וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון תקף את לפיד במליאה: "נכשלת, תמשיך לטייל בעולם"

19.12.2016 / 22:34

בישיבת סיעתו יצא לפיד נגד השרים שהצביעו בעד הקיצוץ בתקציב ואמר כי "שר האוצר כרגיל לא התערב, הוא זז הצידה". כחלון, שהחליפו במשרד האוצר, השיב לו במליאה: "לקחת 40 מיליון שקל מטיפולי שיניים לילדים. יש עתיד גיבורים בלקשקש"

צילום: ערוץ הכנסת, יוסי אלטר

שר האוצר משה כחלון תקף היום (שני) במליאת הכנסת את מפלגת יש עתיד על כישלונותיה, לדבריו, בתקופת כהונתו של יאיר לפיד כשר אוצר. "איך יכולתם לקחת 40 מיליון שקל מטיפולי שיניים לילדים? אם היו חותכים לי את היד לא הייתי מצביע על דבר כזה", אמר כחלון. "ב-18 החודשים שחלפו אנחנו עושים פעולות לטובת המשק. הגדלנו את ההוצאה הציבורית לאזרח - למרות הקיצוצים. הגדלנו תקציבים למשרדים חברתיים - למרות הקיצוצים. הגדלנו את סל הבריאות במספרים שמעולם לא ראו כאן - למרות הקיצוצים. הוספנו שכר לחיילים - למרות הקיצוצים".

כחלון הוסיף כי "הכרזנו מלחמה בתופעה של עובדי קבלן והתחלנו מהלך אמיץ של קליטת עובדי קבלן כעובדי מדינה. 'אחיי העבדים' אמר לפיד? אז אח אחר טיפל בזה. כל זאת עשינו ללא ניגוח פוליטי, ללא התססה, ללא ריבים. אתם טענתם: 'ניסינו ונתניהו לא נתן לנו', 'האח בנט ברח לנו', אבל מה עשיתם בפועל? כלום".

שר האוצר משה כחלון, סיעת כולנו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"'אחיי העבדים' אמר לפיד? אז אח אחר טיפל בזה". כחלון/נועם מושקוביץ

בהמשך הקריא כחלון את מצע יש עתיד אל מול הביצוע של מפלגת כולנו. "אני רוצה מכם קצת הגינות. במקום לבוא ולהגיד בכנות 'נכשלנו ואנחנו תומכים בך', אתם מתחבאים. אתם גיבורים בלקשקש. כשמעמידים אתכם אל מול עובדות אתם משקשקים. כשיאיר לפיד היה שר האוצר, הוא אמר שפלאט (קיצוץ רוחבי – י"א) זה דבר הכרחי. על רקע זה עשה פלאט של 2% ושל 4%. כשאתם עשיתם פלאט אמרתם שזה מציל את הכלכלה, כשאנחנו באוצר זה מחריב את הכלכלה", אמר.

"לפיד אמר שגרעון זה אסון. הגרעון שלכם היה 3.4%. אתם יודעים כמה שלי? 2.15%. אני מציע קצת צניעות", הוסיף שר האוצר. "לא רוצה להגיד שנכשלתם, אבל לא הלך לכם מי יודע מה. תטיילו קצת בעולם ואנחנו נמשיך לעבוד. בכל מה שקשור למשרד האוצר וניהול הכלכלה אתם גרים בבית של זכוכיות, אז אני מציע להפסיק לזרוק אבנים. קצת צניעות. אתם יודעים להצמיח מנדטים אבל בכל מה שקשור לצמיחה כלכלית לא הצלחתם. אני משאיר לכם כאן את כל המצע שלכם מול הביצוע שלנו שתוכלו ללמוד. אני מקווה שמהיום תחשבו פעמיים לפני שאתם מדברים על ניהול כלכלת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ישיבת סיעת יש עתיד – פתיחת מושב החורף 2016. נועם מושקוביץ
"הכסף הלך לכל המקורבים והסחטנים". לפיד/נועם מושקוביץ

כחלון אמר את הדברים בתגובה לדבריו של לפיד, שתקף היום בישיבת סיעתו את השרים שהצביעו בעד הקיצוץ הרוחבי בתקציב של 2017. "מה שקרה אתמול בישיבת הממשלה הוא חסר תקדים אפילו בממשלה הזו. שר החינוך הצביע בעד קיצוץ של 88 מיליון שקל בתקציב החינוך, בכיתות, במשכורות מורים, למה? כדי להעביר כסף למתפקדים שלו", אמר לפיד. "שר הבריאות הצביע בעד קיצוץ של 27 מיליון שקל בתקציב הבריאות, בתרופות, בחדרי מיון. שר הפנים הצביע בעד קיצוץ של 44 מיליון שקל ברשויות המקומיות, יעלה לנו בארנונה, במקלטים".

לפיד הוסיף כי "ראש הממשלה הצביע בעד קיצוץ של 32 מיליון שקל בביטחון פנים, במאבטחים בגני ילדים, בשוטרים, במג"בניקים, ועוד 27 מיליון שקל במשרד הרווחה, בעובדים סוציאליים, בקצבאות זקנה וקצבאות נכים. שר האוצר כרגיל לא התערב. הוא זז הצידה, רק דאג שלא יקצצו מהמשרדים של המפלגה שלו. ראש הממשלה הוא זה שהסביר לכולם שאין ברירה, צריך את הכסף לתחזוקה פוליטית. בסך הכול שני מיליארד שקלים קוצצו מהתקציבים החברתיים, והועברו למי שקרוב לצלחת ויודע לסחוט ולהתארגן על תקציבים. ומה שהכי נורא? יש כסף. זו אחת התקופות הנדירות שבהן הקופה הציבורית מלאה בכסף, אפשר היה לעשות פה דברים דרמטיים, לעזור לקשישים, לצעירים, לעסקים קטנים. רק שבמקום לאזרחים, הכסף הלך לכל המקורבים והסחטנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully