וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בברלין: "המחבל נשמע לקריאותינו"

דב גיל-הר, שליח וואלה! NEWS לברלין

20.12.2016 / 21:24

הארגון הקיצוני הודיע כי "חייל של 'המדינה האסלאמית' ערך את הפעולה כתגובה לקריאות לפגיעה באזרחי מדינות הקואליציה". במקביל, מבקש המקלט שנעצר בחשד שדרס למוות 12 איש שוחרר, ולפי גורם ביטחוני "אנחנו לחלוטין בעלטה, די ברור שמישהו מסתובב חופשי"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל הערב (שלישי) אחריות על מתקפת הטרור בברלין, שבה נדרסו למוות 12 בני אדם בשוק חג המולד בעיר. "מבצע פעולת הדריסה בברלין הוא חיל של 'המדינה האסלאמית'", מכתב בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות של הארגון, "אעמאק". "הוא ערך את הפעולה כתגובה לקריאות לפגיעה באזרחי מדינות הקואליציה הבינלאומית"

מוקדם יותר הערב שוחרר מבקש המקלט הפקיסטני שנעצר בחשד שהוציא לפועל את המתקפה, ובשעה זו נעשים חיפושים אחר המחבל, שככל הנראה חמוש באקדח. שר הפנים של גרמניה, תומס דה מזייר, אמר כי לחוקרים יש כמה כיווני חקירה. "שמענו על קבלת האחריות של דאעש, שהוא למעשה חבורה של טרוריסטים", אמר דה מזייר לרשת ARD הגרמנית. "יש כמה כיווני חקירה. אף אחד לא ינוח עד שהמחבל או המחבלים ייתפסו".


עוד כתבות בנושא:
ישראלי מאושפז במצב קשה בברלין, רעייתו נעדרת: "מקווים לאתרה בחיים"
משירי החג לאבל מאופק: כך הפכו ימי החג של ברלין לשדה מוקשים
התובע הכללי בגרמניה: "ייתכן שלא עצרנו את המחבל מברלין"

המשאית עימה בוצע פיגוע הדריסה בברלין מובלת מזירת הפיגוע, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
"היה צריך להיות מרחץ דמים". המשאית שבה נעשה שימוש בפיגוע/רויטרס

מנגד, גורם ביטחוני בגרמניה אמר כי קיים חוסר הוודאות בקרב כוחות הביטחון בנוגע לזהות המפגע. "כוחות הביטחון אובדי עצות לחלוטין", אמר והוסיף: "הם לא יודעים כלום על מה שהתרחש. כנראה שחזרנו לנקודת האפס ואנו לחלוטין בעלטה בכל הנוגע לזהות המחבל או המחבלים. די ברור כי מישהו עדיין מסתובב חופשי".

הגורם הבהיר כי לא היה דם על הבגדים של העצור ששוחרר, "למרות שהיה צריך להיות מרחץ דמים בזירה". עוד הוא ציין כי ייתכן שהיו שני מחבלים. נוסף לדבריו של הגורם הביטחוני, כתב העיתון "די וולט", שדיווח לראשונה על הספק של המשטרה לכך שהמחבל נמצא בידם, אמר: "החוקרים אבודים לחלוטין. למשטרה אין מושג אחר מי הם מחפשים". לדבריו, "תחושת ההקלה על כך שהם תפסו את המפגע התחלפה בחוסר אונים. זה כמו למצוא מחט בערימה של שחת. אין להם כלי נשק ולא ד-נ-א".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
עצרת זיכרון לנרצחי הפיגוע בברלין, 20 בדצמבר 2016. יניב דורנבוש, מערכת וואלה!
עצרת לזכר נפגעיי המתקפה, היום/מערכת וואלה!, יניב דורנבוש

בתוך כך, העיתון "דר שפיגל" דיווח כי נהג המשאית, שרכבו ככל הנראה נגנב על ידי המחבל שירה בו למוות, נהרג מכדור בודד שנורה לראשו מאקדח קטן, וכבר לא היה בין החיים בעת שהמשאית פרצה לתוך השוק. עוד דיווח העיתון כי המחבל נסע סביב השוק לפני שפגע בו, ככל הנראה על מנת לאתר את המקום הפגיע ביותר.

העיתון אף דיווח כי המחבל יצא מהמשאית, ועד ראייה החל לרדוף אחריו אך איבד אותו ב"טירגארטן " – הפארק הגדול של העיר. העצור הפקיסטני נעצר לאחר קבלת מידע מאותו עד ראייה.

זירת פיגוע הדריסה בשוק חג מולד בברלין בבוקר שאחריי, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
"המחבל נמלט לפארק". זירת הפיגוע, היום/רויטרס
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל באתר זיכרון בעקבות הפיגוע בברלין. 20 בדצמבר 2016. AP
אנגלה מרקל מניחה זר בזירת הפיגוע, היום/AP

מוקדם יותר אמר פרשן רשת RTL, לוטן קלר, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי אם הפיגוע בברלין הוא אכן יוזמה של איש "המדינה האסלאמית" (דאעש), "הרי שמדובר בהתגשמות הסיוט הכי גדול של הממשל". לדבריו, "החשש הגדול ביותר היה שאחד מהפליטים הרבים שהגיעו לגרמניה יבצע פיגוע שכזה".

הולגר מונכ, מפקד המשטרה של גרמניה, אמר כי על הרשויות להיערך לקראת מתקפות נוספות, הדומות לזו שאירעה אתמול. מונכ ציין כי עשויים להיות "חקיינים" שינסו להוציא לפועל פיגועים בדפוס פעולה דומה. ראש המשטרה העירונית אמר כי בימים הקרובים תוגבר הכוננות בעיר ואף יוקמו מחסומים ברחובות. האחראי על ביטחון הפנים בעיריית ברלין הוסיף כי חגיגות השנה החדשה ייערכו כמתוכנן, אך ייבחנו הצעדים הביטחוניים.

אתר זיכרון לקורבנות הפיגוע בברלין, גרמניה. 20 בדצמבר 2016. AP
זרי זיכרון בזירת הפיגוע, היום/AP
שוק חג המולד בברלין בבוקר שאחריי פיגוע הדריסה, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
שוק חג המולד ברלין, היום/רויטרס

24 בני אדם שנפגעו במתקפה מאושפזים עדיין בבתי החולים, 18 מהם באורח קשה. בין הפצועים נמצא אזרח ישראלי. אשתו עדין נעדרת, ובמשרד החוץ נעשים מאמצים כדי להבין מה עלה בגורלה.

"אנחנו עושים מאמצים רבים על מנת לאתר את האישה", אמר שגריר ישראל בגרמניה יעקב הדס. "רוב הפצועים באירוע עדיין לא זוהו וזה נותן לנו תקווה. אני מקווה שהתקווה הזו תתממש ושנמצא אותה. אנחנו בודקים את כל האפשרויות בתקווה לשלול גם את האפשרות הגרועה ביותר".

"מאז אתמול בערב אנחנו עוברים בין בתי חולים ולצערנו אנחנו מורגלים באירועים כאלה", הוסיף הדס. "כבר אמש יצאנו מנקודת הנחה שיהיו באירוע ישראלים, ולאחר שהצלחנו לאתר מספר מנותקי קשר, נותרנו עם הזוג הזה בלבד".

(עדכון ראשון: 20:05)

המשאית עמה בוצע פיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין נגררת מהזירה, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת המתקפה, היום/רויטרס
זירת פיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין, 20 בדצמבר 2016. AP
המשאית שפרצה לשוק, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully