וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה ברשויות המקומיות תסתיים מחר; הלימודים יתקיימו כסדרם

נציגי משרד האוצר והשלטון המקומי נפגשו במשך שעות כדי לפתור את המשבר, והגיעו להסכמה כי השביתה שהחלה היום תגיע לסיומה מחר. עקב כך, הלימודים בבתי הספר יתקיימו כסדרם ופעילות הרשויות המקומיות תשוב לסדרה

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן.

השביתה ברשויות המקומיות תסתיים מחר (חמישי) - כך סוכם בפגישה בין ראשי מרכז השלטון המקומי לבין נציגי משרד האוצר. הפגישה נערכה במשרדו של מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן בהשתתפות נציגים ממשרד האוצר והשלטון המקומי. יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, המכהן כראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות בירך בשעות הערב על ש"משרד האוצר ידון מחדש בתקציבים לרשויות המוחלשות", כדבריו, תוך התחייבות "לסיים את העניין לשביעות רצון שני הצדדים". בהודעה מטעמו מסר ביבס כי "שוב הוכחנו שכאשר אנחנו מאוחדים, רשויות איתנות ומוחלשות, גדולות וקטנות, יהודיות וערביות, מרכז ופריפריה, אנחנו חזקים בעמדותינו לטובת השלטון המקומי ותושבי המדינה בכלל".

הגורמים הגיעו להבנות על סיום השביתה באופן מיידי מתוך רצון למנוע את המשך הפגיעה באזרחים. כמו כן, סוכם כי עקב ההנחיה המשפטית שלא לבצע סיכומים תקציביים 24 שעות לפני ההצבעה על תקציב המדינה, יפגשו הצדדים ביום ראשון הקרוב במטרה לדון במחלוקות ולהגיע לפתרון לשביעות רצון כל הצדדים. במסגרת זו ייבחנו כלל האפשרויות, כולל הצעתו של יו"ר מרכז השלטון המקומי לשינוי הפריסה התקציבית של מענקי האיזון.

השביתה התקבלה ברגשות מעורבים בקרוב הורים רבים, שייחלו לביטולה, וילדים שפתחו את הבוקר בחיוך גדול הודות ליום החופש המפתיע שקיבלו. בתי הספר היסודיים אמנם לא נכללו בשביתה הבוקר, אך המאבטחים במוסדות, שמועסקים על ידי העירייה, כן שבתו - ובתי הספר לא היו יכולים להיפתח בלעדיהם.

מחוץ לבית הספר היסודי ע"ש אריאל שרון בחולון, אליו גם צמוד אשכול גנים עירוני, הצטבר משעות הבוקר תור ארוך של מכוניות, ובהן הורים רבים שקיוו כי הנהלת הגן ובתי הספר יסכימו לקלוט את ילדיהם ביום השביתה. אבי, עובד עיריית חולון ואב לילד בן שבע, הגיב בזעם לשלט שנתלה על השער המרכזי על ידי הנהלת בית הספר, ובו נכתב: "אין מאבטחים, אין לימודים, יש שביתה". לדבריו, מדובר ב"סיטואציה הזויה".

עוד בוואלה! NEWS:
בבית קצב חוגגים: "משה רק רוצה להיות עם המשפחה ושיניחו לו"
חלקה במחלוקת: טרקטורים החלו בעבודות בעמונה - ואולצו להפסיק
הרשויות בגרמניה מציעות: מאה אלף אירו עבור מידע על המחבל

שערי אשכול הגנים העירוניים נעול עקב השביתה. חולון, 21 בדצמבר 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
"סיטואציה הזויה". הגן הסגור בחולון/מערכת וואלה!, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

הוא הסביר כי "השביתה מוצדקת. לבי עם הרשויות, אני חלק מהם, אבל מה נעשה עם הילדים שלא יכולים להסתדר לבד בבית?". אבי הוסיף: "בית הספר והמורים הם גם השמרטפים שלהם לאורך היום. על זה אף אחד לא באמת חשב, מה הם רוצים מאיתנו?".

הוא עוד סיפר כי רעייתו לקחה יום חופש מהעבודה, כדי לשמור על הילד. כך גם הורים רבים שנאלצו במפתיע להחסיר ימי עבודה כדי להיות עם ילדיהם במהלך היום. בכמה ערים במרכז הארץ הורים אף החליפו את הסייעים בכמה מגני הילדים, ששבתו גם הם במחאה על קיצוץ מענקי האיזון לרשויות המוחלשות, כדי לאפשר את הפעלת הגן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בית ספר אריאל שרון בחולון, 21 בדצמבר 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
"אין לימודים". השלט בשער ביה"ס בחולון/מערכת וואלה!, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

אם נוספת, עובדת בגן הילדים העירוני, הסתפקה בקביעה כי "השביתה הזויה", והוסיפה: "הייתי רוצה להגיד מה אני חושבת, אבל אני חוששת לעבודתי. אני רק יכולה לומר שהפעם אנחנו עם ראשי הרשויות". לדבריה, "אנחנו מבינים שלא היה מנוס מהשביתה הזאת, צריך להבין שברגע שחותכים תקציב פוגעים גם בילדים שלנו - ואני כבר לא מדברת על הזבל שעובדי התברואה לא פינו מהבניין שלנו כבר שלושה ימים. אין בעיה שיש שביתה, אבל לפחות שיגיעו לפנות את הזבל".

שתי תלמידות כיתה ה' בבית הספר "אורט" בחולון, הגיבו בשמחה ליום החופש שנחת עליהן. "באיזה כיף התעוררתי הבוקר, רצתי לאבא ושאלתי אותו אם יש או אין בית ספר היום", סיפרה אחת מהן, שהוסיפה כי "כל המתח הזה אם תהיה שביתה או לא, לא עשה לי טוב". כשנשאלה בנוגע לתכניות שלה ליום החופש, אמרה: "היום הולכים לעשות יום כיף בקניון חולון".

(עדכון ראשון: 13:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully