וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב דרשה תקציב לחגיגות ה-70 למדינה; נתניהו: "נגייס תרומות"

20.12.2016 / 16:44

ראש הממשלה הבטיח לשרת התרבות כי יערוב אישית לגיוס הכספים וציין כי גם "חלק מוסדות ריבוניים במדינה נבנו מכספי תורמים". רגב: "מדינה צריכה להוקיר את יום עצמאותה, אגיש הצעה לממשלה"

צילום: ערוץ הכנסת

(בווידאו: נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, בשבוע שעבר)

על רקע הדיונים בתקציב הדו-שנתי, שמסעירים את הקואליציה והכנסת לקראת אישורו בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת לקראת סוף השבוע, בממשלה מתחילים להיערך לחגיגות ה-70 להקמת המדינה, שיצוינו בעוד כשנה וחצי. כעת מסתמן כי החגיגות לא יתוקצבו על ידי המדינה, אלא על ידי גיוס תרומות חיצוניות.

במהלך ישיבת הממשלה המרתונית שהתקיימה ביום ראשון, שבה אישרו השרים את הקיצוץ הרוחבי הנדרש במשרדיהם במסגרת התקציב הדו-שנתי, דרשה שרת התרבות והספורט מירי רגב סעיף תקציבי להקמת מנהלת מיוחדת שתהיה אחראית על האירועים. משנענתה בשלילה, פנתה רגב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שהשיב לה: "מה את רוצה מכחלון? לכי לגייס תרומות". רגב התלוננה ש"זו בושה וחרפה שהמדינה צריכה לגייס תרומות בשביל זה", ואילו נתניהו השיב: "גם בית המשפט העליון וגם כנסת ישראל, מוסדות ריבוניים במדינה, נבנו מכספי תורמים".

בהמשך, נתניהו אף אמר לרגב כי הוא ערב לכך שהתרומות יגויסו. "אתה תהיה הפרזנטור?", רגב שאלה, ונתניהו השיב בחיוב ואמר לרגב להגיש הצעת מחליטים לממשלה בנושא, זאת כדי לקבל אישור חוקי מהיועץ המשפטי לממשלה לגייס תרומות למען המטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
הדרך להבטיח אישור התקציב: מיליונים הועברו לח"כים למען מטרותיהם
כחלון תקף את לפיד במליאה: "נכשלת, תמשיך לטייל בעולם"
הנוסח רוכך - הענישה הוחמרה: זו הגרסה החדשה של "חוק המואזין"

ח"כ מירי רגב, ישיבת ממשלה, 10 ביולי 2016. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
"מודה לנתניהו שהתערב במחלוקת ביני ובין האוצר". רגב/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

לשם השוואה, חגיגות ה-60 למדינה, שנערכו לפני כעשור, תוקצבו בכמאה מיליון שקלים. רגב דרשה 40 מיליון שקלים להנעת התהליך והקמת המנהלת ועוד 30 עד 60 מיליון שקלים לקיום כלל האירועים. בסך הכול, מדובר בסכום כולל של 70 עד מאה מיליון שקלים. אם לוקחים בחשבון את ההתייקרות במשק בעשור האחרון, התקציב שיופנה לחגיגות ה-70 נמוך יותר. בלשכתה של רגב אישרו את הפרטים, והיא מסרה בתגובה כי היא "מודה לראש הממשלה שהתערב במחלוקת שהייתה ביני לבין האוצר ולקח על עצמו את גיוס התרומות לאירועי ה-70 למדינת ישראל".

רגב הוסיפה כי בכל זאת, היא מאמינה שהאירועים צריכים להיות ממומנים מתקציב המדינה "בצורה ראויה ומכובדת". "מדינה צריכה להוקיר ולחגוג את ציוני הדרך שלה כראוי ובוודאי שאת יום עצמאותה. לאחר קבלת האישור המשפטי כנדרש, אגיש בעוד שבועיים בישיבת הממשלה את הצעת המחליטים לעניין", אמרה. יצוין כי באוגוסט האחרון, כשהתקציב הדו-שנתי אושר בממשלה, רגב השיגה תוספת דרמטית של 455 מיליון שקלים למשרדה, ובכך הביאה את תקציב המשרד לסכום הגדול ביותר אי פעם. הסכום מיועד להגדלת התמיכה במוסדות התרבות, ובכלל זה מוסדות התרבות בפריפריה, תרבות ערבית ותרבות חרדית, הגדלת הפעילות של גופים לבעלי צרכים מיוחדים ותמיכה במוסדות תרבות בירושלים.

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 18 בספטמבר 2016. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
התקציב שביקשה רגב נמוך מזה שהוקצה לחגיגות ה-60. תניהו/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

ביממה האחרונה געשה האופוזיציה סביב חלוקת הכספים לחברי כנסת מהקואליציה היושבים בצמתים מכריעים לצורך העברת התקציב. משרד האוצר הניח אתמול על שולחן ועדת הכספים את פירוט חלוקת הכספים על פי ההסכמים שהושגו עם תשעה חברי כנסת מהקואליציה. סך הכספים מוערך בכ-250 עד 300 מיליון שקלים המועברים לתמיכה במוסדות דת, חינוך, רווחה ופריפריה.

כך לדוגמה, לח"כ מיקי זוהר (הליכוד), מרכז הסיעה בוועדת הכספים, הובטחו כ-40 מיליון שקלים בשנתיים הקרובות, שלפי הפירוט יוקצו בין היתר לפרויקטים של תרבות וזהות יהודית, קידום ילדים ונוער בלוד ושימור אתרים. חברי הכנסת נאוה בוקר ואורן חזן (הליכוד), גם הם חברים בוועדה, קיבלו עשרה מיליון שקלים כל אחד, מתוכם שישה מיליון שקלים יועברו לבקשת בוקר למטרת "ניקוז כנרת". גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הסכים ברגע האחרון עם האוצר על העברת 50 מיליון שקלים למשרד השיכון לצורך אבטחת בתי יהודיים במזרח ירושלים. יו"ר ועדת הכספים משה גפני ויו"ר הקואליציה דוד ביטן קיבלו שניהם כ-40 מיליון שקלים לסדרת פרויקטים הכוללת בין היתר פרויקטים בפריפריה ובמגזר החרדי, תכניות חינוך לזהירות בדרכים ופעילויות סטודנטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully