה שעות. העבודות בוצעו בניגוד להצהרת המדינה כי יש לדחות את מועד פינויו בשל הרצון למצוא פתרונות חלופיים לתושבים ובשל ההתנגדות שהוגשה נגד ההכרזה על החלקה כקרקע נטושה בידי הבעלים.

בתוך כך, הגישו לבג"ץ בעלי הקרקעות הפלסטינים, שעל אדמותיהם הוקם המאחז, התנגדות לבקשת המדינה לדחות את הפינוי, באמצעות עורכי הדין מיכאל ספרד ושלומי זכריה מתנועת "יש דין". בתגובת התנועה נכתב כי הבקשה, שהוגשה ארבעה ימים לפני המועד המקורי שנקבע בפסיקת בג"ץ לפינוי המאחז היא "שיאו של תהליך התפרקות משאריות מראית העין של שימור ערכים של שלטון החוק, שוויון, הגנה על הקניין והגינות".

לטענת עורכי הדין ספרד וזכריה, אין סיבה לדחות את מועד הפינוי. לדבריהם, "או שהמדינה אוחזת בפתרונות חלופיים וכפי שהודיעה פעמיים היא ערוכה לביצוע הפינוי, או שבנתה על דחייה ולא התכוננה לתרחיש שבמסגרתו תיאלץ לקיים את פסק הדין במועדו", כתבו. לדבריהם, אם אכן לא התכוננה המדינה לתרחיש האחרון הרי שמדובר בביזוי בית המשפט, ואילו אם היא אכן ערוכה לפנות את המאחז אין למעשה עילה לבקשת עיכוב הביצוע שהוגשה לבית המשפט העליון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עתירת תושבי עמונה לדחיית פינוי המאחז ותשובת בגץ. ספק 500
עתירת תושבי עמונה לדחיית פינוי המאחז ותשובת בגץ/ספק 500
עתירת תושבי עמונה לדחיית פינוי המאחז ותשובת בגץ. ספק 500
עתירת תושבי עמונה לדחיית פינוי המאחז ותשובת בגץ/ספק 500

(עדכון ראשון: 20:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully