וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין החזירה לארה"ב את כלי השיט שאותו תפסה בים סין הדרומי

משרד ההגנה בבייג'ינג הודיע כי כלי השיט הוחזר לידי ארצות הברית ברקע המתיחות בין שתי המעצמות. בפנטגון אישרו זאת אך ביקרו את סין והבהירו כי ימשיכו לפעול באזור השיט האסטרטגי

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

סין החזירה לארצות הברית את כלי השיט התת-קרקעי שעליו השתלטה בים סין הדרומי בשבוע שעבר, בתום שיחות בין שתי המדינות שאותן תיאר משרד ההגנה בבייג'ינג "ידידותיות". בוושינגטון אישרו את השבת כלי השיט וביקרה את סין על תפיסתו בטריטוריה השנויה במחלוקת, שעל רובה המוחלט תובעת בייג'ינג שליטה.

התקרית החריגה החריפה את המתיחות בין שתי המעצמות, אחרי שנשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ תקף אותה בשבועות האחרונים סביב שורת סוגיות, בהן היחסים עם טייוואן. טראמפ אמר כי סין "יכולה לשמור לעצמה" את כלי השיט לאחר התקרית. לפי הפנטגון, כלי השיט אסף מידע מחקרי ונתפס לא הרחק ממפרץ סוביק, מצפון-מערב לפיליפינים. עוד נמסר כי הוא נמסר לספינת הטילים "מאסטין" אחרי שנתפס "בצורה לא חוקית".

ארצות הברית קראה לסין לציית לחוק הבינלאומי ולהימנע מהפרעות לפעילות החוקית שלה בים סין הדרומי. "ארצות הברית מחויבת לקיום העקרונות והנורמות הבינלאומיות ולחופש השיט והטיסה ותמשיך לטוס, לשוט ולפעול בים סין הדרומי, היכן שהחוק הבינלאומי מאפשר זאת", מסר דובר הפנטגון פיטר קוק.

ארצות הברית מודאגת מהנוכחות הצבאית הגוברת של סין בים סין הדרומי, הכוללת הצבת מערכות טילים באיים מלאכותיים שהקימה בנתיב השיט האסטרטגי. סין חושדת כי כלי השיט התת-ימי אסף מידע על פעילותה באזור.

עוד על המתיחות בים סין הדרומי
המתיחות מחריפה: סין מחזיקה בכלי שיט אמריקני בלתי-מאויש
הלוויין חושף: סין "מתכוננת לעימות" ומבצרת את אייה המלאכותיים

חיילים סינים בוחנים ספינה של הצי של ארצות הברית לקראת עגינתה בנמל שנגחאי, מאי 2016. AP
חיילים סינים בוחנים אונייה של הצי האמריקני העוגנת בשנגחאי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully