וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך להבטיח אישור התקציב: מיליונים הועברו לח"כים למען מטרותיהם

20.12.2016 / 7:30

מסמך שהעביר משרד האוצר לוועדת הכספים מראה כי מיליוני שקלים הועברו לחברי כנסת מהקואליציה "כחלק מקידום פעילותם", וזאת כתנאי לתמיכתם בתקציב הדו-שנתי, שאושר בוועדה. "מדובר בשוחד פוליטי"

צילום: ערוץ הכנסת, יוסי אלטר

(בווידיאו: כחלון תוקף את לפיד במליאה, אתמול)

80 מיליון שקל לח"כ משה גפני (יהדות התורה), 47 מיליון שקל ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד), 40 מיליון שקל לח"כ מיקי זוהר (הליכוד), 32 מיליון שקל לח"כ יואב קיש (הליכוד), 20 מיליון לח"כ דודי אמסלם (הליכוד) ועשרה מיליון שקל לחברי הכנסת נאוה בוקר ואורן חזן (הליכוד). מסמך שהעביר אמש (שני) משרד האוצר לוועדת הכספים של הכנסת מגלה את סכומי הכסף שהועברו לח"כים עבור מטרותיהם, כתנאי לתמיכתם בתקציב המדינה שיאושר בסוף השבוע הקרוב.

הח"כים המצויים בצמתים מרכזים בקואליציה ובכנסת נחוצים להעברת חוק ההסדרים והתקציב לשנים 2017-2018. במסמך שבו מפורטים הסכומים נכתב כי אלו הועברו לח"כים "כחלק מקידום הפעילות בשלבים השונים של חקיקת התקציב". במקרה של הח"כים גפני, ביטן, קיש ואמסלם, המסמך מפרט באריכות את ייעוד הכספים. במקרה של הח"כים זוהר, בוקר וחזן טרם פורטו רשימת הייעודים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
כחלון תקף את לפיד במליאה: "נכשלת, תמשיך לטייל בעולם"
הנוסח רוכך - הענישה הוחמרה: זו הגרסה החדשה של "חוק המואזין"
ח"כ גטאס זומן לחקירה בלהב 433: "יש ראיות משמעותיות נגדו"

מסמך משרד האוצר לוועדת הכספים

סריקה

הסכומים יינתנו רק לאחר בדיקה משפטית, אך הם מאפשרים לח"כים להשתמש בכסף למטרות הנראות להם. ח"כ חזן הצביע אתמול בבוקר נגד עמדת הקואליציה בוועדת הכספים, במחאה על כך שלא נענו דרישותיו להעברות קואליציוניות. חזן הפעיל לחצים, טען בפומבי כי "קנו חברי כנסת כדי שיתמכו בתקציב", ולבסוף דרישותיו נענו.

בתוך כך, לפנות בוקר אישרה ועדת הכספים את תקציב המדינה הדו-שנתי לשנים 2017-2018, שיעמוד בשתיהן יחד על 906.8 מיליארד שקלים. התקציב אושר ברוב של שמונה תומכים לעומת שלושה מתנגדים, ועתה נותר לאשרו בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

"כחלון קונה קולות בכסף ציבורי"

באופוזיציה מחו על העברת הכספים לחברי הכנסת בקואליציה. ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) אמר כי "מדובר בשוחד פוליטי". לדבריו, "חברי כנסת מקבלים עשרות מיליוני שקלים כאשר אפילו לא נדרש מהם להצהיר לאן מיועד הכסף. המהלך הזה הוא בגדר כשר אבל מסריח. גם אם מדובר במטרות ציבוריות לכאורה, אלו כספים נגועים. העובדה שחבר כנסת מתנה את תמיכתו בתקציב בהעברת כספי ציבור למען קידום אינטרסים פוליטיים היא שיטה נלוזה. חברי הכנסת מנסים ליפות את הדברים אבל המהלך פשוט מאוד - סחטנות של הרגע האחרון לטובת קידום אישי".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) טען כי זוהי דרכו של שר האוצר משה כחלון לאשר את התקציב: "קונה קולות בכסף ציבורי במקום שיועבר לתקציבים חברתיים. המסמך שפורסם הוא פרצופה של הממשלה כולה. בושה". ח"כ פרופ' יוסי יונה (המחנה הציוני) הגיב :"איפה הפריפריה? איפה העניים? איפה הכסף לזכאי דיור ציבורי? נשאר בקופה הקטנה של הח"כים בליכוד. פשוט בושה".

(עדכון ראשון: 01:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully