וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באסל גטאס מבריח פלאפונים למחבלים? זאת אשמתנו

אליחי בן-ישי

21.12.2016 / 8:44

התמיכה הישראלית ברעיון שתי המדינות נותנת תקווה למאבק של המחבלים נגדנו. מבחינתו של גטאס, המחבלים הם הקורבן, ולכן זה נותן לגיטימציה לפיגועים. אולי הגיע הזמן, למען כל תושבי מדינת ישראל, כולל אזרחיה הערבים, להוציא את הגורמים הקיצוניים מהכנסת. דעה

ח"כ באסל גטאס באולפן וואלה!NEWS, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
מופתעים מההתנהגות שלו? כנראה שלא שמתם לב למה שהוא אומר כל הזמן. ח"כ באסל גטאס/ראובן קסטרו

חבר הכנסת באסל גטאס הודה שהוא הבריח פלאפונים למחבלים בכלא – הופתעתם? אני לא. לפני כשנתיים וחצי השתתפתי בדיון שנערך בוועדת הפנים של הכנסת בנוגע לפעימה הרביעית של שחרור המחבלים שישראל תכננה לשחרר כחלק מחבילת ה"מחוות" לאבו מאזן- יו"ר הרשות הפלסטינאית.

תוך כדי דבריי, נכנס לחדר הוועדה חבר הכנסת גטאס והחל לשפוך פנינים מפיו, ולהלן מספר ציטוטים: "אני בעד שחרורם של 107 האנשים האלה, שיושבים 17 שנה והיו אמורים להשתחרר כבר באוסלו", "טרוריסטים ישבו בראשות ממשלת ישראל, מנחם בגין ויצחק שמיר הוגדרו כטרוריסטים", "אנחנו הקורבן, מי שקורבן זה מי שאין לו מולדת ומדינה עצמאית", "אני בעד מאבק לשחרור של העם הערבי הפלסטיני וכינון מדינה עצמאית", "אם אתם בעד שלום, מה אתם עושים בתוך ההתנחלויות?", ועוד.

ישנו קו אחיד וברור השזור בין הציטוטים הנבחרים של חה"כ גטאס, קו הנותן לגיטימציה לפיגועים המתבצעים כנגד תושבי ישראל: הפלסטינים הם הקורבן ומשכך המחבלים שנושאים את "נס המאבק" היו צריכים כבר להשתחרר, ההתנחלויות הינם המכשול המונע את השלום (קרי- יושבי ההתנחלויות הם האשמים בפיגועים המתבצעים כנגדם), ראשי ממשלות ישראל לשעבר הינם טרוריסטים, וה"מאבק" במתנחלים, ביהודים ובישראל יהיה תמיד, אבל תמיד צודק. עדיין מופתעים?

עם פטירתו של נשיא המדינה שמעון פרס, הצהיר חבר הכנסת גטאס כי "הדם שלנו מכסה אותו מכף רגל ועד ראש", ובפגישה שערכו חברי רשימת בל"ד עם משפחות מחבלים עמדו חברי הכנסת בדקת דומיה "למען נשמות השהידים".

מבינים למה אני כל כך לא מופתע מכך שחה"כ גטאס הבריח פלאפונים לרוצחים עם דם על הידיים היושבים בכלא? זוהי משנתו הפומבית והמוצהרת. בעיניו ובעיני חברי מפלגתו- הרוצחים אינם מחבלים עם דם על הידיים, אלא לוחמים הנלחמים על חירותם במאבק צודק, כנגד הטרוריסטים האמיתיים תושבי ישראל וההתנחלויות.

נראה שהגיע הזמן להניח את הדברים על השולחן - חברי הרשימה המשותפת, תומכים בגלוי ומשקיעים את רוב זמנם בתמיכה ובעידוד של המאבק של אויבינו בנו. ואולי למען כל תושבי מדינת ישראל (כולל אזרחיה הערבים), כדאי לחשוב סוף סוף על הוצאה של הגורמים הערבים הטרוריסטים והאנטי ציונים מהכנסת, ועל הכנסה של גורמים שידאגו לצרכים האמיתיים של אוכלוסיה זו.

התמיכה החוזרת ונשנית של ישראל בפיתרון שתי המדינות נראית אם כן כצעד תמוה במקרה הטוב: מדינת ישראל נותנת תקווה דה פקטו למאבק של המחבלים נגדנו - שכן ישראל עצמה הופכת את הפלסטינים לקורבן שנאבק מאבק צודק על חירותו ועל זכותו למולדת, או כדברי חה"כ גטאס "אנחנו הקורבן, מי שקורבן זה מי שאין לו מולדת ומדינה עצמאית"

אליחי בן-ישי הוא אחיה של רות פוגל שנרצחה בטבח באיתמר

  • עוד באותו נושא:
  • באסל גטאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully