וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרנסה? שיתפללו": עיריית י-ם מימנה כנס נגד לימודים אקדמיים

20.12.2016 / 16:52

הכנס שנועד לעודד נערות חרדיות להמשיך בסמינרים ולא לרכוש השכלה גבוהה, מומן ב-200 אלף שקל של העירייה. הרב משה הלל הירש: "תואר ראשון מביא תואר שני – וזה מביא את החורבן". העירייה: "התנאי להשתתפותינו היה איסור הצהרות נגד האקדמיה"

מתחם החרגול, רובע ז', אשדוד, מאי 2015. ניב אהרונסון
"מקומה של בת ישראל בבית יעקב בלבד"/ניב אהרונסון

אלפי נערות חרדיות השתתפו בצהריים (שלישי) בכנס נגד לימודים אקדמיים בהיכל ארנה בירושלים – שמומן בסכום של 200 אלף שקל על ידי העירייה. מדובר באירוע שנתי שהשנה נועד לעודד את הנערות החרדיות להמשיך בסמינרים החרדיים, ומארגניו, המזוהים עם הרוב החרדי-ליטאי, ערכו אותו על רקע עלייה משמעותית של חרדים וחרדיות הפונים ללימודים במוסדות אקדמיים. בכינוס הקרינו וידאו של המנהיג החרדי הבכיר, הרב אהרן שטיינמן בן ה-103, שברך את הבנות "שיזכו לזיווג טוב" והבטיח ש"כסף לא יחסר". גם הרב חיים קנייבסקי, מהבכירים במגזר החרדי, הבהיר, כי אסור ללכת לאקדמיה גם לא לצרכי פרנסה. "פרנסה? שיתפללו", אמר.

בכנס התקבלו החלטות שלפיהן יש "להיזהר ולהישמר מכל הפיתויים של האקדמיה, גם החרדיות. אין מקומה של בת ישראל שם, מקומה של בת ישראל בבית יעקב בלבד. לא יכירו בתארים אקדמאים בדרגת שכר, אין להיבחן באופן עצמאי ואין ללמוד לימודים אלו דרך תקשורת מקוונת. אין להתפתות בגלל פרנסה ופיקוח, החובה לשמור את פח השמן הטהור ללא תערובת זרה, ומנהלי הסמינרים ינסו למצוא פתרונות ללא אקדמיה".

הרב משה הלל הירש, מראשי הישיבות המובילים במגזר החרדי, הסביר את הטיעונים נגד לימודים אקדמיים: "תואר ראשון מביא תואר שני וזה מביא את החורבן ממש, ואם יבוא איזה אבא או איזה בעל, ויגיד: 'אני מכיר את בתי, אני מכיר את אשתי, זה לא יקרה, היא חזקה', הוא נגוע. כל בת שיוצאת לעבודה היא נפגשת עם חילונים ויש יצר הרע גדול מאוד. רואים כמה בנות שיצאו פתאום, וצורת הלבוש משתנה, צורת הדיבור משתנה, היא מתרגלת לדבר כמו שהם מדברים ובת של בית יעקב לא צריכה להתנהג ככה. צריכים להתבדל מהם, לומר אני לא מכם ומה שנותן לה את הכוח לא להיכנע להם, להיות שונה מהם".

עיריית ירושלים: "אישרנו את המרצים"

עו"ד יוסי חביליו, לשעבר היועץ המשפטי בעיריית ירושלים, מתח ביקורת על המימון שהעניקה העירייה לכנס. "עיריית ירושלים צריכה לפעול הפוך", אמר חביליו, "דווקא לעודד נשים חרדיות - וגם גברים - ללמוד לימודים אקדמיים כדי שיוכלו להשתלב בשוק העבודה. פנינו היום לעירייה במכתב דחוף בדרישה שלא להעביר את הכספים ואם לא ניענה אנו מתכוונים להגיש עתירה לבית המשפט בעניין".

מעיריית ירושלים נמסר: "העירייה התנתה את השתתפותה הכספית באישור מראש של רשימת המרצים והדורשים בכנס ובתנאי שלא יינשאו הצהרות נגד האקדמיה. לאור הפרסומים בתקשורת ודיווחים על הנאמר בכנס, פנה היועץ המשפטי של העירייה לגורמי ההפקה של הכנס וביקש הבהרות באשר לדיווחים אלו. לאחר קבלת ההבהרות ייבחן היועץ המשפטי את הנושא ועל פי הבדיקה יוחלט אם יועבר התקציב לכנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully