וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעטפות מהמעיל ו-16 כרטיסי סים: כך הבריח ח"כ גטאס טלפונים לאסירי חמאס

היועמ"ש העביר ליו"ר ועדת הכנסת מכתב, שבו ביקש לכנס דיון בהסרת חסינותו של הח"כ מהרשימה המשותפת, החשוד שהבריח טלפונים לאסירים ביטחוניים. במכתב נחשפה דרך פעולתו של הח"כ - שלב אחר שלב. לחוקרים אמר: "העברתי חומר פוליטי". היום: ועדת הכנסת תדון בהסרת חסינותו

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

ועדת הכנסת תתכנס היום (רביעי) לדיון בהסרת חסינותו של חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת), שנחקר באזהרה ביחידת המשטרה להב 433 בחשד להברחת טלפונים לאסירים ביטחוניים פלסטינים במהלך פגישות בכלא קציעות. הדיון כונס על ידי יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש (הליכוד), על פי בקשתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

במכתב שהעביר הבוקר מנדלבליט ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הוא מסר עדכון מקיף בנוגע לפרטי החקירה, הכולל מידע על פגישותיו עם האסירים וליד דקה ובאסל בזרה. "בעקבות מידע מוקדם, אישרתי תיעוד בווידאו של מפגשיו של ח"כ גטאס עם שני האסירים", ציין.

לפי היועמ"ש, בתיעוד, נראה גטאס מעביר מעטפות שהיו בכיסי מעילו הפנימיים, שהכניס אותן אל מתחת למכנסיו. בחיפוש שערכו סוהרים על גופו, נמצאו 12 מכשירי טלפון סלולריים ו-16 כרטיסי סים. כמו כן, גטאס תועד כשהוא מעביר ניירות לאסירים, חרף האיסור על כך בנהלים.

על פי מכתבו של מנדלבליט, ח"כ גטאס הכחיש בתחילה את החשדות נגדו בחקירתו, אולם בהמשך אישר כי העביר את המעטפות "אך טען כי לא היה מודע לכך שהן הכילו טלפונים". כמו כן, הוא אישר כי העביר ניירות לדקה, אך טען כי מדובר ב"חומר פוליטי" של מפלגת בל"ד.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ גטאס נחקר בלהב 433: "סוגיית האסירים הביטחוניים כאובה"
ברקע החשד נגד גטאס: ייאסרו ביקורי ח"כים עם אסירים ביטחוניים
הערכת שב"כ מ-2012: הרוצח שעמו נפגש גטאס בקשר עם גורמי טרור

גטאס נכנס לחקירה בלהב 433: "ההר יוליד עכבר". יותם רונן
"ההר יוליד עכבר". גטאס, אתמול/יותם רונן

הסרת חסינותו הפרלמנטרית של גטאס, אם תאושר, תאפשר את מעצרו של חבר הכנסת, כמו גם תתיר לחוקרי המשטרה לבצע חיפוש בביתו, למשל, במסגרת החקירה. ח"כ קיש מסר הבוקר כי "אקיים דיון ענייני ולא מתלהם. המשמעויות כבדות ונתייחס לכך בהתאם". לאחר הדיון בוועדה, הנושא יעבור לאישור מליאת הכנסת.

ח"כ אורן חזן (הליכוד) אמר היום כי הוא "חושש שחברי הרשימה המשותפת יעברו מ'טרור מילולי' למעשים ויפגעו בח"כים מהימין". לדבריו, "אני חושש לחיי, ועוד יותר לחיי ראש הממשלה".

"בעולם מלא במתנקשים ומחבלים - וראינו מה קרה בטורקיה - עלינו להפסיק עם הפוליטיקלי קורקט ולדרוש כי חברי הכנסת של הרשימה הפלסטינית המשותפת יעברו בדיקה ביטחונית בכניסה לכנסת", הוסיף חבר הכנסת. "לא ייתכן כי מי שמשמיעים טרור מילולי יעמדו במליאה מטר מראש הממשלה כאשר שום דבר לא חוצץ ביניהם". הוא הוסיף: "מי יכול לדעת איזה מחשבות זדוניות רצות להם בראש".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"דיון פוליטי שתוצאותיו ידועות מראש"

גטאס הגיב לדיון הצפוי בוועדת הכנסת, ומסר כי "ההזמנה התקבלה אצלי רק כשעתיים לפני הדיון, ובטרם ראיתי את בקשת היועץ המשפטי לממשלה ואת נימוקיה". לדבריו, "מדובר בהליך לא סביר, לפיו נקבע דיון בבקשה בטרם ניתנו הזדמנות נאותה וזמן סביר לעיין בה וללמוד את נימוקיה".

"מתחילת הפרשה, המשטרה ורשויות אכיפת החוק רומסות את זכויותיי ומונעות ממני ניהול הליך הוגן ומכובד, על ידי הדלפת פרטי החשדות באופן לא הוגן ומגמתי שאיפשר לכלי התקשורת ולפוליטיקאים להחל במסע רדיפה, בבית משפט שדה שנוהל נגדי", הוסיף הח"כ החשוד, שטען כי המשטרה "ניהלה את הפרשה באמצעות כלי התקשורת ובאמצעות מתן אפשרות להכפשות, תוך פגיעה בכבודי ובזכותי להליך הוגן".

כמו כן, גטאס מסר בתגובתו הרשמית שהועברה לח"כ קיש וליועץ המשפטי לכנסת איל ינון כי לא יגיע לדיון בוועדת הכנסת. לטענתו, "לאור התנהלות רשויות אכיפת החוק וועדת הכנסת, ולאור זאת שאני מודע לעובדה שהדיון שיתקיים היום אינו אלא דיון פוליטי שתוצאותיו ידועות מראש, אני מודיע כי לא אתייצב לדיון".

חבר הכנסת אורן חזן וחברת הכנסת ענת ברקו, מליאת הכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"מחשבות זדוניות". חזן/נועם מושקוביץ

אתמול אמר ח"כ גטאס עם כניסתו לחקירה: "אצא בראש מורם, ההר יוליד עכבר". מחוץ למשרדי היחידה המתינו לו כמה עשרות פעילי בל"ד, ח"כ חנין זועבי וח"כ ג'מאל זחאלקה. לאחר חקירתו, הדגיש ח"כ גטאס כי הוא לא עבר כל עבירה הקשורה לביטחון המדינה או אזרחיה, כפי שנטען, ומעולם לא הייתה לו כוונה לעשות כן. לדבריו, הוא השיב לכל שאלות החוקרים.

"ביקוריי אצל האסירים הם במסגרת פעילות הומניטרית ומוסרית בסוגיית האסירים שלה אני מחויב ממניעים מוסריים צודקים", אמר, "סוגיית האסירים היא סוגיה כאובה וקשה מנשוא. האסירים סובלים מתנאים קשים וטיפול בנושא זה הוא במסגרת תפקידי הציבורי והפרלמנטרי ואני מטפל בו באחריות. אין לי מה להסתיר, אני נכנס ויוצא בראש מורם".

בעקבות החשדות נגד ח"כ גאטס, קבעה אתמול ועדת הכנסת כי יש לאסור ביקורים של חברי כנסת עם אסירים ביטחוניים בבתי הכלא בישראל. ההחלטה המחייבת התקבלה ברוב של 12 חברי כנסת. ח"כ אורן חזן (הליכוד) נמנע וח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) הצביעה נגד. לפי ההחלטה, בביקורים אלו יש "גיבוי ועידוד לאותם אסירים, למעשיהם ולשולחיהם".

(עדכון ראשון: 10:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully